|
کدخبر: 43146

مدیرعامل زامیاد در حاشیه اتوشو ۲۰۱۹ مطرح کرد:

عرضه ون دیزل اروپایی در لباس آمبولانس

امروزه در کشور شاهد حضور ون‌های مختلف در قالب تاکسی، آمبولانس و مواردی از این قبیل هستیم. مدیرعامل زامیاد در حاشیه نمایشگاه خودرو خبر از عرضه ون دیزلی اویکو برای استفاده به عنوان آمبولانس داد و برنامه‌های این شرکت برای آینده را اعلام کرد.

گسترش‌نیوز: برند ایویکو از جمله برندهای مشهور اروپایی است که تبحر بالایی در ساخت ون دارد. گروه زامیاد ون‌های دیزل این برند را تا کنون در قالب کاربری‌های مختلف در کشور عرضه شده است و حال قرار است به زودی ون ذکر شده به عنوان آمبولانس نیز پا به خیابان‌ها بگذارد. در این خصوص گفت‌و‌گویی با محمدرضا زارع‌پور، مدیرعامل زامیاد صورت گرفته است که در ادامه مشروح آن را می‌خوانید.

ZAREPOOR1.jpg

زارع‌پور در خصوص تولید و عرضه آمبولانس ایویکو گفت: آمبولانس‌های جدید از هفته آینده وارد پروسه شماره‌گذاری می‌شود و تاییدیه‌ها نیز اعم از استاندارد و سایر موارد دریافت شده است. این آمبولانس‌ها از هفته آینده وارد مدار تولید خواهد شد. این خودرو توسط چهار الی پنج مجموعه درخواست شده که از جمله آن‌ها می‌توان به شرکت نفت و ارگان‌های نظامی اشاره کرد.

وی در خصوص داخلی‌سازی ون مذکور اظهار کرد: لازم به ذکر است که تجهیزات آمبولانس تا حدود ۸۰ درصد ساخت داخل شده است. در حقیقت این ون نیز تا حدود ۲۵ درصد داخلی‌سازی شده است. اگر بخواهیم به مواردی که داخلی‌سازی شده اشاره کنیم می‌توان به شیشه‌ها، آینه، تایر و صندلی‌ها اشاره کرد.

زارع‌پور در رابطه با تعداد ون ایویکو موجود گفت: نزدیک به ۲۰۰ دستگاه از این آمبولانس‌ها را در حال حاضر داریم و پس از آن نیز با توجه به میزان سفارش‌ها اقدام به تدوین برنامه‌های بلند مدت می‌کنیم. امید می‌رود که سال آینده آمبولانس‌های ذکر شده را در خیابان‌ها مشاهده کنیم. اگر بخواهیم به بخش فنی وارد شویم این آمبولانس‌ها به پیشرانه دیزل ۳ لیتری همراه با فیلتر DPF مجهز هستند و مصرف سوخت آن نیز در حد پایینی و نزدیک به ۱۰ لیتر در هر صد کیلومتر است.

VAN12.jpg

وی در رابطه با مشخصات فنی این ون اظهار کرد: به صورت کلی مدل معرفی شده را می‌توان تنها ون اروپایی دیزل موجود در کشور دانست. این ون در کاربری‌های مختلف نه تنها به صورت آمبولانس بلکه به صورت کارگو و برای مصارف مسافرتی نیز قابل استفاده است. در خصوص قدرت پیشرانه نیز حداکثر توان این ون ۱۴۳ اسب بخار است و استاندارد یورو ۴ نیز برای این ون پاس شده است. این ون جزء ون‌های سقف بلند محسوب می‌شود و ارتفاع داخل کابین آن ۱.۶۷ متر است. سیستم اواپراتو و خنک‌کننده در داخل این ون نصب شده است و تا کنون از این ون برای حمل و نقل معلولین، نصب پرتابل هواشناسی و در ناجا استفاده شده است.

VAN123.jpg

زارع‌پور در پایان به برنامه تولید محصولات جدید در آینده اشاره کرد: به طور کلی از این ون برای مصارف مختلف در کشور استفاده می‌شود اما در بحث آمبولانس برای نخستین بار است که این نوع ون مورد استفاده قرار می‌گیرد. نزدیک به ۵۰۰ الی ۶۰۰ دستگاه از این ون در حال حاضر در کشور تردد می‌کنند. انتظار می‌رود تنوع محصولات را در سال آینده نیز افزایش دهیم و بر روی پلتفرم‌های مشترک این عمل امکان‌پذیر خواهد بود.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها