|
کدخبر: 322655

کتاب زبان انگلیسی ابزاری موثر برای تقویت مهارت‌های زبانی

کتاب‌ها بزرگترین مرجع و منبع یادگیری زبان انگلیسی هستند. کتاب‌های زبان انگلیسی می‌توانند به عنوان یکی از ابزارهای اصلی کاملا مؤثر برای بهبود مهارت‌های زبانی شما عمل کنند.

کتاب‌ها بزرگترین مرجع و منبع یادگیری زبان انگلیسی هستند. کتاب‌های زبان انگلیسی می‌توانند به عنوان یکی از ابزارهای اصلی کاملا مؤثر برای بهبود مهارت‌های زبانی شما عمل کنند. البته هر کتابی قرار نیست شما را در مسیر درست آموزش قرار دهد و انتخاب کتاب مناسب بر اساس سطح دانشتان و هدفتان از یادگیری تفاوت بزرگی در سرعت پیشرفت شما هنگام یادگیری زبان ایجاد می‌کند. در ادامه درباره یادگیری با کتاب زبان بیشتر توضیح می‌دهیم و بهبود مهارت های زبانی با کتاب را دقیق‌تر بررسی می‌کنیم.

زبان-انگلیسی

اهمیت مطالعه کتاب زبان

انواع کتاب‌های زبان انگلیسی چه کتاب‌های درسی و چه رمان‌ها و داستان‌ها، تاثیر قابل توجهی در تقویت مهارت‌های زبانی دارند. هر نوع کتابی به روش مخصوصی در یادگیری زبان انگلیسی موثر است. به عنوان مثال، کتاب‌های درسی با ارائه‌ی مطالب آموزشی و تمرینات عملی، به شما در یادگیری گرامر و واژگان کمک می‌کنند. از سوی دیگر رمان‌ها و داستان‌ها، این امکان را فراهم می‌کنند تا با خواندن داستان‌های جذاب، مهارت‌های خواندن و فهم مطلبتان را بهبود ببخشید.

چگونه کتاب‌های زبان را بر اساس سطحمان انتخاب کنیم؟

هنگام یادگیری با کتاب زبان لازم است اول سطح زبانی خود را بشناسید و آن را مشخص کنید. بعد به دنبال کتاب‌هایی بگردید که بر اساس سطح زبانی شما طراحی شده‌اند. اغلب کتاب‌های زبان انگلیسی سطح‌بندی شده‌اند و در سطوح مختلف مبتدی، متوسط و پیشرفته ارائه می‌شوند. به این ترتیب تقویت زبان با کتاب مناسب سطح دانش زبانی‌تان کار سختی نخواهد بود.

هدف شما از یادگیری زبان چیست؟

بعد از مشخص کردن سطح زبانی خود، باید هدفتان را از یادگیری زبان مشخص کنید. فقط به دنبال بهبود مهارت‌های مکالمه زبان انگلیسی هستید یا قصد شرکت در یک آزمون بین‌المللی (مانند آیلتس و تافل) دارید؟ مهارت‌های خواندن و فهم مطلب را می‌خواهید تقویت کنید یا گرامر برایتان اهمیت بیشتری دارد؟ پس مشخص کردن هدفتان از یادگیری با کتاب زبان می‌تواند در روشن کردن مسیر یادگیری کاملا موثر باشد.

کتاب زبان خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

با تعیین سطح زبان و هدفتان از بهبود مهارت های زبانی باید به دنبال کتاب زبان مناسب بگردید. اما کتاب زبان خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟ در ادامه ویژگی‌های مهمی را که هنگام یادگیری با کتاب زبان باید به آن‌ها توجه کنید، ذکر می کنیم:

  • یک کتاب زبان خوب باید آموزش و تقویت مهارت‌های انگلیسی (خواندن، نوشتن، صحبت کردن و گوش کردن) را پوشش بدهد.
  • هنگام یادگیری با کتاب زبان باید توجه کنید که لغات و اصطلاحات رایج و کاربردی در قالب جملات و مکالمات روزمره تمرین شوند.
  • یک کتاب خوب همزمان که گرامر را به شما آموزش می‌دهد، آن را در قالب متون به کار می‌برد تا به صورت عملی با گرامر آشنا شوید.
  • یک کتاب زبان استاندارد هر دو لهجه زبانی (انگلیسی امریکن و انگلیسی بریتیش) را آموزش می‌دهد.
  • زمان یادگیری با کتاب زبان باید تمرین و فعالیت‌های مختلف آموزشی داشته باشید. بنابراین کتاب باید تمرین‌های کافی برای یادگیری عمیق‌تر مطالب و تکرار آن‌ها داشته باشد.
  • نکته مهم هنگام یادگیری با کتاب زبان این است که کتاب به شما نحوه استفاده از دیکشنری را بیاموزد. وقتی یاد بگیرید از دیشکنری استفاده کنید، تنها متکی به کتاب نخواهید بود و در آینده می‌توانید پاسخ سوالاتتان را با مراجعه به دیکشنری به راحتی پیدا کنید.
  • کتاب زبان انگلیسی خوب از تصاویر جذاب و قابل فهم برای آموزش استفاده می‌کند تا شما را هرچه بیشتر به یادگیری زبان با کتاب علاقه‌مند کند.
  • متن‌های بخش Reading در کتاب‌های خوب زبان انگلیسی بهتر است به‌روز باشند و از مقالات و مجلات معتبر استفاده شوند.
  • بخش Writing هم مانند Reading باید تنوع موضوعی زیادی داشته باشد تا شما را برای پاسخگویی به هرگونه سوال احتمالی در امتحانات معتبر بین‌المللی آماده کند.
  • بخش آموزش Listening، نیازمند گوش کردن و درک مطلب از طریق شنیدن است. کتاب‌های خوب یادگیری زبان معمولا CD/DVD همراه خود دارند تا مهارت شنیدن شما را هم تقویت کنند.

یادگیری زبان با کتاب مناسب چه افرادی است؟

چه افرادی لازم است کتاب زبان تهیه کنند؟ افرادی که از کلاس‌های حضوری زبان انگلیسی استفاده می‌کنند هم به کتاب زبان برای تقویت مهارت‌هایشان نیاز دارند یا تنها کتاب‌هایی که سر کلاس تدریس می‌شود برای یادگیری زبان کافی است؟

هر کسی که به تقویت زبان انگلیسی و مهارت‌های زبان فکر می‌کند، نیازمند تهیه کتاب‌های مناسب است، بدون تفاوت سنی. این افراد ممکن است به دنبال یادگیری زبان به صورت مستقیم نباشند ولی با خواندن رمان‌ها و داستان‌ها به زبان اصلی لذت می‌برند، بنابراین نیاز به کتاب‌های مناسب دارند.

چگونه کتاب‌ زبان انگلیسی مهارت‌های زبان را تقویت می‌کند؟

یکی از مهم‌ترین روش‌های تقویت مهارت‌های چهارگانه زبان در خانه استفاده از کتاب مناسب است. بالاتر درباره کتاب‌های زبان انگلیسی مناسب کاملا توضیح دادیم. کتاب‌های مناسب با تقویت مهارت‌های چهارگانه شنیدن (Listening)، خواندن (Reading)، نوشتن (Writing) و صحبت کردن (Speaking) سطح دانش زبانی شما را ارتقا می‌دهند.

برای تقویت زبان انگلیسی، ابتدا هدف‌گذاری کنید و سپس یک برنامه مناسب برای آن تهیه کنید، می‌توانید با مشاوران مشاوره کنید یا برنامه‌ای با توجه به تجربیات خود بچینید. نکته‌ی مهم پس از برنامه‌ریزی، عمل مداوم به برنامه و اصلاح آن است. در طول دوره‌ی آموزش زبان، باید خودتان را بسنجید و از عملکرد و پیشرفت خود مطلع شوید، برای این کار می‌توانید از انواع آزمون‌های زبان استفاده کنید.

زبان-خارجه

از کجا کتاب زبان بخریم؟

سفیر مال، مرجع فروش انواع کتاب‌های زبان، یکی از بهترین منابع برای تهیه کتاب‌ زبان انگلیسی است. با کمک سفیرمال می‌توانید کتاب‌های مناسب با سطح زبانی خودتان را پیدا کنید و به راحتی آن‌ها را سفارش بدهید. ارائه کتاب‌های ارجینال و متنوع، ارائه انواع رمان و داستان‌های مختلف، ارسال رایگان کتاب‌ها و همچنین ارائه تخفیف‌های جذاب سفیر مال را به گزینه‌ای مناسب برای خرید کتاب زبان تبدیل می‌کند.

علاوه‌بر این سفیر مال روی کتاب‌های درسی خود یک کارت سپاس ارائه می‌دهد که شامل سوال و محتویات CD کتاب است.

انواع کتاب زبان انگلیسی در سفیرمال:

در سفیرمال، مجموعه‌ای گسترده از برترین منابع و کتاب‌های زبان انگلیسی، شامل دستور زبان، دایره‌واژگان، مکالمه، مهارت‌های شنیداری و خوانداری، نوشتاری و آمادگی برای آزمون‌های TOEFL و IELTS، موجود است. این کتاب‌ها به زبان‌آموزان کمک می‌کنند تا مهارت‌های زبانی خود را بهبود بخشند و به روز رسانی کنند.

کتاب evolve (کتاب زبان بزرگسالان)

کتاب project (کتاب زبان نوجوانان)

کتاب super minds (کتاب زبان کودکان)

خرید آنلاین کتاب زبان از سفیر مال

خرید آنلاین کتاب زبان از سفیرمال مزیت‌هایی دارد که ارزش خرید از این وبسایت را کاملا به‌صرفه می‌کند. به دلایل زیر پیشنهاد می‌کنیم کتاب‌های زبان خود را به صورت آنلاین خریداری کنید.

  • خرید کتاب‌ زبان با تخفیف
  • مشاوره رایگان تلفنی و آنلاین
  • ارسال فوری به تمامی نقاط تهران
  • پشتیبانی آموزشی سفیر مال به صورت رایگان
  • ارسال از طریق پست پیشتاز به سراسر کشور
نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها