|
کدخبر: 59056

رئیس هیات عامل ایمیدرو در جمع خبرنگاران:

غریب‌پور: امسال ۳.۵ میلیارد دلار پروژه افتتاح خواهیم کرد

نشست خبری خداداد غریب‌پور، رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) هم اکنون در سالن کنفرانس این سازمان و با حضور خبرنگاران تخصصی حوزه معدن و صنایع معدنی در حال برگزاری است.

گسترش‌نیوز : رئیس هیات عامل ایمیدرو درباره برنامه و اولویت‌های «ایمیدرو» در سال جاری توضیحاتی ارائه داد:

خداداد غریب‌پور درباره برنامه‌های ایمیدرو برای اکتشافات معدنی اظهار کرد: ما در کشور ۶۰۰ هزار کیلومتر مربع فضا برای اکتشاف داریم؛ ایدرو امسال بر روی ۳۰۰ هزار کیلومتر مربع از این زمین‌ها کار اکتشافی انجام خواهد داد. ما اکتشافات را با کمک بخش خصوصی و کنسرسیوم‌های صنعتی و معدنی انجام می‌دهیم و به صورت مشارکتی انجام می‌شود که موافقت وزیر محترم را هم گرفته‌ایم.

وی افزود: این خود انقلابی است در بخش معدن و ما باید بدانیم که چه سرمایه‌ای در بخش معدن داریم. بنابراین اکتشافات در اولویت قرار دارد که ما این اکتشافات را عملیاتی کردیم. برنامه آینده ما گسترش ۳۰۰ هزار کیلومتر محدوده اکتشافات خواهد بود.

غریب‌پور ادامه داد: اولویت بعدی ما رسیدگی به پروژه‌های نیمه‌تمام است. در این رابطه دو مسئله مهم وجود دارد، یک مسئله پایش این پروژه‌هاست که ازجمله کنترل هزینه و پیشرفت این پرو‌ژه‌ها را شامل می‌شود که به صورت علمی کنترل هزینه‌ها صورت می‌گیرد. کار دیگری که در این راستا انجام می‌شود این است که ساختار مدیریت پروژه را به شکل عملی به انجمن پروژه کشور پیش می‌بریم که به صورت کاملا علمی و حساب‌شده انجام خواهد شد.

وی در پایان گفت: اولویت سوم ما بهره‌برداری از پروژه‌هاست. ما امسال حداقل ۳.۵ میلیارد دلار پروژه افتتاح خواهیم کرد. به عنوان مثال پروژه بزرگ سالکو به ارزش ۲.۲ میلیارد دلار و پروژه‌های دیگری مانند فولاد کائنات، فولاد مبارکه و فولاد خوزستان و دیگر پروژه‌ها به بهره‌برداری خواهد رسید.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها