|
کدخبر: 48714

نقش موثر اتاق‌های بازرگانی در تحقق شعار رونق تولید

اتاق‌های بازرگانی به عنوان بزرگترین پارلمان بخش خصوصی ضمن شناسایی معضلات و مشکلات تولید در کشور با ارائه راهکاری منطقی و مستدل به قوای سه گانه می‌توانند جهت تحقق رونق تولید نقش موثری داشته باشند.

گسترش‌نیوز : امیر عادل طاهرخانی عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی قزوین با اعلام این مطلب گفت: علیرغم تاکید قانونگذار، سال‌های متمادی است که نقش حیاتی اتاق‌های بازرگانی در رونق تولید به ورطه فراموشی و بی‌اعتنایی سپرده شده است در حالی که جایگاه اتاق‌های بازرگانی برای مقامات محلی قوای سه گانه در استانها مشورتی و در سطح کلان جایگاه قانونی تصمیم‌سازی اتاق بازرگانی ایران است.

otaghbazarganii.jpg

وی افزود: در راستای منویات مقام معظم رهبری که راهبرد برون رفت از رکود تولید و اقتصاد را سرلوحه ی امور و تصمیمات کشور قرار داده‌اند، شایسته است آحاد مردم و مسئولان در انجام امور به این مهم توجه ویژه داشته باشند.

طاهرخانی در ادامه گفت: برای رونق تولید ضروری است بازار تقاضا تنظیم شده و ضمن افزایش کیفیت کالاهای داخلی توجه هموطنان به خرید و مصرف کالای تولید داخل باشد و از سوی دیگر امکانات شناسایی بازارهای صادراتی در اختیار تولید‌کنندگان قرار گیرد که سازمان توسعه تجارت ایران می­تواند با انجام وظایف قانونی خود درتحقق این مهم نقش موثری داشته باشد.

وی ضمن اشاره به مشکلات تولید‌کنندگان تاکید کرد: رونق تولید مستلزم مهار تورم و شفافیت مالی دولت است، مادامی که ثبات در نرخ ارز و سود بانکی نباشد این مهم محقق نخواهد شد، همچنین برای تحقق رونق تولید باید موانع و مشکلات تولید‌کننده مد نظر تصمیم گیران اقتصاد کشور در دولت و مجلس باشد.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی قزوین ادامه داد: بر هیچ کسی پوشیده نیست که دولت‌ها در سرتاسر جهان تاجران خوبی نیستند، وقتی دولت در یک سوی تجارت قرار میگیرد آن صنعت و تجارت دچار مشکلات عدیده‌ای می‌شوند همچنین با سپردن تصمیم گیری‌ها به پارلمان بخش خصوصی و ایفای نقش نظارتی توسط دولت و مجلس می‌توان بسیاری از مشکلات را رفع نمود.

وی ضمن اشاره به قوانین دست و پا گیرتولید تاکید کرد: با توجه به شرایط اقتصادی خاص کشور در این مقطع زمانی شایسته است که مقنن برای بهبود فضای کسب و کار و رونق تولید که خود باعث رفع بسیاری از معضلات اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرایم نیز می‌شود، نسبت به تصویب قوانین با تساهل و اغماض خاص اقدام نماید.

طاهرخانی خاطر نشان کرد: آنچه در روزهای اخیر می‌توانست گره از مشکل بسیاری از واحدهای تولیدی بگشاید تصویب تبصره ۱۶ قانون برنامه بودجه کشور بود که سودهای ربح مرکب بانکی را برای تولید‌کنندگان و صادرکنندگان منع می‌نمود.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی قزوین در پایان گفت: امید است در شرایط کنونی کشور اتاق‌های بازرگانی برای صیانت از حقوق فعالان اقتصادی وتحقق شعار رونق تولید همگام با بخش دولتی و مجلس زمینه ساز رشد اقتصادی کشور باشند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها