|
کدخبر: 32844

جدیدترین نرخ ۶ گروه کالای اساسی

براساس آخرین گزارش از قیمت خرده فروشی مواد خوراکی در هفته منتهی به ۲۸ اردیبهشت نرخ ۶ گروه مواد خوراکی با افزایش قیمت روبرو بوده است.

گسترش نیوز ، آخرین گزارش بانک مرکزی از قیمت خرده فروشی مواد خوراکی در هفته منتهی به ۲۸ اردیبهشت حاکی از است که ۶ گروه کالایی با افزایش قیمت، دو گروه کالایی با کاهش قیمت و یک گروه کالایی با ثبات قیمت همراه بوده است.

در این میان قیمت روغن نباتی با کاهش ۰.۱ درصدی روبرو شد، قیمت قند و شکر ثابت ماند اما نرخ لبنیات ۰.۲ درصد، حبوب ۰.۳ درصد، برنج ۱.۶ درصد، میوه‌های تازه ۷ درصد، سبزی تازه ۱.۵ درصد، گوشت قرمز ۰.۲ درصد، گوشت مرغ ۱.۳ درصد و چای با رشد ۰.۹ درصدی نسبت به هفته قبل از آن روبرو بوده است.

برنج و حبوباب

در گروه برنج در این هفته، قیمت انواع برنج داخلی درجه یک و درجه دو به ترتیب معادل ۱.۷ درصد و ۳ درصد افزایش پیدا کرده است. همچنین در گروه حبوب قیمت لوبیا چشم بلبلی، نخود و لوبیا ثابت بود و قیمت سایر اقلام بین ۲.۰ تا ۰.۷ درصد رشد پیدا کرد.

لبنیات و تخم مرغ

در هفته مورد بررسی، در گروه لبنیات بهای پنیر پاستوریزه نسبت به هفته قبل معادل ۰.۳ درصد کاهش داشت و بهـای پنیر غیرپاستوریزه ۱.۱ درصد و شیر پاستوریزه ۰.۶ درصد افزایش داشت. لازم به ذکر است که بهای تخم مرغ معادل ۲.۵ درصد کاهش پیدا کرد و هر شانه با نرخ ۱۲ هزار و ۵۰۰ تا ۱۸ هزار تومان فروخته شد.

میوه‌ها و سبزی‌های تازه

در هفته ذکر شده میادین زیر نظر شهرداری سیب زرد، لیمو شیرین و موز عرضه کمی داشت و از لحاظ قیمتی در گروه میوه‌های تازه بهای خربزه معادل ۲ درصد کاهش پیدا کرد و سایر اقلام بین ۳.۶ درصد تا ۱۲.۷ درصد افزایش پیدا کرد.

در گروه سبزی‌هـای تـازه بهـای کـدو سـبز معـادل ۵/۰ درصـد، سیب زمینی ۵/۱ درصد و پیاز ۴/۰ درصد کاهش پیدا کرد ولی قیمت سایر اقلام بین ۵/۰ درصـد تـا ۷/۶ درصـد افـزایش یافت.

قند، شکر، چای و روغن نباتی

در این هفته بهای قند، شکر و روغننباتی جامد ثابت بـود. قیمـت چـای خـارجی معـادل ۹/۰ درصـد افزایش ولی بهای روغن نباتی مایع ۲/۰ درصد کاهش یافت. در هفته منتهی به ۲۸ اردیبهشت ماه قیمت قند، شکر و روغن نباتی جامد ثابت بود، بهای روغن نباتی مایع با ۰.۲ درصد کاهش و قیمت چای خارجی با ۰.۹ درصد افزایش همراه شد.

گوشت قرمز و گوشت مرغ

در هفته مورد بررسی بهای گوشت تازه گاو و گوساله بدون تغییر بود، اما قیمت گوشت گوسفند با ۲ درصد و گوشت مرغ با ۱.۳ درصد افزایش همراه شد.

منبع: خبرگزاری میزان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها