|
کدخبر: 140188

پیش‌بینی قیمت دلار تا پایان هفته

بازار ارز این روزها در آرام‌ترین حالت ممکن به سر می‌برد به طوریکه نوسان دلار طی چند روز گذشته حدود ۱۰۰تومان بوده که اصلی‌ترین علت آن، ثبات نرخ ارز در بازار متشکل و صرافی‌ملی بوده است.

اقتصاد پیش‌بینی قیمت دلار تا پایان هفته

نگاهی به روند بازار ارز از ابتدای آذر تا نیمه ماه نشان می‌دهد که طی این مدت دلار در پایین‌ترین حالت ممکن به قیمت ۲۴۷۰۰تومان رسیده و بالاترین نرخ آن نیز ۲۶۱۵۰تومان بوده است؛ اما به طور کل طی چند روز گذشته نوسان قیمت دلار در حد ۱۰۰تومان بوده که یکی از اصلی‌ترین دلایل ثبات نسبی نرخ ارز و مقاومت دلار در کانال ۲۵هزار تومان، آرامش نرخ ارز در صرافی‌ملی و بازار متشکل بوده است.

همچنین به گفته فعالان بازار ارز، این روزها قیمت دلار متاثر از شرایط آرام سیاسی و اقتصادی تحرک چندانی ندارد و بازار ارز در وضعیت باثباتی است؛ از طرف دیگر حجم عرضه هم نسبت به تقاضا افزایش یافته و حتی با وجود تزریق کافی ارز به بازار، خریداری وجود ندارد.

اما درباره آینده بازار ارز طی روزهای آینده، پیش‌بینی می‌شود که در صورت عدم تغییر شرایط سیاسی، قیمت دلار در محدوده فعلی (۲۵ تا ۲۶هزار تومان) ثابت مانده و حتی احتمال کاهش جزیی آن متاثر از برخی سیگنال‌های اقتصادی وجود دارد.

یکی از این سیگنال‌ها قوت گرفتن کشف واکسن کرونا است که علاوه بر تاثیر مثبت بر شرایط جهانی، بر قیمت طلا و ارز داخلی هم اثرگذار خواهد بود؛ یکی دیگر از عواملی که ممکن است منجر به کاهش نرخ ارز شود، خبرهایی است که رسانه‌ها درمورد ارسال بزرگ‌ترین ناوگان سوخت از ایران به ونزوئلا منتشر کرده‌اند.

از طرف دیگر با توجه به پیروزی بایدن در انتخابات امریکا احتمال کاهش تحریم‌ها علیه ایران و بازگشت برجام وجود دارد که همین موضوع اگرچه فعلا به لحاظ روانی، اما در ثبات قیمت دلار نقش داشته است؛ بر این اساس پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که حداقل تا پایان ماه جاری بازار ارز دچار نوسان چشمگیری نخواهد شد.

منبع: اقتصاد آنلاین

ارسال نظر