|
کدخبر: 61315

قیمت گوشت کاهش می‌یابد؟

معاون تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی گفت: با توجه به افزایش تولید گوشت در کشور و عرضه تدریجی دام به بازار مصرف، روند کاهشی نرخ ادامه یافته و نرخ فروش گوشت گرم باز هم کاهش می‌یابد.

گسترش‌نیوز : مرتضی رضایی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: انباشت گوساله در دامداری‌ها و عرضه تدریجی آنها به بازار موجب شده که نرخ گوشت گرم در سطح کشور پایین بیاید و پیش‌بینی می‌شود که رقم کنونی ۹۰۰ هزار ریالی بین یک صد تا یک صد و ۵۰ هزار ریال برای هر کیلوگرم گوشت نیز کاهش یاید.

وی با تایید افزایش نرخ گوشت سفید علی‌رغم کاهشی بودن نرخ گوشت قرمز در کشور، افزود: در فصل تابستان به‌علت شروع فصل مسافرت و افزایش تقاضا برای مصرف گوشت سفید و مرغ، نرخ این نوع گوشت افزایش می‌یابد و وزن‌گیری مرغ و تولید گوشت در برخی از استان‌ها و مناطق گرمسیری نیز کاهش پیدا می‌کند که مجموع این عوامل موجب افزایش نرخ گوشت مرغ شده است.

معاون تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به افزایش حدود ۲۰ درصدی جوجه‌ریزی در تیرماه امسال نسبت به تیرماه سال گذشته تشریح کرد: در امسال ۱۲۲ میلیون جوجه‌ریزی در مرغداری‌های کشور انجام شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۰ میلیون قطعه افزایش داشته است و با توجه به پیش‌بینی افزایش تولید، نگرانی جدی در زمینه افزایش نرخ گوشت مرغ در ماه‌های آینده وجود ندارد و افزایش چند روز اخیر نیز موقتی است.

منبع: فارس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها