|
کدخبر: 85780

اختصاصی گسترش‌نیوز از جشنواره تولید ملی، افتخار ملی

رحمانی: رونق تولید امسال خیره‌کننده بود

وزیر صمت در جشنواره تولید ملی، افتخار ملی به ارائه راهکارهایی برای مقابله با تحریم‌ها پرداخت.

گسترش نیوز - رضا رحمانی وزیر صمت گفت: برگزای جشنواره تولید ملی و تجلیل از تولیدکنندگان حال و هوای دیگری دارد. ما در شرایط موجود باید چند نکته را مد نظر قرار دهیم و یکی از آن‌ها مربوط به شرایط جنگی است. تولیدکنندگان ما کار جهادی انجام می‌دهند اما ما توانمندی‌های زیادی داریم. پیش‌بینی‌ها این بود که تولیدکنندگان متوقف می‌شوند اما نه تنها متوقف نشدیم بلکه رشد تولید داشتیم.

rezarahmani.jpg

وی ادامه داد: در طول خدمتگذاری پیگیری کردم که راه مقابله با تحریم این است که به فعالان اعتماد کنیم. با حضور تولیدکنندگان می‌توانیم در این جنگ پیروز شویم‌. در کنار این قضیه باید تسهیل امور صورت پذیرد. کار باید به رده‌های مختلف حتی استان‌ها داده شود. در طول انجام کارها نیز بحث ثبت سفارش را به استان‌ها واگذار کردیم و مشکلات نیز به دلیل همین تصمیم به حداقل رسیده است.

رحمانی اشاره کرد: اعتقاد دارم مردم برای هیچ کاری نباید مجبور شوند به ادارات دولتی مراجعه کنند. اگر دولت الکترونیک به صورت کامل راه بیفتد کار مردم راحت‌تر می‌شود‌. باید تغییر در نگرش‌ها ایجاد شود. یکی از راهکارها تفویض و تسهیل و توجه به فعالان اقتصادی است. اگر امروز میخواهیم پیروز شویم راه مقابله با آن همین موارد است. در رابطه با بحث مالیات نیز باید گفت که ۶۲ درصد مالیات وصولی از خانواده صنعت است.

وی اظهار کرد: ستاد تسهیل مصوبه دولت بود و سال گذشته مجلس آن را تبدیل به قانون کرد. در نتیجه ساختاری تشکیل شد تا از تولید حمایت کند. قانون گفته که مصوبات ستاد تسهیل نافذ و اجرایی است. زمانی که یک نفر نخواهد آن را اجرایی کند بهانه خواهد آورد‌. باید به این قانون عمل شود و رئیس‌جمهور نیز به انجام این قانون تاکید کرده است.

رحمانی گفت: اگر رشد تولید داشته باشیم بازار تنظیم می‌شود و در نتیجه صادرات نیز خواهیم داشت. یکی از راهکارهای مقابله با تحریم توجه به تولید ملی است. امسال برای رونق تولید یکی از برناماه‌ها ساخت داخل بود‌. می‌توان گفت رونق تولید خیره‌کننده بوده است.

وزیر صمت اشاره کرد: پیش از این برای برخی قطعات ۱۰ الی ۲۰ هزار خودرو در پارکینگ بود. تا روزی که یک قطعه هنوز برای بومی‌سازی مانده ما از تلاش دست نمی‌کشیم؛ حتی نمایشگاه‌هایی برای معرفی نیازمندی‌ها تشکیل شد. قانون ساخت داخل امسال دائمی شد و متناسب با آن مرکز ساخت داخل در وزارتخانه ایجاد کردیم.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها