|
کدخبر: 55320

اختصاصی گسترش‌نیوز از ماینینگ ۲۰۱۹؛

مدیرعامل شرکت مس: کنسانتره مس سود‌ده است

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران در نمایشگاه بین‌المللی کرمان گفت: تامین اشتغال در کرمان و گردش مالی می‌تواند در زندگی مردم تاثیر‌گذار باشد.

گسترش‌نیوز: اردشیر سعد محمدی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران گفت: میزان ارزش منابع طبیعی در دنیا درحال‌حاضر ۳۱۰ ترلیون دلار است و از این ارزش سالانه نزدیک به هفت و نیم تریلیون دلار برداشت می‌شود. ایران با ۲۷.۳ تریلیون دلار رتبه پنجم را به لحاظ ارزش دارایی در دنیا دارد.

mining1.jpeg

وی افزود: در دنیا سالانه ۱۷ میلیارد تن برداشت ماده معدنی صورت می‌گیرد. در امریکا این رقم به طور خاص سالی ۷۵ میلیارد دلار است. موقع فراوری ارزش افزوده به ۷۷۲ میلیارد دلار ارتقا پیدا می‌کند. وقتی هم که فراوری مواد معدنی در صنعت به کار برده می‌شود گردش این عدد به ۲ هزار و ۹۴۰ میلیارد دلار می‌رسد. به این ترتیب از مواد خام ۴۰ برابر ارزش افزوده به‌دست می‌آید.

راه‌اندازی کوره بلند در شهریور ماه

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران گفت: برای کوره بلند‌ها نیازمند حداقل ۵ میلیون تن کنسانتره زغال کشور هستیم و امروز ظرفیت تولید زغال کشور ۱.۵ میلیون تن است. در شهرویر سال ۱۳۹۸ حدود ۱.۷ دهم میلیون تن کوره بلند راه‌اندازی می‌شود.

قیمت زغال سنگ بهبود یافته است

سعد محمدی با بیان اینکه امروز نرخ زغال در کشور بهبود یافته است گفت: شاید تا سال گذشته زغال از نظر اقتصادی و سرمایه‌گذاری ارزش خاصی نداشت اما امروز نحوه محاسبه آن ۲۶ و نیم درصد نرخ شمش فولاد شده است.

سعد محمدی افزود: شرکت مس امروز در سرچشمه با تغییر کوره از ریور به فلش ۳۰۰ هزار تن ظرفیت ذوب دارد.

وی با بیان این که کنسانتره مس سود ده است، گفت: اشتغال در استان و گردش مالی به عنوان دو مزیت می‌تواند در زندگی مردم تاثیر‌گذار باشد.

سعد محمدی گفت: از ۱۰۰ میلیون تن ظرفیت تولید فعلی باید به ۲۰۰ میلیون تن برسیم. ماشین‌آلات و سرمایه‌گذاری از اهمیت ویژه‌ای در این زمینه برخوردار است.

mining2.jpeg

وی با اشاره به سنگ آهن گفت: برای رسیدن به اهداف افزایش میزان تولید باید حدود ۲۶.۵ میلییون تن کنسانتره تولید کنیم که برای آن نیاز به برداشت ۴۳ میلیون تن سنگ آهن داریم. امروز ظرفیت تولید سنگ آهن کشور حدود ۸۰ میلیون تن است و این نشان می‌دهد در ۵ سال آینده باید میزان تولید ما به ۱۶۰ میلیون تن برسد.

مدیرعامل مجتمع مس سرچشمه در ادامه آیین افتتاحیه نمایشگاه بین‌المللی کرمان با بیان اینکه معدن کاری ما باید دوبرابر شود، گفت: حرکت به سوی سرمایه‌گذاری و ماشین‌آلات نیاز داریم.

سعد محمدی گفت: تامین سنگ آهن مورد نیاز صنایع در آینده یکی از دغدغه‌های مهم ماست.

وی در بخش از سخنان خود به مشکلات مربوط به ماشین‌آلات مورد نیاز صنایع معدنی اشاره کرد.

وی افزود: آموزش و به روز رسانی دانش صاحبان صنعت و معدن از مهم‌ترین موضوعاتی است که باید پیگیری شود.

mining3.jpeg

وی افزود: ما در ارتباط با تغییرات جدید باید به روز شویم و برگزاری همایش هایی در بروز شدن ما کمک‌کننده است.

سعد محمدی گفت: در بحث اکتشاف حرکت‌های مهمی خواهیم داشت. در بخش ماشین‌آلات باربری شرایط تامین را تسهیل می‌کنیم.

وی با بیان این که به سرمایه‌گذاری و واردات کمک می‌کنیم گفت: برای ایده‌های جدید در صنایع هایتک به طور جدی فعالیت می‌کنیم برنامه داریم و مطمئن باشید فضا را فراهم خواهیم کرد.

سعد محمدی افزود: اعلام می‌کنم از تمام بخش‌های خصوصی که توان این را دارند که قطعات وارداتی را بسازند حتما حمایت میکنم.

وی افزود: حرکت توسعه‌ای باید به این منجر شود که مس به جایگاهی که لیاقت دارد برسد.

در پایان گفتنی است روزنامه صمت و پایگاه خبری گسترش نیوز پوشش رسانه‌ای این رویداد معدنی را بر عهده دارد. این نمایشگاه تا ۲۹ خرداد در محل دائمی نمایشگاه‌های کرمان دایر خواهد بود.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها