|
کدخبر: 47654

آیت‌الله سیستانی به روحانی چه گفت

پایگاه اینترنتی آیت‌الله سیستانی بخش‌هایی از صحبت‌های این مرجع بزرگ شیعه با رئیس‌جمهوری کشورمان را در دیدار امروز دو طرف منتشر کرد.

گسترش‌نیوز - سایت رسمی آیت‌الله سیستانی در این زمینه آورده است: قبل از ظهر امروز آیت‌الله سیستانی با دکتر روحانی، رئیس محترم جمهوری اسلامی ایران و هیأت همراه وی دیدار کرد و رئیس‌جمهوری ایران بخشی از نتایج مذاکراتش با مقامات عراقی و توافقاتی که در زمینه گسترش روابط دوستانه و حسن همجواری بین دو کشور محقق شد را به اطلاع وی رساند.

آیت الله سیستانی تاکید کرد که از هر گامی برای گسترش و تقویت روابط عراق با همسایگانش بر اساس منافع دو کشور و احترام به حاکمیت و عدم دخالت در امور داخلی یکدیگر، استقبال می‌کند.

آیت الله سیستانی در این دیدار همچنین به جنگ سرنوشت‌سازی که ملت عراق برای شکست داعش وارد آن شده‌اند اشاره کرد و از "جانفشانی‌های بزرگی" که عراقی‌ها در راه پیروزی بر این گروه تروریستی و بیرون راندنش از کل منطقه داشتند و از نقش "دوستان عراق" در تحقق این امر قدردانی کرد.

این مرجع عالیقدر همچنین مبارزه با فساد و بهبود خدمات عمومی و انحصار سلاح در دست حکومت و سازمان‌های امنیتی را چالش امروز عراق خواند و ابراز امیدواری کرد که دولت عراق در این زمینه‌ها موفق باشد.

وی همچنین بر ضرورت در پیش گرفتن سیاست‌های منطقه‌ای و بین‌المللی براساس توازن و اعتدال و دور نگه‌داشتن ملت‌های منطقه از خسارت و دردهای بیشتر تاکید کرد.

منبع: ایسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها