|
کدخبر: 44646

عوارض زوج و فرد را به مردم برگردانید

محمد علیخانی عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه اخذ عوارض از محدوده زوج و فرد غیرقانونی است گفت: شهرداری باید پول هایی که «به ناحق» از شهروندان گرفته است را به آنان بازگرداند.

گسترش‌نیوز : علیخانی پیش از آغاز یکصد و بیستمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران افزود: شهروندان در صورت پس ندادن وجه می‌توانند شکایت و موضوع را از مراجع قانونی پیگیری کنند.

وی اظهار کرد: براساس شنیده‌ها حدود هشت میلیارد تومان از این محل از شهروندان اخذ شده است.

علیخانی تفسیر شهرداری تهران از این موضوع را اشتباه توصیف و خاطرنشان کرد: عوارض در نظر‌گرفته شده برای محدوده طرح ترافیک است.

این عضو شورای شهر تهران در خصوص یک تبصره از مصوبه شورا که عده‌ای آن را مبهم می‌دانند یادآور شد: این تبصره به این منظور لحاظ شد تا کسانی که در روز مخالف پلاک، مجوز طرح ترافیک را تهیه می‌کنند برای ورود به طرح مشکلی نداشته باشند و جریمه نشوند.

این درحالی است که محسن پورسیدآقایی معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران نیز امروز در حاشیه جلسه شورا در جمع خبرنگاران، اخذ عوارض در زوج و فرد برای خودروهایی که با پلاک مخالف وارد این محدوده می‌شوند را قانونی دانست.

وی گفت: براساس ماده هشت مصوبه شورا اخذ عوارض از محدوده‌ها با جریمه پلیس مجزاست.

به گفته پورسیدآقایی، وصول بدهی عوارض مانع از جریمه پلیس نیست.

وی اظهار کرد: پلیس تا آذرماه امسال کسی را برای ورود غیرمجاز به محدوده زوج و فرد جریمه نکرده و این موضوع در اختیار پلیس است؛ پلیس براساس تصمیم دستگاههای نظارتی خود عمل می‌کند.

پورسیدآقایی گفت: از طرح زوج و فرد عوارض نمی‌گیریم این موضوع وقتی که فرمانداری به این مصوبه شورا اعتراض کرد، حذف شد اما خودروهایی که در روز مخالف وارد محدوده زوج و فرد شوند باید طرح ترافیک بخرند.

وی با اشاره به اختلاف نظر برخی اعضای شورا درباره این مصوبه و اخذ عوارض از خودروهایی که در روز مخالف رقم پلاکشان وارد محدوده زوج و فرد می‌شوند گفت: یک عضو شورا می‌گوید این اخذ عوارض قانونی نیست؛ ما به رئیس شورا نامه نوشتیم و درخواست تفسیر روشن برای این تبصره کردیم که کمیسیون حقوقی و نظارت شورا جلسه گذاشت و گفت که این مسئله قانونی است.

وی تصریح کرد: با این حال اگر یک عضو شورا می‌گوید که قبول ندارد، دیگر نمی‌دانم چکار باید کرد.

امروز رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز اعلام کرد که با توجه به اختلاف نظر ایجاد شده در این زمینه، جلسه ویژه‌ای با حضور اعضای کمیسیون عمران شورا و نیز مسئولان معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شورا برگزار خواهد شد.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها