|
کدخبر: 86714

طرح لیزینگ محصولات دانش‌بنیان و فناور اجرا شد

رئیس شبکه فن‌بازار معاونت علمی ‌و فناوری ریاست‌جمهوری، اجرایی‌شدن طرح "لیزینگ محصولات دانش‌بنیان" را گامی در جهت گسترش عدالت اجتماعی در حوزه فناوری خواند.

گسترش‌نیوز: میلاد صدرخانلو با اعلام این خبر اظهار کرد: شبکه فن بازار ملی ایران (از زیر مجموعه‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری)، طرحی خاص برای لیزینگ محصولات دانش‌بنیان و فناور را تدوین کرد و منابع تامین‌شده را که از صندوق نوآوری و شکوفایی است، با همکاری صندوق توسعه فناوری‌های نوین اجرایی کرد.

رئیس شبکه فن بازار ملی ایران در ادامه با اشاره ضرورت‌های اجرای چنین طرحی، گفت: در اجرایی کردن طرح لیزینگ محصولات دانش‌بنیان و فناور از شبکه کشوری، بوروکرهای شبکه فن‌بازار ملی ایران کمک گرفته شده است و آنها، هم در مرحله نیازسنجی و هم در مرحله ارزیابی درخواست‌ها، به اجرایی شدن این طرح کمک می‌کنند.

صدرخانلو با توضیح اقدامات انجام گرفته برای اجرای بهینه‌تر این طرح، بیان کرد: این احساس وجود داشت که طرح‌های مرتبط با لیزینگ محصولات دانش‌بنیان و فناور، آنچنان که باید و شاید به تمام کشور تسری پیدا نمی‌کند و تنها مختص به پایتخت و چند شهر بزرگ هستند.

وی افزود: شبکه سراسری فن‌بازار ملی ایران این ظرفیت را در اختیار دارد تا با تسری این طرح به تمام کشور و به‌ویژه شهرهای کوچک و کم برخوردار، گامی در جهت اجرای عدالت اجتماعی در حوزه فناوری بردارد.

صدرخانلو، نحوه اطلاع‌رسانی در مورد این طرح را به دو روش عنوان کرد و افزود: در روش اول اطلاع‌رسانی با کمک بوروکرهای شبکه فن‌بازار ملی ایران در سراسر کشور انجام می‌گیرد و به موازات آن یک اطلاع‌رسانی خاص، مختص جامعه هدف طراحی شده است تا بتوان بهترین اثربخشی ممکن را از این طرح به‌دست آورد.

وی تصریح کرد: این طرح ‌به شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان کمک می‌کند تا محصولات خود را با شرایط ویژه‌ای به شرکت‌های خریدار ارائه کنند. خط اعتباری تامین شده از سوی صندوق نوآوری و شکوفایی از طریق صندوق‌‎ توسعه فناوری‌های نوین به این طرح اختصاص می‌یابد.

بر اساس اعلام معاونت علمی، شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان مورد تایید شبکه فن‌بازار ملی ایران می‌توانند از خدمات لیزینگ استفاده کنند.

منبع: ایسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها