|
کدخبر: 72795

بومی‌سازی ۱۲ هزار قطعه در یک شرکت فولادی

مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان، پنل علمی نیازمندی‌های فناوری صنایع که در حاشیه نمایشگاه فرصت‌های ساخت و رونق تولید استان هرمزگان برگزار شد را مثبت ارزیابی کرد و بر لزوم استفاده از توان مراکز علمی و دانشگاهی در جهت بومی‌سازی و رونق تولید تاکید کرد.

گسترش‌نیوز: ارزانی با اشاره به بومی‌سازی در فولاد هرمزگان گفت: ما حرفمان را از شعار به عمل تبدیل و حدود ١٢هزار قطعه را بومی‌سازی کردیم. وی در این ارتباط به طراحی یک نرم‌افزار اشاره کرد و افزود: با بهره‌گیری از آن نیازهای صنایع در حوزه قطعات و مواد اولیه ثبت می‌شود و پژوهشگران می‌توانند متناسب با نیازهای اعلام شده طرح‌های پژوهشی خود را ارائه نمایند.

وی افزود: برای بومی‌سازی مواد اولیه و قطعات آماده همکاری با مراکز علمی و فناوری و مراکز دانشگاهی هستیم تا با استفاده از توان ظرفیت مراکز علمی و فناوری و دانشگاهی کشور مواد اولیه و قطعات موردنیاز را بومی‌سازی کنیم.

وی ارتباط صنعت با دانشگاه را ضروری خواند و گفت: دراین رابطه ۴۹ پروژه پژوهشی با همکاری دانشگاه‌ها و مراکز علمی هرمزگان و کشور در دست اقدام داریم. ارزانی خاطرنشان کرد: پژوهشگران می‌تواننداز طریق مراکز علمی و پژوهشی با فولاد هرمزگان همکاری کنند و آمادگی لازم برای همکاری با این مراکز وجود دارد.

وی با تاکید بر تامین مواد اولیه مورد نیاز فولاد سازان گفت: تلاش مسولین استانی در خصوص رفع مشکلات صنایع قابل تقدیر است و باید به این موضوع توجه ویژه شود.ارزانی با اشاره به اینکه مشکل ما در تامین مواد اولیه است افزود: انتظار می‌رود مسئولان در این حوزه اقدام موثری انجام دهند تا نیاز مواد اولیه صنایع استان حل شود.

مدیرعامل فولاد هرمزگان در ادامه با اشاره به فعالیت‌های علمی این شرکت در عرصه‌های مختلف گفت: با توجه به رسالت و مسئولیت اجتماعی در حوزه پژوهش و صنعت فولاد، یک نیاز سنجی در فولاد هرمزگان انجام شد.

وی در پایان به اهمیت و ضرورت فرآیند ریخته‌گری در صنعت فولاد اشاره کرد و افزود: در همین راستا نخستین کنفرانس ملی ریخته‌گری کشور با همکاری مراکز دانشگاهی در اواخر آذرماه در بندرعباس برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها