|
کدخبر: 325982

پیش‌بینی بورس امروز ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بازار سهام زیر فشار فروش دست و پا می زند

بورس بازان در حالی به استقبال معاملات روز یکشنبه می‌روند که روز چهارشنبه، شاخص کل بورس تهران برای چهارمین روز متوالی افت کرده است.

اقتصاد پیش‌بینی بورس امروز ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بازار سهام زیر فشار فروش دست و پا می زند

برای پیش‌بینی وضعیت بورس امروز (یکشنبه، ۱۶ اردیبهشت)، نگاهی به روند بازار سهام در روز چهارشنبه می‌اندازیم. در آخرین روز معاملاتی هفته، شاخص کل ۳,۹۰۲ واحد کاهش داشت، در حالی که شاخص کل هم‌وزن ۴۲ واحد افزایش یافت. همچنین شاخص کل فرابورس ۹۳ واحد رشد کرده و شاخص هم‌وزن فرابورس ۴۸۹ واحد افزایش داشته است.

بیشترین افزایش قیمت

روز شنبه در بورس شرکت توسعه شهری توس گستر (وتوس)، شرکت بیمه ملت (ملت) و شرکت پارس مینو (غپینو) بیشترین افزایش نرخ را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت بیمه دی (ودی)، شرکت سرمایه‌گذاری مسکن پردیس (ثپردیس) و شرکت افرا نت (افرا) بیشترین افزایش نرخ را داشتند.

بیشترین کاهش نرخ

در بورس نمادهای بسویچ (شرکت پارس سویچ)، کسرام (شرکت پارس سرام) و پاسا (شرکت ایران یاسا تایرورابر) در روز چهارشنبه بیشترین کاهش نرخ بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت آ س پ (آ.س.پ)، شرکت توکا ریل (توریل) و شرکت داروسازی آوه سینا (داوه) بیشترین کاهش نرخ را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

در معاملات چهارشنبه، ۵۸ نماد صف خرید داشتند و ۴۲ نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد ۳ درصدی نسبت به روز کاری قبل به ۱۵۴ میلیارد تومان افزایش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با کاهش ۲۲ درصدی به ۲۴۹ میلیارد تومان رسید.

پیش‌بینی بورس امروز

در این هفته شاخص ۴ روز نزولی پی در پی را پشت سر گذاشت. همسو با آن در این چهار روز جریان سرمایه حقیقی نیز به سمت خارج از بازار سهام بود.

روز چهارشنبه ۲۱۴ میلیارد تومان سرمایه حقیقی خارج شد. نماد شستا بیشترین خروج پول حقیقی را داشت و پس از شستا، نمادهای خودرو، وبملت، شبندر، فملی، خساپا، نوری، شپنا، کاما و دعبید در رتبه‌های بعدی بودند. در مقابل نمادهای سیلام، کرومیت، وتجارت، پترول و حسینا بیشترین ورود سرمایه حقیقی را ثبت کردند.

روز چهارشنبه ارزش معاملات خرد نیز با کاهش ۲ درصدی نسبت به روز قبل به ۳ هزار و ۴۸۲ میلیارد تومان رسید تا روند نزولی را ادامه دهد.

اما در عین حال در آخرین روز معاملاتی هفته تعداد نمادهای سبزپوش بیش از قرمزها بود که بیشتر نمادهای کوچک و متوسط بازار را شامل می‌شد. در نتیجه شاخص هم وزن سبزپوش شد.

اما در معاملات چهارشنبه شاهد مازاد عرضه در بازار بودیم. ارزش عرضه‌ها و صف‌های فروش بیش از تقاضای بازار بود که سیگنال منفی برای معاملات امروز است. اگر این مازاد عرضه به معاملات امروز نیز سرریز کند انتظار می‌رود امروز نیز شاهد ریزش شاخص باشیم.

منبع: اکوایران

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها