|
کدخبر: 43122

کدام اطلاعات کاربران در اختیار گوگل قرار گرفته است؟

گوگل به عنوان یکی از جستجوگرهای شناخته شده، درگاهی را فراهم کرده تا بتوانیم به آسانی پاسخ سؤالات‌مان را دریافت کنیم. با این حال شاید جالب باشد اگر بدانیم گوگل تا چه حد توانسته در زندگی شخصی ما نفوذ کند و به اطلاعات شخصی ما دست پیدا کند. براساس اطلاعات منتشر شده گوگل تا به حال اطلاعات مختلفی را از تمام کاربرانش جمع کرده اما با این وجود کاربران با بالا بردن وسایل ارتباطی خود می‌توانند دست گوگل را در دستیابی به اطلاعات خود کوتاه نمایند.

گسترش نیوز - از جمله اطلاعاتی که گوگل می‌تواند به آن دسترسی داشته باشد، عبارت‌اند از: نام، جنسیت، تاریخ تولد، شماره موبایل شخصی، آخرین جستجوها در گوگل، تمام وبسایت‌های مراجعه شده، مکان‌هایی که طی چند سال اخیر در آنها حضور داشتید، غذا، ورزش، بازی و حتی آهنگ‌های مورد علاقه‌تان، محل کار و سکونت، ویدیوهای مشاهده شده در یوتوب، تمام دفعاتی که با دستیار گوگل در تعامل بوده‌اید. البته جالب است بدانید حتی صدای‌تان هم طی ارسال فرمان‌های صوتی توسط گوگل ضبط شده است.

googel782.jpg

پس شاید بیراه نباشد اگر نگاهی رعب‌انگیز نسبت به گوگل داشته باشیم چراکه با دسترسی به اطلاعات شخصی کاربران توانسته آنان را بهتر از خودشان بشناسد. با مشاهده فیلم زیر و دیدن اعترافات یکی از مدیران گوگل در دادگاه و شنیدن پاسخ‌ سؤالات قضات از زبان او خواهید فهمید که حجم اطلاعات جمع‌آوری شده توسط گوگل، خیلی بزرگتر و جزئی‌تر از آن چیزی است که فکر می‌کنیم.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها