|
کدخبر: 317536

کودک کار/ساماندهی/تکدی گری

ساماندهی کودکان کار / تکدی گری نارضایتی به همراه دارد

افزایش کودکان کار و تکدی گری سبب شده است تا بسیاری از شهروندان اظهار نارضایتی کنند.

جامعه ساماندهی کودکان کار / تکدی گری نارضایتی به همراه دارد

همه ما کودکانی را در چهار راه های تهران دیده ایم که با یک دستمال و آب پاش، اقدام به تمیز کردن شیشه های خودرو می کنند و از ماشین آویزان شده و درخواست پول می کنند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران گفت: عملاً تعداد زیادی از کودکان کار، تکدی‌گری می‌کنند؛ شاید در چهارراه‌ها با دستمال شیشه خودروها را پاک می‌کنند؛ اما بسیاری از آنها از خودروها آویزان می‌شوند و از مردم پول می‌گیرند و این تفاوتی با تکدی‌گری ندارد.

ناصر امانی درخصوص ساماندهی متکدیان، معتادان متجاهر و کودکان کار توسط شهرداری تهران، اظهار کرد: در حوزه آسیب‌های اجتماعی مسائل متعددی در سطح شهر دیده می‌شود و باید ساماندهی بخش‌های مختلف را به صورت یکپارچه ببینیم.

رئیس کمیته منابع انسانی و تشریفات شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به مسئولیت شهردار تهران به عنوان نماینده ویژه رئیس جمهور در ساماندهی آسیب‌های اجتماعی، یادآور شد: قرار بر این بود شهردار، دستگاه‌های همکار و مسئول را برای ساماندهی آسیب‌ها گردهم بیاورد و تکالیف هریک را مشخص کند تا راهکارهای هریک از بخش‌ها مشخص شود.

وی با بیان اینکه کودکان کار و متکدیان ارتباط تنگاتنگی با یکدیگر دارند، تصریح کرد: عملاً تعداد زیادی از کودکان کار، تکدی‌گری می‌کنند؛ شاید در چهارراه‌ها با دستمال شیشه خودروها را پاک می‌کنند اما بسیاری از آنها از خودروها آویزان می‌شوند و از مردم پول می‌گیرند و این تفاوتی با تکدی‌گری ندارد.

عضو کمیسیون برنامه بودجه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه باید آسیب‌های اجتماعی را به عنوان یک بسته مستقل مورد بررسی قرار داد، گفت: باید هریک از این بخش‌ها ریشه‌یابی شود و برای رفع و ساماندهی آنها برنامه‌ریزی صورت بگیرد.

وی با اشاره به تلاش ها درخصوص ساماندهی کودکان کار با همکاری دستگاه‌های مسئول و با نظارت شهردار، تصریح کرد: امیدواریم این مهم سریع تر محقق شود و شاهد اثرات آن باشیم.

بنا براعلام سایت شهر، عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه کمک به متکدیان باید ضد ارزش تلقی شود، گفت: یکی از مطالبات مردم ساماندهی متکدیان است زیرا از تکدی‌گری ناراحت هستند. در مواردی که با شهرداری و شورا مطرح می‌کنند، تکدی‌گری را ضد ارزش می‌دانند؛ لذا باید اقدامات لازم برای کاهش و یا رفع این آسیب اجتماعی انجام شود.

اقتصاد کودک کار در ایران چیز عجیب  اما واقعی است. باند های مافیایی کله گنده ای که مدتی است قدرت بسیاری گرفته اند و کسی هم توان مقابله را ندارد. اقتصاد کودک کار در ایران سبب شده است تا باندهای قارچ گونه مافیا، روز به روز افزایش پیدا کنند و همانطور که مشاهده می شود، تعداد کودکان بی سرپرستی که در چنگال این افراد و به صورت ناخواسته اسیر شده اند، افزایش چشمگیری پیدا کرده است.

باید گفت که مشکلات اقتصادی و مافیای کودکان کار، هر ۲ جزوی از مواردی است که کودک کار امروز را پدید آورده است. عده ای از این کودکان، به دلیل مشکلات مالی که در خانواده وجود دارد و یا از کار افتادگی پدر خانواده، محکوم می شوند که چهار راه را برای امرار معاش انتخاب کنند. درواقع باید گفت که انتخاب دیگری هم نداشته اند. درصد بالایی از این کودکان، اتباع خارجی هستند که مشکلات اقتصادی باعث تکدی گری و چهار راه گردی شان شده است.

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها