|
کدخبر: 41580

استعفای سرقینی به کجا رسید؟ / دفتر آقای معاون تکذیب کرد؟

شب گذشته خبری مبنی بر استعفای معاون وزیر صمت در امور معادن منتشر شد. خبری که چندبار هم رد و هم تایید شد.

گسترش نیوز - پس از چالش‌های دولت بر سر ارز و سکه احتمالا انتصابات جدید وزیر صنعت معدن و تجارت بیشترین حواشی و امتیاز منفی را برای دولت دوازدهم داشته است.

واکنش های متعددی به انتصابات اخیر دیده شد. از بخش‌خصوصی گرفته تا افرادی در بدنه دولت! هیچ رسانه ای نسبت به این موضوع واکنش مثبتی نداشته و تفریبا همه روزنامه ها و خبرگزاری های اقتصادی، نسبت به این تصمیمات انتقاد داشتند.

گفته می‌شود زمانی که حکم خداداد غریب‌پور به عنوان معاون وزیر و رئیس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) و کامبیز مهدی زاده فرساد( داماد رئیس جمهور) به عنوان معاون وزیر و رییس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور امضا شد، معاون امور معادن و صنایع معدنی وزیر هم نسبت به تصمیمات غیر کارشناسانه گلایه کرده و متن استعفای خود را به دفتر وزیر ارسال کرد.

یک مقام آگاه در وزارت صنعت با تأیید استعفای سرقینی به خبرنگار تسنیم گفته بود: متن استعفای آقای سرقینی به دلیل انتخاب غیر کارشناسانه وزیر صنعت برای ایمیدرو و سازمان زمین شناسی به دفتر وزیر ارسال شده است.

این خبر همچنین افزود: وزیر با استعفای سرقینی مخالفت کرده اما قرائن حاکی از اصرار وی برکناره گیری از این مسوولیت به دلیل اعتراض به انتخابهای جدید وزیر دارد.

*دفتر سرقینی تکذیب کرد؟

در پی کوران اخبار منتشر شده مبنی بر استعفای معاون وزیر، دفتر دکتر سرقینی این خبر را تکذیب کرده و از درج این خبر ابراز بی‌اطلاعی کردند. البته این خبر را یکی از رسانه های کمتر شناخته شده منتشر کرده و بازتاب خاصی هم در فضای مجازی نداشته است.

اگرچه ساعتی قبل رییس جمهور مستقیما داماد خودش را از معاونت در وزارت صنعت معدن و تجارت عزل کرد اما شنیده شده که تشکل‌ها و انجمن های مرتبط با بخش معدن نیز مراتب اعتراض خود را طی چند روز آینده به وزارت صنعت ، معدن و تجارت بصورت مکتوب اعلام خواهند داشت.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها