|
کدخبر: 42708

رئیس‌جمهوری در جلسه هیات دولت:

امریکا نمی‌تواند از صادرات نفت جلوگیری کند

رئیس‌جمهوری تراز تجاری کشور در ۹ ماه گذشته را با اختلاف ۷۵۰ میلیون دلار، مثبت عنوان کرد و گفت: فعالیت‌های اقتصادی کشور با وجود فشارهای دشمنان، مثبت و امیدوارکننده است و به هیچ عنوان امریکایی‌ها به اهداف خود برای جلوگیری از صادرات نفت و مشتقات آن دست نخواهند یافت.

گسترش‌نیوز : حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی امروز- چهارشنبه - در جلسه هیات دولت اظهارکرد: در جلسات این هفته هیات دولت، وزیران و مسئولان گزارش‌های خوبی از اقدامات خود ارائه کردند که لازم می‌دانم ملت عزیز ایران از آن باخبر باشند. در ۹ ماهه گذشته تراز تجاری ناشی از صادرات غیرنفتی با رقم حدود ۷۵۰ میلیون دلار، دارای تراز مثبت بوده که این رقم نشان دهنده تلاش‌های موفقیت آمیز فعالان اقتصادی بخش خصوصی و دولتی است.

رئیس‌جمهوری اظهارکرد: بر اساس گزارش وزیر نفت، فروش نفت به همان صورتی که مدنظر بود ادامه دارد و برخی مشکلات جزئی که وجود دارد قابل حل بوده و بزودی برطرف خواهد شد.

روحانی با اشاره به گزارش ارائه شده در زمینه اشتغال تصریح کرد: این آمار در پاییز امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۲۳ هزار نفر اشتغال خالص را نشان می‌دهد و این با توجه به شرایط کشورمان امیدوارکننده است و برای نخستین بار آمار اشتغال خالص تقریبا به مرز ۲۴ میلیون نفر رسیده است و این درحالی است که در آغاز دولت، تعداد شاغلان ۲۰ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر بود و طی سال‌های گذشته در مجموع ۳ میلیون و ۳۰۹ هزار نفر به میزان اشتغال خالص افزوده شده است.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها