|
کدخبر: 317332

وزیرصنعت/علی آبادی/خودرو

ریال و دلار یاری کنند تا تولید کننده کاری کند

وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد که تمام ظرفیت‌های کشور، از جمله سرمایه در گردش، سرمایه ریالی و ارزی، به منظور حمایت از تولید بسیج مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

اقتصاد ریال و دلار یاری کنند تا تولید کننده کاری کند

 مدیران شرکت خودروسازی ام وی ام، به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، اعلام کردند: عباس علی آبادی، وزیر صنعت، معدن و تجارت، در حین بازدید از صنایع استان زنجان، اظهار داشت: پتانسیل اصلی زنجان در خوب بودن مردمان آن است و با استفاده از نیروی انسانی خوب، می توان در صنعت تحولی را ایجاد و وضعیت کنونی را تغییر داد.

وی بیان کرد: نقطه کنونی که زنجان ایستاده، نقطه پایانی پیشرفت نیست و همواره این مسیر ادامه دارد.

علی آبادی تصریح کرد: وزارت صمت تمام ظرفیت‌های موجود در کشور از جمله منابع سرمایه در گردش، سرمایه ریالی و ارزی را بسیج می کند تا تولید پیشرفت کند.

وزیر صمت گفت: پتانسیل زنجان با مردمان خوبی که دارد، صنعتی شدن است. در مسیر صنعتی شدن از آن جایی که عقل حاکم می شود، کشاورزی راهبردی با مصرف بهینه انرژی به خصوص آب  نیز خلق خواهد شد و راهکار هایی همچون مصرف بهینه آب، بازچرخانی  و افزایش بهره وری اجرایی می‌گردد.

وی بیان کرد: ما باید ایران را صنعتی کنیم و ظرفیت های استان زنجان نیز باید در مسیر صنعتی شدن بهره برداری نماییم. 

علی آبادی با بیان اینکه مقام معظم رهبری بر ضرورت حمایت از تولید تاکید دارند، گفت:  از آنجایی که در مسیر صنعتی شدن، کشور بالنده می شود، ما نیز در وزارت صمت تمام هدفمان این است که کشور را صنعتی کنیم

وی تصریح کرد: صنایعی در کشور از ارزش بیشتری برخوردار است که صادرات محور، دانش بنیان و ارزمحور باشد تا بتواند ارز خود را تامین کند؛ در واقع  این موضوع هدف  است که وزارت صمت با جدیت دنبال خواهد بود.

علی آبادی اظهار داشت: معیارهایی در وزارت صمت در نظر گرفته شده که صنایع با آن معیار ها سنجیده می شوند؛ درواقع ارز به صنایعی داده می شود که به این معیار ها نزدیک باشند.

وی گفت: هرچه صنعتی دانش بنیان تر باشد، بیشتر مورد حمایت وزارت صمت قرار می گیرد و هرچه ارزآورتر باشد، ارز بیشتری دریافت خواهد کرد.

وزیر صمت افزود: باید شرایط و مسیر  فعالیت را برای صنعت گر تسهیل کرد و مشکلات را هر روز از پیش پای آن ها برداشت تا بتوانند با سرعت بیشتری حرکت کنند.

گفتنی است در حاشیه مراسم احیای شرکت سرجین بافت از نمایشگاه برگزار شده توسط شرکت های دانش بنیان بازدید به عمل آورد و صاحبان دانش گفت و گو کرد.

منبع: اقتصادآنلاین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها