|
کدخبر: 42901

ماجرای درگیری شهرداری کرج با ماهدشت چه بود؟

عضو شورای شهر کرج می‌گوید؛ شهرداری ماهدشت برای اعمال فشار روی اداره کل راه و شهرسازی، جهت تسویه مطالباتش، از جمع‌آوری زباله‌های مسکن مهر ماهدشت خودداری می‌کرده است.

گسترش‌نیوز : امروز صبح در برنامه حالا خورشید، رضا رشیدپور، مجری این برنامه سراغ چرایی یک درگیری رفت. درگیری میان کارکنان شهرداری کرج که برای نظافت مجموعه مسکن مهر ماهدشت اقدام کرده بودند اما با مخالفت و درگیری شدید کارکنان شهرداری ماهدشت مواجه شدند.

ماجرا از آنجایی شروع شد که جمعی از ساکنان مسکن مهرماهدشت در اعتراض به اوضاع بد جمع‌آوری زباله در اطراف محل زندگی‌شان، فیلمی به برنامه حالا خورشید فرستاده و گلایه کردند. در پی این اقدام، شهرداری کرج، نیروهایی را برای تمیز کردن زباله‌های مسکن مهر ماهدشت اعزام می‌کند اما در هنگام کار، نیروهای شهرداری ماهدشت با آنها درگیر شده و کار به زد و خورد می‌کشد.

از عباس زارع، رئیس شورای شهر کرج راجع‌به چرایی این موضوع سوال پرسیدیم، او به خبرنگار اقتصادآنلاین می‌گوید؛ شهرداری ماهدشت در تمیز نگهداشتن محدوده کم‌کاری کرده بود و شهرداری کرج می‌خواست در جهت جلب رضایت شهروندان، آنجا را تمیز کند.

او در پاسخ به این سوال که چرا شهرداری کرج بدون هماهنگی وارد محدوده استحفاظی ماهدشت شده، اظهار می‌کند: شهرداری کرج می‌خواسته کمک کند و زباله جمع کند؛ قسمتی از محدوده را که نمی‌خواسته تصرف کند که شهرداری ماهدشت این چنین عصبانی شده است!

اما نادر ایزدبین، دیگر عضو شورای شهر کرج، به نقل از شهردار ماهدشت به خبرنگار اقتصادآنلاین می‌گوید: بزرگترین ایراد شهرداری ماهدشت به کرج، ناهماهنگی ایجاد شده بوده؛ به این نحو که چرا شهرداری کرج بدون اطلاع، ناگهان نیروهای خود را وارد محدوده استحافظی ماهدشت می‌کند.

وی در پاسخ به این سوال که چرا شهرداری ماهدشت از تمیز کردن محدوده مسکن مهر امتناع می‌کرده است، اضافه می‌کند: زمانی که مسکن مهر ماهدشت ساخته شد، اداره کل راه و شهرسازی وظیفه ساخت معبر و جدول‌کشی را به شرط پرداخت هزینه، به شهرداری می‌سپارد اما بعد از گذشت چندسال، هنوز این اداره، هزینه آن را به شهرداری نداده است.

ایزدبین اضافه می‌کند: شهرداری ماهدشت از طریق بحث جمع‌آوری زباله‌ها می‌خواسته اهرم فشاری به این اداره وارد کند، تا طلب خود را بگیرد. البته شهردار ماهدشت می‌گوید، زباله‌های داخل محدوده را جمع می‌کرده و درگیری سر زباله‌های حریم این منطقه بوده است که قانونا شهرداری وظیفه‌ای در قبال آن نداشته است. در پی درخواست فرمانداری و مردم از شهرداری کرج، آنها برای تمیز کردن زباله‌ها به این منطقه اعزام می‌شوند که درگیری رخ می‌دهد و ماجرا به «حالا خورشید» می‌کشد.

اما سوالی که مطرح می‌شود، این است که میان درگیری دو شهرداری، فرمانداری و اداره کل مسکن و شهرسازی، حق و حقوق شهروندان و ساکنان مسکن مهر که کمترین خواسته‌شان، تمیز کردن اطراف محل زندگی‌شان است، کجاست؟ میان این هیاهو، صدایی که شنیده نمی‌شود، صدای مردمان ساکن مسکن مهر است!

منبع: اقتصاد آنلاین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها