|
کدخبر: 308084

دشمنان ایران از پیشرفت این کشور گیج شده اند

رئیس‌جمهور با اشاره به برنامه دولت برای جدا کردن برق صنایع از شبکه برق خانگی گفت: این جداسازی که امروز گام‌های عملی جدی نیز در زمینه تحقق آن برداشته شده است، اقدام بسیار مهمی است تا تامین برق صنایع تحت فشار تامین برق خانگی دچار اختلال نشود. این سیاست در عرصه تامین آب و برق صنایع با قوت دنبال خواهد شد.

سیاست دشمنان ایران از پیشرفت این کشور گیج شده اند

سید ابراهیم رئیسی که به استان اصفهان سفر کرده است، در مراسم بهره‌برداری رسمی از فاز نخست نیروگاه برق خودتامین ۹۱۴ مگاواتی مجتمع فولاد مبارکه به ظرفیت ۳۰۷ مگاوات، ضمن قدردانی از زحمات و تلاش‌های همه دست‌اندرکاران این مجتمع صنعتی و تولیدی گفت: رشد تولید از ضرورت‌های جدی امروز کشور است.

رئیس‌جمهوری با اشاره به اینکه کشور در عرصه‌های مختلف پیشرفت‌های زیادی داشته است، افزود: شرط اساسی تداوم این پیشرفت‌ها و نیز تحقق و موفقیت اقتصاد مقاومتی، رشد، رونق و استقلال تولید به‌ویژه در زمینه صنایع مادر است.

رئیسی با بیان اینکه فولاد از صنایع زیرساختی و مادر است، بر اهمیت تکمیل زنجیره تولید در صنایع مختلف تاکید کرد و اظهارکرد: کامل شدن زنجیره تولید اقدام بسیار مناسب و صحیحی است و علاوه بر اینکه جلوی خام‌فروشی را می‌گیرد و باعث ارتقای ارزش افزوده خواهد شد که این در کنار رشد کمی و کیفی تولید، رشد اقتصاد کشور را به دنبال دارد.

رئیس‌جمهوری در ادامه به برنامه دولت برای جدا کردن برق صنایع از شبکه برق خانگی اشاره کرد و ادامه داد: این جداسازی که امروز گام‌های عملی جدی نیز در زمینه تحقق آن برداشته شده است، اقدام بسیار مهمی است تا تامین برق صنایع تحت فشار تامین برق خانگی دچار اختلال نشود. این سیاست در عرصه تامین آب و برق صنایع با قوت دنبال خواهد شد.

رئیسی گام مهم بعدی را تولید فولاد سبز عنوان کرد که در کشور ظرفیت‌های مناسبی برای دسترسی به آن از جمله در زمینه تامین مواد اولیه وجود دارد و تصریح کرد: با تحقق اهداف در نظر گرفته شده در این عرصه، ایران که درحال‌حاضر رتبه دهم تولید فولاد در جهان را دارد، به جایگاه نخستین‌ها در این عرصه ارتقا خواهد یافت. این پیشرفت‌ها برای کشور تولید قدرت می‌کند و از اقتصاد کشور در مقابل تکانه‌ها صیانت خواهد کرد.

رئیس‌جمهوری با اشاره به تلاش دشمن برای ضربه به اقتصاد کشور و معیشت مردم خاطرنشان کرد: تمام تلاش دشمن این بود که تولید کشور را دچار توقف و عقب‌گرد کند، اما اعلام نرخ رشد قابل توجه بهار امسال از سوی بانک مرکزی و مرکز آمار، دشمن را گیج می‌کند که چگونه کشوری که تحت شدیدترین تحریم‌ها و تهدیدهاست این میزان پیشرفت دارد.

رئیسی دلیل این تعجب دشمنان را عدم شناخت مردم ایران دانست و گفت: دشمنان مردم ایران و از جمله اصفهان را نمی‌شناسند که بیش از ۲۴ هزار شهید تقدیم ایران اسلامی کرده‌اند و امروز نیز در هر کوی و برزن آماده اجرای امر ولی و امام مسلمین بوده و حاضرند برای ایجاد آرامش در دل مردم، شبانه‌روز تلاش کنند تا ما محتاج دیگران نباشیم، استقلال، آزادی و نظام جمهوری اسلامی خودمان را حفظ کنیم و سرافرازانه در مقابل دنیا ظاهر شویم.

رئیس‌جمهوری خطاب به دشمنان با تاکید بر اینکه حتماً بدانید که این توطئه‌ها و فتنه‌هایی که هر روز علیه ملت ما اجرا می‌کنید بی‌اثر است و اشتباه محاسباتی جدی در مقابل کشور و ملت ما دارید، افزود: در همین بازدید کوتاهی که از بعضی بخش‌های فولاد مبارکه داشتم، عزیزان کارگر به من می‌گفتند به آقا سلام ما را برسانید و بگویید کارگران اجازه نمی‌دهند حرف شما زمین بماند، ما اجازه نخواهیم داد دشمن شاد شود و حتماً تولید کشور را ارتقا خواهیم داد و به آنجا خواهیم رساند که مردم آرامش پیدا کنند؛ گواه این سخن کارنامه درخشان صنعت فولاد و دیگر صنایع کشور است.

رئیسی اظهارکرد: آنچه امروز در این مرکز و کانون تولید دیدم بسیار امیدوارکننده بود و نشان می‌داد که کار کاملاً با برنامه‌ریزی دقیق پیش می‌رود. برداشت من این است که هدف‌گذاری‌های بسیار خوبی شده و این مجموعه به عنوان یک واحد با برنامه و هدف و دارای اراده پولادین و ایمان قوی با گام‌های استواری که برمی‌دارد حتماً به جایگاه برتر و آنجا که در شأن اوست، خواهد رسید.

رئیس‌جمهوری برنامه‌های این واحد تولیدی در زمینه خودتأمینی، خودکفایی و استقلال و حرکت را مایه خرسندی توصیف و تصریح کرد: امروز در این مجتمع احساس کردم که دل همه مملو از ایمان و امید به آینده است و آینده را بسیار درخشان می‌بینند و برای تحقق آن تلاش می‌کنند.

رئیسی همچنین به سخنان مطرح شده در جلسه درباره ایفای مسئولیت‌های اجتماعی مجتمع فولاد مبارکه اشاره و خاطرنشان کرد: مردم از واحدهای بزرگ و پردرآمدی مثل فولاد انتظار دارند که حتما به ایفای مسئولیت‌های اجتماعی در محل استقرارشان توجه داشته باشند.

رئیس‌جمهوری به طرح موضوع سرمایه‌گذاری در صنایع نیز اشاره کرد و گفت: به طور طبیعی اگر در صنایع سرمایه‌گذاری نشود، رشد آنها متوقف خواهد شد و پیشرفت نمی‌کنند. این صرفاً مربوط به صنعت فولاد نیست و در صنایع دیگر مثل خودروسازی، لوازم خانگی و دیگر صنایع نیز باید اتفاق بیفتد و قطعا بخشی از درآمد باید صرف سرمایه‌گذاری برای رشد و ارتقای تولید شود.

رئیسی افزود: امروز اگر در صنعت نفت و پتروشیمی هزینه و سرمایه‌گذاری نکنیم، نمی‌توانیم سهم خود را از میادین مشترک برداریم؛ هرگز از تخصیص بخشی از درآمدها به توسعه خود صنعت غافل نشوید. همچنین اقدام انجام شده برای خودتامینی در صنایع و از جمله در فولاد مبارکه اقدامی شایسته قدردانی و تشویق است.

رئیس‌جمهوری در بخش دیگری از سخنانش به طرح موضوع تفاوت پرداخت‌ها و مسئله صندوق بازنشستگی از سوی کارگران این واحد تولیدی اشاره کرد و اظهارکرد: دولت پرداخت عادلانه را دنبال می‌کند که تاکنون نتوانستم به آنچه مدنظر ماست عمل کنیم. عدم اجرای عدالت در پرداخت‌ها یکی از مسائلی است که بسیار بنده را رنج می‌دهد و معتقدم باید سریع‌تر به سامان برسد.

 

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها