|
کدخبر: 41673

معرفی بهترین دیزنی‌لندهای دنیا + تصاویر

نخستین دیزنی لندی که در جهان تاسیس شد سال ۱۹۵۵ در کشور امریکا بود، این مجموعه تفریحی بسیار مورد توجه عموم قرار گرفت و سالانه میلیون‌ها نفر برای بازدید از این مجموعه تفریحی به امریکا سفر می‌کردند.

گسترش‌نیوز : رویای هر دختر و پسری خردسالی این است که حتی برای یکبار هم شده دیزنی لند را از نزدیک ببینید از همین سالانه دیزنی لندها ۱۳ میلیون بازدیدکننده را به خود جذب می‌کنند. جالب است بدانید که این مجموعه‌های تفریحی تنها کودکان را جذب نمی‌کنند بلکه بسیاری از بزرگسالان برای دیدن رویای کودکی‌ شان هم به این جا می‌آیند. خالی از لطف هم نیست چرا که افراد شما با ورود به این پارک‌ها با صحنه‌های غیر قابل باوری که در کارتون‌ها با آن روبه‌رو بودید به صورت واقعی مواجه می‌شوید.

دیزنی‌ لند پاریس

شاید با خواندن متن بالا تصور کنید برای بازدید از دیزنی لند حتما باید به امریکا سفر کنید، در حالی این کاملا اشتباه است و در دیگر کشورهای دنیا این مجموعه‌های تفریحی طراحی شده که حتی در لیست بهترین دیزنی لند‌های دنیا هم قرار گرفته‌اند.

paris.jpg

این مجموعه شامل دو پارک مجزا است Disneyland Park و Walt Disney Studios Park. مجموعه اصلی پارک دیزنی لند است که می‌توانید در آن با قلعه‌ی زیبای خفته، ترن هوایی در جست‌و‌جوی نمو آشنا شوید و می‌توانید در دنیای راتاتولی (موش سرآشپز) قدم بزنید. در ابتدای ورود به پارک از خیابان اصلی Main وارد مجموعه می‌شوید که در انتهای آن با قلعه مشهور دیزنی (قلعه سیندرلا) مواجه خواهید شد.

paris1.jpg

در این خیابان در ساعاتی خاص، شخصیت‌های کارتون‌های دیزنی همراه با موسیقی رژه می‌روند. این خیابان شاهرگ اصلی پارک است و به صورتی نمادین خیابان‌های نیویورک در دهه ۱۹۳۰ را به خاطر می‌‌آورد فرم بدنه خیابان، پیاده روها، نمای فروشگاه‌ها و… از معاری آن دوران پیروی می‌کند! در بلیتی که شما خریداری می‌کنید جلو بازی‌های منتخب پارک تیک خورده است.

paris2.jpg

نمونه هایی از بازی ها:

Space Mountain

نوعی ترن در فضای سرپوشیده که سرعت حرکت آن ۷۰ کیلومتر در ساعت همراه با ۳ چرخش ۳۶۰ درجه می‌باشد. نسخه‌های دیگر آن در شعبه‌های دیگر پارک فاقد چرخش ۳۶۰ درجه‌ای هستند.

دزدان دریایی کارائیب

یه سفر ده دقیقه‌ای توی واگن هایی که روی آب حرکت می‌کرد وهمراه با دوبار پرتاب شدن در شیب‌های تند. در این بازی، جنگه‌ای دزدان دریایی با قتل و غارت‌ها و حتی اسکلت‌های زنجیر شده اش، شبیه‌سازی شده است. نکته جالب این است که تمام متصدیان غرفه ها، لباس و حرکات مربوط به همان ماجرا را اجرا می‌کنند.

Hollywood Tower یا Tower of Terror

که در پارک دوم به نام پارک استودیو والت دیزنی قرار دارد. قضیه مربوط به هتلی در سال ۱۹۳۹ است که برخورد صاعقه با آن اتفاقاتی را برای مسافرینش در آسانسور رقم میزند. بعد از اینکه در داخل یک کتابخانه متروکه در لابی هتل و در یک تلویزیون قدیمی ماجرا شرح داده می‌شود، با طی صف به موتورخانه هتل با آسانسورهای خرابش وارد می‌شوید. پس از آن سفری هیجان انگیز درون آسانسور انتظار شما را می‌کشد.

paris3.jpg

کشتی ترنی کراش

از دیگر وسایل هیجان انگیز پارک است که ماجرای یک سفر تاریک در استرالیا را بیان می‌کند. در محوطه کارتون در جست و جوی نمو با سرعت حرکت می‌کند. این کشتی محبوب تنها در دیزنی لند پاریس وجود دارد و صف آن بسیار طولانی است بنابر این آن را در ابتدای برنامه گردش خود بگنجترنی که شما را وارد معدن اسخراج طلا می‌کند. ویژگی اصلی آن فضا‌سازی فوق العادش و قرارا گرفتنش در جزیره‌ای قدیمی است.انید.

Big Thunder Mounta

علاوه بر این موارد می‌توانید از فروشگاه‌های مخصوص فروش محصولات والت دیزنی، رستوران‌ها و تئاتر کودکان در این مرکز تفریحی قرار دارد.

paris4.jpg

هزینه بازی در دیزنی‌لند پاریس

هزینه این بازدید هیجان انگیز بسیار گران است. مانند بسیاری از دیگر پارک‌ها تنها هزینه ورودی را پرداخت خواهید کرد و دیگر برای هر قسمت پولی پرداخت نمی‌کنید بنا بر این مدیریت صف برنامه‌ها بسیار مهم است. نرخ کارت بازدید یک روزه برای هر بزرگسال ۹۰ یورو و هر کودک ۶۴ یورو می‌باشد. بلیت رو تا آخرین لحظه حظورتون در پارک نگه دارید.

دیزنی‌ لند هنگ‌کنگ

معروف‌ترین کشور در جهان که عنوان کپی برابر اصل را از آن خود کرد کشور چین است، این کشور به گونه‌ای کپی را انجام می‌دهند که آدم فرق بین اصل و کپی را به سختی می‌تواند متوجه شود؛ با توجه به این امر در شهر هنگ کنگ نمونه از دیزنی لند امریکا طوری از مجموعه ی تفریحی را در کشورشان بسازند که با اصل آن تفاوت‌های بسیار ناچیزی داشته باشد، علاوه بر این توانسته است که در بین بهترین دیزنی لندهای دنیا هم قرار بگیرد. طراحی داخلی دیزنی‌ لند هنگ ‌کنگ بر اساس اصول فنگ شویی است و در هرجایی از این پارک تفریحی قدم بگذارید اعداد شانس را مشاهده خواهید کرد، پیدا کردن اعداد شانس در مسیر حرکت در دیزنی‌لند هنگ‌کنگ برای شما روز خوبی می‌سازد! این باور محلی‌ها است. این مجموعه ی تفریحی در خلیج پنی در جزیره لانتانو قرار دارد.

hongkong1.jpg

نمونه هایی از بازی ها:

مین استریت یو اس‌ای | Main Street U.S.A

ساختمان‌های مین استریت دیزنی‌لند هنگ کنگ معماری کاملا مشابه مین استریت دیزنی‌لند دارد با داستان و حکایت‌هایی متناسب با موقعیت پارک که در هنگ کنگ است. شامل بازی هایی نظیر:

آکادمی انیمیشن، هنر انیمیشن، راه آهن دیزنی‌لند هنگ کنگ، ایستگاه مین استریت و خیابان اصلی وسایل نقلیه و …

hongkong2.jpg

فنتسی لند | Fantasyland

کمی آن طرف تر از سرزمین مین استریت قلعه زیبای خفته و فنتسی لند قرار گرفته اند؛ کودکان دیگر سر از پا نمی‌شناسند وقتی به این بخش از دیزنی لند می‌رسند. شامل بازی هایی نظیر:

کراسل (چرخ و فلک اسبی) سیندرلا، دامبو فیل پرنده، جنگل پریان، باغ‌های فانتزی (فنتسی گاردن)؛ جایی است که باف شخصیت‌های دیزنی روبه‌رو می‌شوید، راه آهن دیزنی‌لند هنگ کنگ، ایستگاه فنتسی لند و …

سرزمین داستان اسباب بازی‌ها | Toy Story Land

این سرزمین با موضوعیت انیمیشن معروف «داستان اسباب بازی‌ها» درست در کنار فنتسی لند قرار گرفته است. شامل بازی هایی نظیر:

بشکه شادی، ماشین سگ چرخان (مخصوص بچه‌های کوچک)، سقوط آزاد داستان اسباب‌بازی‌ها

hongkong3.jpg

میستیک پوینت | Mystic Point

این سرزمین جدیدترین بخش اضافه شده به دیزنی‌لند هنگ کنگ است و مهم‌ترین جاذبه آن میستیک مانور است که از نظر سبک و طراحی مشابه خانه ارواح است اما داستان آن کاملا متفاوت است. این مجموعه شامل بازی هایی نظیر:

جنگل عجایب، میستیک مانور، انبار میستیک پوینت

گریزلی گالش | Grizzly Gulch

گریزلی گالش یا دره گریزلی ورژن هنگ کنگی از فرانتیرلند دیزنی‌لند است که غرب وحشی قرن نوزدهم را به تصویر می‌کشد. این سرزمین کوچک و تنها بازی‌ها آن (Big Grizzly Mountain Runaway Mine Cars) یک چرخ و فلک است مشابه چرخ و فلک بیگ ثاندر در دیزنی‌لند.

hongkong4.jpg

ادونچرلند | Adventureland

این سرزمین بزرگ‌ترین ادونچرلند پارک‌های دیزنی در سراسر جهان است.

تومارولند | Tomorrowland

اگر بعد از بازدید از مین استریت به سمت راست بچرخید تومارولند را روبه‌روی خود خواهید دید.

هزینه بازی در دیزنی لند هنگ کنگ:

بلیط برای بزرگسالان ۷۰ دلار و کودکان ۵۰ دلار است.

دیزنی ‌لند توکیو

از دیگر دیزنی لند هایی که در توانسته در فهرست بهترین دیزنی لندهای دنیا قرار بگیرد در شهر توکیو در کشور ژاپن ساخته شده است.

tokio.jpg

نکته‌ای وجود دارد در مورد دیزنی لند توکیو این است که از نمونه ی امریکایی خودش بسیار بزرگ تر و مقرون به صرفه تر است. برای ورود به دیزنی‌لند توکیو باید ۵۰ دلار پرداخت کنید.

tokio2.jpg

شما می‌توانید از مغازه هایی در اطراف این مجموعه ی تفریحی قرار دارند سوغاتی هایی را تهیه کنید و همچنین برای صرف شام به رستوران کشتی کلمبیا بروید.

tokio3.jpg

سالانه جشن‌های متعددی در این دیزنی لند برگزار می‌شود و همین خود دلیل شده تا به عنوان بهترین دیزنی لندهای دنیا مطرج باشد.

tokio4.jpg

نمونه هایی از بازی‌ها در دیزنی لند توکیو:

بازار جهانی

سرزمین فردا

شهر کارتونی

سرزمین فانتزی

کشور حیوانات

سرزمین غربی

سرزمین ماجراجویی

منبع: الی‌گشت

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها