|
کدخبر: 140447

بی محلی دلار به ۳ سیگنال از برجام

امروز دلار بازار آزاد در حالی تا نزدیکی مرز ۲۶ هزار تومان صعود کرد که نرخ صرافی ملی برای سومین روز متوالی بدون تغییر در سطح ۲۵ هزار و ۶۰۰ تومان ماند و دلار بازار متشکل ارزی هم تقریبا تغییر نکرد.

اقتصاد بی محلی دلار به ۳ سیگنال از برجام

بازار ارز در روزهای اخیر عموما کم‌نوسان و کم‌معامله بوده است. امروز دلار حتی به چند سیگنال از مقامات کشور بی‌تفاوت بود. نخست شب گذشته رئیس‌کل بانک مرکزی در خصوص تورم هدف ۲۲ درصدی اعلام کرد که این رقم با توجه به دلار نیمایی ۱۷ هزار تومانی برآورد شده بود و هنوز ۶ ماه برای رسیدن به آن زمان داریم. همتی به طور غیرمستقیم اشاره کرد که چشم‌انداز بازار ارز را نزولی می‌بیند، چراکه عقیده دارد در ماه‌های باقی‌مانده امکان دستیابی به تورم هدفی که با دلار ۱۷ هزار تومانی محاسبه شده، وجود دارد.

از سوی دیگر ربیعی، سخنگوی دولت نیز در مصاحبه با روزنامه ایران در خصوص دورنمای برجام گفت که کشور قطعاً مسیر گفت‌وگو را می‌رود. سیگنال‌های برجامی مشاور امنیت ملی بایدن هم به نظر تاثیری بر انتظارات فعالان داخلی نداشت.

باید دید آیا بازار ارز نسبت به این دسته اخبار غیراقتصاد بی‌تفاوت و نسبت به گشایش اقتصادی ناامید شده یا آنکه متغیرهای دیگری همچون نگرانی‌های تورمی ناشی از بودجه سال بعد مانع بازگشت دلار به مسیر نزولی شده‌اند.

منبع: بورسان
  • ناشناس ارسالی در

    امروز سه شنبه ، محمد ولی رئیس اتحادیه ط لا، قیمت طلا و سکه رو بدون دلیل و منطق ، افزایش داد و قیمت هرگرم طلا را حدود ۳۵ه زار تومان بالا برد.!!!!!!
    کسی نی ست که واقعا" بر کار این موجود نظارت ی داشته باشه؟؟؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها