|
کدخبر: 111057 سجاد صفری

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران به گسترش‌نیوز خبر داد:

خبرخوش درباره واحدهای نیمه راکد صنعتی

مدیرعامل شهرک‌های صنعتی استان مازندران، گفت: با توجه به اینکه طرح‌های صنعتی در دست اقدام امسال به بهره‌برداری می‌رسند و میزان این طرح‌ها نسبت به سال گذشته افزایش داشته است دستیابی به جهش تولید امری شدنی است. درخصوص واگذاری زمین به واحدهای صنعتی جدید در ۲ ماهه ابتدایی امسال گشایش هایی صورت گرفته است.

اقتصاد خبرخوش درباره واحدهای نیمه راکد صنعتی

شیوع بیماری کرونا در کشور، واحدهای تولیدی بسیاری را در نقاط مختلف کشور تحت تاثیر خود قرار داد و با توجه به اینکه در سال جهش تولید قرار داریم برای آشنایی بیشتر با مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی کشور با مدیرعامل شهرک‌های صنعتی استان مازندران به گفت‌وگو پرداخته‌ایم که مشروح آن به شرح ذیل است:

سید مصطفی موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار گسترش نیوز در پاسخ به این پرسش که درحال‌حاضر، واحدهای تولیدی شهرک‌های صنعتی استان مازندران در چه شرایطی قرار دارند اظهارکرد: طبق آسیب شناسی‌ که در جریان شیوع ویروس کرونا از واحدهای تولیدی به عمل آمده است می‌توان گفت که واحدهای تولیدی استان مازندران آسیب چندانی متحمل نشده‌اند.

وی افزود: با توجه به اینکه موج دوم ویروس کرونا در کشور نسبت به موج اول آن، شدیدتر است و استان مازندران و شهرستان‌های آن در وضعیت قرمز هستند تاکنون گزارشی مبنی بر اینکه بیماری کرونا توانسته باشد بر عملکرد واحدهای تولیدی استان تاثیر منفی گذاشته باشد ارائه نشده است.

مصطفی-موسوی

این مقام مسئول، تصریح کرد: واحدهای تولیدی و صنعتی استان مازندران، تمامی پروتکل‌های بهداشتی را به‌صورت جدی رعایت می‌کنند و همین موضوع باعث شده است که بیماری کرونا نتواند بر عملکرد واحدهای تولیدی تاثیر منفی بگذارد.

واحدهای تملیکی واگذار می‌شوند

مدیرعامل شهرک‌های صنعتی استان مازندران در پاسخ به این پرسش که چه تعداد واحد تولیدی و صنعتی در استان مازندران مشغول به کار هستند، گفت: درحال‌حاضر، حدود ۲۶۰۰ واحد صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان مازندران مشغول به کار هستند و برنامه مستمر و منسجمی را در دستور کار قرار داده‌ایم که بتوانیم واحدهای تولیدی راکد در استان را دوباره به چرخه تولید بازگرداندیم.

موسوی اظهارکرد: کار گروه بررسی و احیای واحدهای صنعتی با حضور نمایندگان بخش خصوصی، استانداری، اداره صنعت، معدن و تجارت و شهرک‌های صنعتی تشکیل شده است و این کار گروه هر هفته جلساتی درخصوص تعیین تکلیف واحدهای تولیدی راکد استان را برگزار می‌کند.

وی افزود: با بانک‌های استان مازندران درخصوص تعیین تکلیف واحدهای تملیکی مکاتباتی داشته‌ایم و به آنها اولتیماتوم داده‌ایم که درخصوص واگذاری واحدهای تولیدی تملیکی اقدامات لازم را انجام دهند.

۲۰ واحد تولیدی، ماسک تولید می‌کنند

مدیرعامل شهرک‌های صنعتی استان مازندران در پاسخ به این پرسش که چند واحد تولیدی در استان مازندران در زمینه تولید ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده فعالیت دارند، گفت: حدود ۱۸ تا ۲۰ واحد صنعتی در شهرک‌های صنعتی استان مازندران در زمینه تولید ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده فعالیت دارند.

موسوی اظهارکرد: ماسک تولیدی واحدهای صنعتی استان مازندران علاوه بر تامین نیاز استان به سراسر کشور ارسال می‌شود و می‌توان گفت که مردم استان مازندران درخصوص تامین ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده هیچگونه کمبودی ندارند.

وی افزود: تا قبل عید نوروز ۹۹ و با توجه به اینکه حدود یک ماه بود که بیماری کرونا در کشور شیوع پیدا کرده بود هیچگونه واحد تولیدی در استان در زمینه تولید ماسک فعالیت نداشتند ولی درحال‌حاضر تعداد واحدهای تولیدی در زمینه تولید ماسک به ۲۰ واحد تولیدی رسیده است.

واحدهای تولیدی نیمه راکد فعال می‌شوند

مدیرعامل شهرک‌های صنعتی استان مازندران در پاسخ به این پرسش که با توجه به اینکه در سال جهش تولید هستیم آیا واحدهای تولیدی استان مازندران قادر هستند که به جهش تولید دست پیدا کنند؟ گفت: با توجه به اینکه طرح‌های صنعتی در دست اقدام در امسال به بهره‌برداری می‌رسند و میزان این طرح‌ها نسبت به سال گذشته افزایش داشته است دستیابی به جهش تولید امری قابل حصول است.

موسوی اظهارکرد: درخصوص واگذاری زمین به واحدهای صنعتی جدید در ۲ ماهه ابتدایی امسال گشایش هایی صورت گرفته است و در این زمینه ۶۰ قرارداد با سرمایه‌گذاران منعقد شده است.

وی افزود: همچنین علاوه براینکه برنامه راه‌اندازی واحدهای تولیدی راکد را در دستور کار داریم؛ پیگیر واحدهای تولیدی فعال در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان هستیم که اگر مشکلی دارند در برطرف کردن آن، اقدامات لازم را انجام بدهیم.

این مقام مسئول، تاکید کرد: درخصوص واحدهای نیمه راکد استان، جلسات هفتگی در راستای حل مشکلات آنها برگزار می‌شود و هدف ما این است تا بتوانیم ظرفیت خاموش واحدهای نیمه راکد را به چرخه تولید بازگرداندیم و این کار، تا پایان امسال محقق خواهد شد.

تسهیلات دولت برای واحدهای صنعتی استان مازندران قابل قبول است

مدیرعامل شهرک‌های صنعتی استان مازندران در پاسخ به این پرسش که بیشتر واحدهای تولیدی و صنعتی کشور با کمبود نقدینگی روبه‌رو هستند و آیا این موضوع در خصوص واحدهای صنعتی استان مازندران نیز صدق می‌کند؟ گفت: استان مازندران هم جزو یکی از استان‌های کشور است و این استان نیز، تابع سیاست‌های کلان اقتصادی است.

موسوی اظهارکرد: دولت منابع و تسهیلاتی برای واحدهای صنعتی استان مازندران در نظر گرفته است و تلاش ما این است تا بتوانیم این منابع را به سمت واحدهای تولیدی مستحق و تاثیرگذار هدایت کنیم و می‌توان گفت که حمایت دولت درخصوص تخصیص تسهیلات برای واحدهای تولیدی استان مازندران مساعد بوده است.

این مقام مسوول، تصریح کرد: ستاد تسهیل و رنفع موانع تولید استان مازندران با حضور استاندار به‌صورت میدانی و کارگاهی از واحدهای تولیدی استان بازدید می‌کنند و به‌صورت مستقیم در جریان مشکلات واحدهای تولیدی قرار می‌گیرند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها