|
کدخبر: 310265 شبنم درخشان

اختصاصی گسترش نیوز

آموزش زبان باقیمت های لاکچری / با آپشن های جالب موسسات آشنا شوید

بسیاری از آموزشگاه‌ها زبان با استفاده از اساتید نامی و محلی و با تکنیک برندینگ قیمت های گزافی از زبان آموزان دریافت می‌کنند.

آموزشی آموزش زبان باقیمت های  لاکچری /  با آپشن های جالب موسسات آشنا شوید

هزینه های کلاس زبان بر اساس سن  و سطح زبان زبان آموز هزینه های متفاوتی خواهد داشت. همچنین بر اساس  خصوصی و یا گروهی بودن کلاس‌ها روی هزینه‌های آنها تاثیر بسزایی خواهد داشت اما تمامی این آموزشگاه‌ها در دوره های گروهی در داشتن یک دوره ترمیک و با ساعات مشخص برای رسیدن به سطح قابل قبولی از زبان روند یکسانی دارند. اگر شما قصد دارید تا در دوره های زبان شرکت کنید باید در ابتدا تعیین سطح شوید و در این حالت معمولا تمامی آموزشگاه ها برنامه  یکسانی دارند.

در ادامه باید بدانیم که بسیاری از آموزشگاه‌ها با استفاده از اساتید نامی و با تکنیک برندینگ ممکن است حتی هزینه های گزافی از زبان آموز دریافت کنند. در این حالت با وعده ( کوتاه مدت حرفه‌ای شوید)، هرچند واقعی با هزینه های عجیبی در حال برگزاری کلاس هستند و این نکته در انتخاب مخاطبان تاثیر بسزایی دارد. از نکات دیگر برای انتخاب اموزشگاه حضوری و آنلاین بودن کلاس‌ها است که برای خیلی از زبان اموزان مهم و  قابل درنگ است.

زبان آموز

در ادامه بررسی میدانی خبرنگار گسترش نیوز نشان می‌دهد که تعداد آموزشگاه زبان با مجوز رسمی بسیار اندک تر از آنچه در فضای مجازی تبلیغ می‌شود و بسیاری از مدرسین زبان هیچگونه مجوزی برای تدریس ندارند و تحت نظر  هیچ آموزشگاهی نیستند و به‌صورت فریلنسری در حالت فعالیت هستند.

لذا در انتخاب آموزشگاه خود باید بسیار دقت و حساسیت داشته باشد و سعی کنید بر اساس استانداردهای بین المللی و مورد قبول جهان در این کلاس‌ها  وارد شوید.

تقریباً همه مؤسساتی که در شهر تهران مشاهده شد  هزینه‌هایی در محدوده زیر دارند.

هزینه

عنوان دوره

حدود ۸۰۰ هزار تومان برای هر ترم

کلاس‌های آنلاین گروهی

هر جلسه ۳۵۰ هزار تومان (یک ساعت و نیم)

کلاس‌های خصوصی

دو میلیون تومان (۴ ماه)

کلاس‌های فقط مکالمه (نیمه‌خصوصی

۱ میلیون تومان (ده جلسه دوساعته)

کلاس‌های آیلتس

 

کلاس‌های ترمیک یعنی  دوره‌ای با یک رفرنس مشخص برای بزرگسالان در سطح مبتدی تا متوسط حدود ۲ روز در هفته برگزار می‌شود که هر ترم حدود ۲۰ جلسه در زمان یک ساعت  و نیمی است و هزینه‌های آن‌ها از ۴۰۰ هزار تومان تا ۷۰۰ هزار تومان خواهند بود.

شهرهای بزرگی مانند تهران و اصفهان شیراز و مشهد از اساتید خوب و نامی در مؤسسات خود استفاده می‌کنند. دربعضی از این آموزشگاه‌ها مدرسانی که لهجه محلی انگلیسی یا امریکایی دارند نیز در حال آموزش هستند. همین مورد یکی از آپشن‌های افزایش قیمتی کلاس‌ها نیز شمرده می‌شود. برای اینکه بتوانیم یک موسسه را به‌درستی بسنجیم و بگوییم کدام کلاس آموزش زبان انگلیسی بهتر است چند معیار را باید مدنظر قرار دهیم.

کیفیت تدریس اساتید، تجهیزات و محیط باکیفیت (سرگرمی همراه با یادگیری، روش‌های نوین و ..)، کیفیت امتحاناتی که در موسسه برگزار می‌شود، نحوه کار کردن writing و Reading (چون Listening و Speaking در همه کلاس‌های آموزش زبان تدریس می‌شود)، سنجش هزینه‌ها نسبت که کیفیت تدریس، اعتبار موسسه آموزشی در مجامع ملی و بین‌المللی این را بدانید که در یادگیری زبان دوم بیشتر موفقیت بستگی به تلاش زبان‌آموز و تمرینات پی‌درپی او دارد.

زبان

هزینه

آلمانی   آمادگی آزمون گوته

۲ میلیون و ۱۹۰ هزار تومان

ترکی استانبولی کاربردی

۹۹۰ هزار تومان

چینی    کاربردی (HSK)

۹۹۰ هزار تومان

پیش آیلتس

۱میلیون  و ۱۹۰ هزار تومان

آیلتس ۵

۱ میلیون و ۱۹۰ هزار تومان

آیلتس ۶

دو میلیون تومان

آیلتس ۷

۲ میلیون و ۲۹۰ هزار تومان

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کلاس‌های خصوصی هم همیشه جزو کلاس‌هایی است که طرفداران خاص خودش را دارد. این کلاس‌ها به‌صورت کاملاً فشرده هستند و منحصر به زبان‌آموز کلاس‌ها پیش خواهد رفت. حدود هزینه‌های این کلاس‌ها جلسه‌ای  از ۳۸۰ هزار تومان تا در حد حرفه‌ای هر جلسه حدود ۸۰۰ هزار تومان متفاوت خواهد بود.  

کلاس آیلتس فشرده گروهی که ۲۰ جلسه در یک‌ترم است و هر جلسه ان حدود ۱۸۰ دقیقه زمان دارد هزینه‌ای میانگینی بین ۴ تا ۵ میلیون تومان خواهد داشت. در این کلاس‌ها باید پنج روز  در هفته کلاس  داشته باشید. قابل ذکر است هزینه ای که گفته شد برای دوره های  تافل و PTE فشرده هم صدق می‌کند.

تفاوت هزینه کلاس‌های زبان کودک با کلاس‌های بزرگسالان 

کلاس‌های کودکان با بزرگسالان هزینه‌های متفاوتی خواهد داشت. معمولاً کلاس‌های کودکان به‌صورت ترمیک حدود ۲۵۰ تا ۳۵۰ هزار تومان هزینه خواهد داشت با توجه به اینکه هزینه‌ها نسبت به ساعات و مکانشان متفاوت خواهد بود.میانگین این هزینه گفته شد.

زبان-آموزی

هزینه کلی دیگر که برای زبان آموزان مورد اهمیت خواهد بود،  هزینه کتاب‌ها و جزوات آموزشی کلاس‌ها است که با بررسی‌هایی که خبرنگار گسترش نیوز انجام داد قیمت‌های کتاب‌ها در آموزشگاه‌ها نسبت به کتاب‌فروشی‌های بیرون تفاوت زیادی دارد و خرید این کتاب‌ها از مؤسسات آموزش زبان هرگز به‌صرفه نیست.

نکته مهم دیگر در کلاس‌های آموزشی زبان بحث آنلاین و یا حضوری بودن این کلاس‌ها تفاوت جزئی روی هزینه‌ها تأثیر می‌گذراند. به‌طور مثال کلاس‌های حضوری در سطح اینتر مدییت حدود ۴۵۰ هزار تومان است که در حالت آنلاین ۴۰۰ هزار تومان خواهد شد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها