|
کدخبر: 310099 شبنم درخشان

اختصاصی گسترش نیوز

خبر خوب برای دارندگان ۲ خودرو / بیمه کیلومتری اقتصادی از هر نظر

بیمه کیلومتری خودرو برای افرادی مناسب است که دارای دو یا سه خودرو هستند و به میزان کمی از آن‌ها استفاده می‌کنند. با حق بیمه کمتر تحت پوشش و حمایت بیمه قرار خواهد گرفت.

بانک و بیمه خبر خوب برای دارندگان ۲ خودرو /  بیمه کیلومتری  اقتصادی از هر نظر

بیمه کیلومتری برای آن دسته از افرادی است که در طول یک سال کمتر از خودرو خود استفاده می‌کنند. به‌طور متوسط هر شخص حدود ۲۰ هزار کیلومتر از خودرو خود استفاده می‌کند اما عده‌ای از افراد کمتر از خودروی خود استفاده می‌کنند. به‌طور مثال اشخاصی هستند که دارای دو  خودرو هستند  و  در طول سال حتی ۵ هزار کیلومتر نیز از خودروی خود استفاده نمی‌کنند. متناسب با میزان مصرف آن‌ها بیمه‌نامه کیلومتری به این افراد پیشنهاد می‌شود. بر اساس میزان کیلومتری که به آن‌ها پیشنهاد خواهد شد و سپس حق بیمه پرداخت  خواهد شد.

به‌ عنوان‌ مثال  اگر حق بیمه‌نامه معمولی ۱ میلیون تومان شود  حق بیمه کیلومتری فردی با  با ۵ هزار کیلومتر مصرف  ۵۰۰ هزار تومان خواهد شد و هرچه بیشتر مصرف شود تخفیف بیشتری لحاظ خواهد شد. مثلاً برای  ۶ هزار کیلومتر ۷۰۰ هزار تومان و برای  ۱۲ هزار کیلومتر ۸۰۰ هزار تومان پرداخت می‌شود. بنابراین حق بیمه که پرداخت می‌شود با حق بیمه معمولی متفاوت خواهد بود. این بیمه همانند بیمه کامل بدنه خودرو است و تمامی پوشش‌ها را نیز دارد. چون کمتر از خودرو استفاده می‌کند هزینه کمتری برای بیمه نیز پرداخت می‌کند.

بیمه-کیلومتر

این بیمه برای افرادی که دارای دو یا سه خودرو هستند و به میزان کمی از آن‌ها استفاده می‌کنند بسیار ایده آل است؛ چرا که با حق بیمه کمتر تحت پوشش و حمایت بیمه قرار خواهند گرفت. این بیمه نیز همانند بیمه نامه مانند بیمه عادی و شامل تخفیف عدم پرداخت هزینه خواهد شد. نکته مهم دیگر در حق بیمه‌ای که خودرو تاثیرخواهد گذاشت. مدل خودرو و ارزش روز خودرو است.

پوشش این بیمه‌نامه محدود به یک بازه زمانی خاص و یا یک  مسیر خاصی محدود نشده است و کلیه مسیرهای طی شده تحت پوشش خواهند داشت.

چرا بیمه بدنه کیلومتری بخریم؟

به دلیل هزینه پایین این بیمه‌نامه که دلیل اصلی آن برای پوشش  بیمه‌ای خودرو است. این گزینه مناسب‌ترین انتخاب برای مالکین چند خودرویی خواهد بود. هزینه‌ها یا به عبارتی حق‌بیمه این نوع بیمه‌نامه معمولاً یک‌دوم یا یک‌سوم هزینه بیمه بدنه عالی است. موارد ذکر شده، جز مهمترین دلایل برای انتخاب بیمه بدنه پیمایشی است. خرید این نوع بیمه شامل مزایای دیگری نیز می‌شود، در ادامه همراه ما باشید تا نگاهی به سایر مزایای این بیمه داشته باشیم.

بیمه کیلومتری به دو صورت یک ساله یا کوتاه مدت عرضه می‌شود. شرکت‌های بیمه نیز برای محاسبه بیمه مذکور از روش دستگاه کیلومتر شمار استفاده می‌کنند. در این نوع بیمه‌نامه بدنه خودرو، تمامی خطرهای در حال حرکت و سکون برای خودرو تحت پوشش قرار می‌گیرد. منظور از خطرات در حالت سکون، تصادف‌های ماشین‌های پارک شده است.

بیمه-خودرو2

بیمه بدنه پیمایشی دارای بسته‌های مختلف ۵، ۸ و ۱۲ هزار کیلومتری برای مدت ۱ سال یا حتی مدت‌زمان کمتر است. بیمه‌گذار می‌تواند از تخفیف عدم خسارت بیمه‌ بدنه کیلومتری استفاده کرده و در خرید بعدی حق بیمه کمتری پرداخت کند. بیمه سامان اولین شرکتی است که این بیمه‌نامه را به مشتریان خود ارائه می‌دهد.

با توجه به اینکه ممکن است بیمه‌نامه قبل از تاریخ سررسید ازنظر کیلومتری به انقضا کیلومتری خود برسد بیمه سامان دستگاه کیلومتر شمار را بر بدنه خودرو نصب می‌کند تا از زمان دقیق و کیلو متراژ خودرو خود مطلع باشید. این دستگاه با ارسال پیامکی هشدار رسیدن به کیلومتر تعیین‌شده را ارسال می‌کند. در این حالت بیمه‌گذار می‌تواند با خرید بسته مازاد نسبت به تمدید بیمه خود اقدام نماید.

پوشش‌های اضافی در بیمه بدنه پیمایشی غیر از پوشش‌های اصلی در بیمه بدنه کیلومتری که شامل پوشش آتش‌سوزی و سرقت است، این نوع بیمه پوشش‌های اضافی هم دارد که بیمه‌گذار می‌تواند آن‌ها را به بیمه‌نامه خود اضافه کند. پوشش‌های اضافی بیمه بدنه پیمایشی شامل شکستن شیشه خودرو؛ سرقت درجا؛ پاشیدن مواد شیمیایی و رنگ روی بدنه خودرو؛ آسیب‌ها و خسارت‌های ناشی از بلایای طبیعی مانند زلزله، سیل و طوفان؛ خسارت‌های ناشی از سقوط خودرو پوشش افزایش سرمایه؛  پوشش افزایش ارزش خودرو؛  خسارت‌های واردشده به لاستیک و باطری خودرو و  هزینه‌های ایاب‌وذهاب در مدت‌زمان تعمیر خودرو بعد از حادثه.

بیمه-کیلومتری

عوامل مؤثر بر قیمت بیمه بدنه کیلومتری

برخی از آیتم‌ها به‌طور مستقیم بر قیمت بیمه بدنه کیلومتری تأثیر می‌گذارد که این عوامل شامل مدل خودرو؛ سال ساخت خودرو؛ ارزش ریالی خودرو؛ شرایط جوی؛ ضریب سختی جاده‌ها. شرکت‌های بیمه‌گر باتوجه‌به این عوامل قیمت بیمه بدنه کیلومتری را محاسبه خواهند کرد. بنابراین باید قبل از خرید برای استعلام قیمت اقدام کنید.

در انتها برای مدیریت هزینه‌ها و همچنین برخورداری از بیمه خودروهایی که خیلی استفاده نمیشوند، پیشنهاد می‌شود که وسیله خود را بصورت کیلومتری بیمه کنید.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها