|
کدخبر: 59434

٩٠ درصد ماده اولیه داروها در دنیا چینی و هندی هستند

رئیس سازمان غذا و دارو در نشست خبری در حاشیه یکصد و نهمین اجلاس روسای دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی اظهار کرد: نگرانی خاصی در حوزه تامین دارو نداریم و فکر نمی‌کنیم مشکلی در زمینه تامین دارو و تجهیزات پزشکی ایجاد شود، زیرا بیش از ۹۷ درصد از دارو‌های مورد نیاز مردم در داخل تولید می‌شود.

گسترش نیوز - شانه ساز با اشاره به تحریم‌ها و افزایش نرخ ارز گفت: با مشکلاتی که در زمینه تامین ارز وجود دارد و فضایی که دشمنان برای انتقال ارز ایجاد کردند، همه مسئولان و دست اندرکاران به این واقعیت رسیده‌اند که باید روی تولید داخلی دارو بیش از قبل سرمایه‌گذاری کنیم.

daroo.jpg

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: برای حمایت از تولید داخل واردات دارو‌های مشابه ممنوع شده است و بر توان داخلی و تولید اقلام مورد نیاز مان در خود کشور تمرکز کنیم.

شانه ساز به بیان اینکه در سال ۱۳۹۷ برای سه درصد دارویی که به کشور وارد شد، حدود ۱/۴ میلیارد دلار ارزبری داشتیم، گفت: برای ۹۷ درصد داروی تولید داخل ۶۵۰ میلیون دلار ارز صرف کرده‌ایم و به هم دلیل باید روی تولید داخل تمرکز کنیم و هر کسی که این مملکت را دوست دارد می‌تواند با این اعداد و ارقام قضاوت درستی داشته باشد.

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: اگر در زمینه تولید مواد اولیه داخلی هم برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری کنیم میزان صرفه جویی ارزی ما بسیار بیشتر خواهد بود همچنین می‌توانیم نیرو‌های نخبه و دانشگاهی را در این صنایع مورد استفاده قرار دهیم و به اشتغالزایی آنها نیز کمک کنیم؛ با معاونت علمی ریاست جمهوری و هلدینگ‌های بزرگ داروی تفاهمنامه‌های امضا کرده‌ایم تا با تولید مواد اولیه، صنعت دارویی رونق گیرد.

وی ادامه داد: هدف ما تولید مواد اولیه دارویی است و با توجه به اینکه صنعت نفت و پتروشیمی قوی داریم قصد داریم با کار پژوهشی مواد اولیه تولید کنیم و صرفه جویی ارزبری داشته باشیم همچنین از خام‌فروشی نیز جلوگیری و بستر اشتغال نیرو‌های نخبه را نیز فراهم می‌کنیم.

منبع: باشکاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها