|
کدخبر: 62157

اختصاصی گسترش‌نیوز:

این خودروی الکتریکی ۱۲۰۰ اسب‌بخار توان دارد + تصاویر

دراکو موتورز، خودروسازی است که اخیرا با تولید یک سدان الکتریکی بسیار پر قدرت توانسته سر و صدای فراوانی به پا کند.

گسترش‌نیوز: دراکو موتورز، خودروسازی آمریکایی محصولی به نام GTE را معرفی کرده که در عین حال الکتریکی بودن می‌تواند حداکثر توان ۱۲۰۰ اسب‌بخار را ایجاد کند. تسلا رودستر را می‌توان یکی از رقیبان اصلی این خودرو دانست که البته از تولید انبوه آن هنوز اطلاعات دقیقی وجود ندارد. دراکو GTE با تحقیق و توسعه طی چندین سال روی فیسکر کارما به تولید رسیده است اما نکات مهمی درباره آن وجود دارد.

DRAKO3.jpg

DRAKO4.jpg

این خودرو از چهار پیشرانه الکتریکی بهره می‌برد که هر یک از آن‌ها روی یکی از چرخ‌ها قرار دارد. زمانی که این پیشرانه‌ها به صورت هماهنگ با یکدیگر به فعالیت می‌پردازند حداکثر توان ۱۲۰۰ اسب‌بخار ایجاد خواهد شد. در خصوص حداکثر گشتاور نیز رقم ۸۸۰۰ نیوتن.متر اعلام شده است. این خودرو توانایی دستیابی به حداکثر سرعت ۳۳۲ کیلومتر بر ساعت را دارد که چنین رقمی برای یک خودروی الکتریکی قابل تحسین است. هر یک از پیشرانه‌های الکتریکی توان را به صورت مستقل توسط یک گیربکس به چرخ‌ها منتقل می‌کند و کامپیوتر خودرو نیز توان منتقل شده به هر چرخ را به صورت دقیق بررسی می‌کند.

DRAKO1.jpg

DRAKO2.jpg

کمپانی دراکو تصمیم گرفته است این خودرو را در تعداد محدود ۲۵ دستگاه خودرو بسازد. هنوز اطلاعات دقیقی درباره زمان دقیق عرضه وجود ندارد اما احتمالا امسال این کار انجام خواهد شد. قیمت خودروی ذکر شده نیز ۱.۲۵ میلیون دلار است که با توجه به مشخصات فنی و ظاهر جذاب این خودرو قابل قبول و منطقی به نظر می‌رسد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها