|
کدخبر: 91651

مدیرکل دفتر نظارت بر امور معدنی وزارت صمت در گفت‌وگو با گسترش‌نیوز مطرح کرد:

ارسال ابلاغیه مقابله با کرونا به معادن / مبتلایان بیمه بیکاری می‌گیرند؟

مدیرکل دفتر نظارت بر امور معدنی وزارت صمت از ارسال ابلاغیه به تمام معادن کشور جهت مقابله با کرونا خبر داد.

گسترش نیوز: این روزها شیوع ویروس کرونا تقریبا بر تمام بخش‌های کشور تاثیر گذاشته است. یکی از بخش‌های مهمی که باید در هنگام فعالیت به آن توجه شود معادن است. شیوع کرونا میان کارگرانی که در معادن فعالیت می‌کنند می‌تواند بسیار خطرساز باشد و روند کار به صورت کامل مختل شود. بنابراین احساس می‌شود که باید یک دستورالعمل مناسب در این زمینه اعلام شود. برای پیگیری بیشتر این موضوع گفت‌و‌گویی با عباسعلی ایروانی، مدیرکل دفتر نظارت بر امور معدنی وزارت صمت ترتیب دادیم تا از کم و کیف وضعیت فعالیت در معادن کشور با خبر شویم.

irvani12.jpg

ایروانی درباره تدابیر اتخاذ شده جهت مقابله ویروس کرونا با توجه باز شدت معادن گفت: دستور العمل‌هایی توسط مراجع مربوطه همانند وزارت بهداشت و ستاد مقابله با ویروس کرونا تهیه شده که یکی از مهم‌ترین آنها مربوط به کار در معادن و به‌خصوص معادن زیر زمینی است. ما این دستورالعمل‌ها را برای تمام مراکز استان‌ها ارسال کرده‌ایم که در ابلاغیه‌هایی به معادن ارسال کنند.

ایروانی در ادامه ضمن تاکید بر رعایت مسائل پزشکی بهداشتی در معادن افزود: در این ابلاغیه بر لزوم رعایت و جلوگیری از شیوع و ابتلا به این بیماری و چگونگی از بین بردن و درمان این بیماری اشاره شده است.

وی در ادامه با بیان لزوم اجرای این ابلاغیه گفت: در بخشی از این ابلاغیه دستور اکید داده‌ایم که مدیران معادن مربوطه آموزش‌های لازم را به کارکنان و کارگران واحد خودشان بدهند.

ایروانی در خصوص تهیه اقلام بهداشتی و پزشکی در معادن گفت: در این ابلاغیه بر لزوم استفاده از ماسک و همچین رعایت فاصله ایمنی بین کارکنان تاکید شده است.

وی در ادامه گفت: آنچه که مورد تایید ستاد مبارزه با کرونا و وزارت بهداشت بوده است به همراه سه دستورالعمل دیگر به تمام استان‌ها ابلاغ شده است.

ایروانی در مورد بکارگیری افرادی در معادن جهت اعمال تست کرونا گفت: انجام تست‌های پزشکی از کارکنان و کارگران مربوط به بخش « اچ اس ای» معادن است و ما هم به بهره برداران و پیمان کاران معادن تاکید کرده‌ایم که حتما اقدامات اولیه را انجام دهند.

وی درمورد چگونگی انجام این اقدامات اولیه گفت: ما به پیمان‌کاران گفته‌ایم که هرشخصی که جهت کار به معدن می‌آید اگر دچار بیماری‌های خاص تنفسی باشد باید مدتی از محیط کار دور باشد، همچنین تمام کسانی که در معادن اعم از روباز و زیرزمینی کار می‌کنند باید تمام شرایط را از نظر امکان ابتلا و یا انتقال ویروس کرونا رعایت کنند و مسئول مربوطه هم موظف به نظارت در این موضوع حساس جهانی است.

مدیرکل دفتر نظارت بر امور معدنی وزارت صنعت در ادامه بر نحوه چگونگی تعلق بیمه درمانی و همچنین بیمه بیکاری به کارکنان و کارگران مبتلا به کرونا به خبرنگار گسترش نیوز گفت: طبق قانون به تمام کارکنان معادن کشور که به ویروس کویید ۱۹ مبتلا شده‌اند این خدمات تعلق می‌گیرد چون این بیماری هم همانند بیماری‌های دیگر است اما با این تفاوت که شخص مبتلا به این بیماری فرصت‌ استراحت و دوران نقاهتی بیشتری نسبت به دیگر بیماری‌ها دارد.

وی در پایان ضمن تاکید مجدد به اعمال تست از معدن داران و کارکنان معادن گفت: بطور قطعی تمام افراد داخل معدن تست می‌شوند و تب‌شان گرفته می‌شود و اگر شخصی مشکل نداشته باشد می‌تواند وارد محیط کار شود. اگر شخصی مشکوک به ابتلا به کرونا باشد به مراکز پزشکی معرفی می‌شود و تا رفع بیماری وارد محیط کار نخواهند شد. البته شخص بیمار نیز به بیمه معرفی می‌شود که هزینه‌های درمانش پرداخته شود.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها