|
کدخبر: 281388

بهترین روش‌های آموزش زبان انگلیسی برای نوجوانان

روش‌های مختلفی برای آموزش زبان در سنین مختلف وجود دارد. آموزش زبان به کودکان با آموزش زبان به نوجوانان و بزرگسالان متفاوت است و در صورت‌عدم توجه به این تفاوت‌ها می‌توان با مشکلات زیادی در فرآیند یادگیری مواجه شد. در این مقاله موفق‌ترین راه‌های آموزش زبان انگلیسی  را به شما نشان می‌دهیم تا بتوانید به بهترین شکل و با کمترین مشکل زبان انگلیسی را به جوانان آموزش دهید.

اولین سوالی که مطرح می‌شود این است که بهترین راه آموزش و ایجاد انگیزه در زبان آموزان نوجوان چیست؟ جوانان ۱۲ تا ۱۸ساله معمولاً سرشار از سرگرمی، انرژی و انگیزه هستند. آیا این چیزها یادگیری را دشوار یا آسان می‌کند؟ می‌توان گفت همین رویکرد و رفتار می‌تواند هم به معلمان و هم به خود دانش آموزان زبان کمک کند، تنها نکته مهم استفاده از انرژی و عواطف برای هدایت آن‌ها در مسیر موفقیت یادگیری است که نه فقط نیاز به دانش بلکه نیاز به به مهارت دارد. در این مقاله با ما همراه باشید تا بدانید موثرترین روش‌های آموزش زبان انگلیسی برای نوجوانان چیست.

ایجاد روابط صمیمی و دوستانه با نوجوانان

 کمیت سنج ها در زبان انگلیسی

یکی از اولین و مهم‌ترین کارها ایجاد روابط نزدیک، پرشور و دوستانه با این گروه سنی است. ایجاد چنین محیطی باعث می‌شود که نوجوانان بیش از هر زمان دیگری به یادگیری زبان علاقه‌مند شوند و ناخودآگاه درگیر یادگیری شوند؛ زیرا این دسته از افراد بسیار باهوش هستند. این رابطه صمیمی باید پیچیده و معتبر باشد و ماهیت بی‌اعتمادی این رابطه باعث واکنش معکوس خواهد شد.

در مورد علایق جوانان و فعالیت‌های روزانه صحبت کنید

نوجوانان دوست دارند بیشتر در مورد آموخته‌ها و علایق خود صحبت کنند، بنابراین بهتر است محیط یادگیری را به بستری تبدیل کنند که بتوانند با خیال راحت و با اطمینان در مورد آموخته‌های خود به انگلیسی صحبت کنند.

آموزش زبان انگلیسی برای نوجوانان همراه با انیمیشن تصویری کوتاه

برای آموزش با فیلم‌های کوتاه و انیمیشن بهتر است به آن‌هایی مراجعه کنید که برای آموزش زبان انگلیسی داستان خاصی تعریف می‌کنند و این داستان گاهی پیام مهم یا تاثیر عمیقی دارد. علاوه بر این، می‌توانیم به سراغ انیمیشن‌های مورد علاقه زبان آموزان برویم. علاوه بر روش‌های معمول آموزش زبان انگلیسی از طریق فیلم، یک روش جالب این است که از دانش‌آموزان بخواهیم خود را به جای شخصیت‌های فیلم بگذارند، نقش آن‌ها را بر عهده بگیرند و با یکدیگر صحبت کنند. این روش می‌تواند برای آن‌ها بسیار جالب و جذاب باشد و علاوه بر این، از آنجایی که به این فیلم علاقه‌مند هستند، احتمالاً چیزهای زیادی در مورد آن می‌دانند؛ بنابراین برای ادامه گفتگو با مشکل و محدودیت مواجه نخواهند شد. همچنین می‌توانیم از آن‌ها بخواهیم که پس از تماشای انیمیشن یا فیلم، داستان را برای کلاس خلاصه کنند.

سریال شبکه دیزنی Wizards of Waverly Place یک سریال درام آمریکایی برای نوجوانان با بازی سلنا گومز، دیوید هنری و جیک تی آستن در نقش دو خواهر و برادر نوجوان از خانواده روسو است که از قدرت جادویی خود برای رقابت با یکدیگر برای تبدیل شدن به جادوگران خانواده استفاده می‌کنند.

این سریال جوایز زیادی کسب کرده است و هر قسمت داستان خاص خود را دارد. طنز در این مجموعه، ماهیت سرگرم کننده آن و نحوه صحبت آن‌ها به زبان انگلیسی چیزهای خوبی برای معرفی زبان آموزان نوجوان است و به آن‌ها کمک می‌کند تا مهارت‌های گفتاری و شنیداری خود را تقویت کنند.

اجازه نقض قوانین در کلاس درس

 vs sinc

نوجوانان در هر محیطی سرزندگی و بازیگوشی را تجربه می‌کنند. به جای محدود کردن این نشاط، خوب است یاد بگیریم از این انرژی در آموزش استفاده کنیم. مثلاً اگر بحث درس اصلی را ترک کنند و در کلاس درباره چیزهای دیگر صحبت کنند، می‌توانیم به آن‌ها اجازه دهیم، به شرطی که همان مکالمه را به زبان انگلیسی ادامه دهند.

آموزش زبان انگلیسی برای نوجوانان همراه با داستان گفتن و صحبت در مورد تخیل

 for vs since

صحبت در مورد فانتزی و یافتن موضوعی برای دانش آموزان نوجوان برای گفتن داستان کوتاه فانتزی به زبان انگلیسی، آن‌ها را در دنیای فانتزی خود قرار می‌دهد و مهارت‌های داستان گویی و گفتگو را در آن‌ها تقویت می‌کند. بهتر است موضوع را خودشان انتخاب کنند، این روند یادگیری را برایشان جذاب می‌کند.

یادگیری از طریق بازی و ایجاد حس رقابت

نوجوانان دوست دارند در همه چیز رقابت کنند و برنده شوند، پس چرا آن‌ها را تشویق نکنیم که از این طریق یاد بگیرند؟ می‌توانیم بازی‌ای طراحی کنیم که هم آموزشی و هم رقابتی باشد یا از آن‌ها بخواهیم که اگر بازی خاصی را می‌دانند، خودشان آن را معرفی کنند یا حتی یک بازی طراحی کنیم که در آن از مهارت‌های زبانی و خلاقیت‌شان برای رقابت با بقیه استفاده کنند تا بر آن‌ها پیروز شوند.

ایجاد کار تیمی

کار گروهی همیشه مورد استقبال جوانان قرار گرفته است. کار گروهی باعث افزایش اعتماد به نفس، انگیزه، استقلال شخصی و استفاده از چهار مهارت زبانی (خواندن، نوشتن، شنیدن، صحبت کردن) می‌شود. به عنوان مثال در آموزش زبان انگلیسی برای نوجوانان می‌توانیم از آن‌ها بخواهیم که یک بحث گروهی داشته باشند و با هم به تبادل پرسش و پاسخ بپردازند. می‌توانیم این گفتگو را به آن‌ها بسپاریم یا بر اساس سطح آن‌ها موضوعی را پیشنهاد کنیم و به عنوان راهنما در گفتگوی آن‌ها شرکت کنیم.

کلام آخر در موفق‌ترین روش آموزش زبان انگلیسی برای نوجوانان

یادگیری زبان برای نوجوانان اغلب برای خود نوجوانان و والدین و معلمان زبان مشکل ساز است که تمامی این روش‌هایی که در این مقاله نشان داده‌ایم در کنار سبک‌های رایج و بد آموزشی می‌تواند بسیار موثر و مفید باشد.

علاوه بر این روش ها، شرکت در کلاس‌ها و دوره‌های زبان انگلیسی برای نوجوانان که مطابق با این روش‌ها طراحی شده‌اند می‌تواند در ایجاد انگیزه برای یادگیری بسیار موثر باشد. اگر نوجوانی هستید که هنوز فکر می‌کنید یادگیری زبان خسته کننده یا دشوار است، می‌توانید به این دوره‌ها بپیوندید. در آموزشگاه زبان ایرانمهر می‌توانید با صبر و حوصله و زمان زیاد زبان را یاد بگیرید. با این روش‌های جالب، یادگیری زبان انگلیسی را برای خود به یک فرآیند هیجان‌انگیز و موثر تبدیل کنید.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها