|
کدخبر: 40337

گمرک برای ورود چه کالاهایی باز می‌شود؟

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: ما برای مواد اولیه، لوازم یدکی و کالاهای سرمایه‌ای به شرط رعایت قانون و مقررات فرش قرمز و یا به تعبیر همکاران گمرکی، مسیر سبز مهیا می‌کنیم، اما در این مسیر نباید سخت‌گیری‌های خارج از قانون انجام داد.

فرهاد دژپسند گفت: این سازمان پیشتاز هموارسازی مسیر توسعه و تولید و نیز افزایش سهم تجارت بین‌الملل در اقتصاد کشور است .

وزیر اقتصاد گفت: برای اینکه سهم مان را در همه حوزه ها بویژه اقتصاد داخلی و بین الملل افزایش دهیم نیازمند نقش پررنگ گمرک هستیم و در همین راستا گمرک باید به ابزار گویا و هوشمند مجهز باشد و عملکرد آن طوری باشد که رضایت مردم و فعالان اقتصادی را در پی داشته باشد .

اگر ما از نظر جمعیت و مساحت ۱.۲ جمعیت جهان را در اختیار داریم، باید سهم‌مان در اقتصاد بین‌الملل نیز متناسب با این آمار باشد و برای رسیدن به این جایگاه، باید به نقش گمرک توجه ویژه‌ای داشته باشیم .

وزیر اقتصاد در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه گمرکات باید حافظ منافع ملی و اقتصادی باشند، تاکید کرد: گمرک از یک سو باید موجب تسهیل در امور نیازمندی‌های تولید داخل باشد و از طرف دیگر مسیر عبور موانع تولید داخلی را مسدود کند .

وی تاکید کرد : ما برای مواد اولیه، لوازم یدکی و کالاهای سرمایه‌ای به شرط رعایت قانون و مقررات فرش قرمز و یا به تعبیر همکاران گمرکی، مسیر سبز مهیا می‌کنیم، اما در این مسیر نباید سخت‌گیری‌های خارج از قانون انجام داد .

دژپسند با بیان اینکه یکی از برنامه های مهم رئیس جمهور، مبارزه با قاچاق است، تاکید کرد: یکی از درگاه‌های مبارزه با قاچاق، گمرک است و این سازمان باید برای دستیابی به این هدف به بروزترین ابزار الکترونیک تجهیز شود .

منبع: خبرآنلاین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها