|
کدخبر: 325870

پیش بینی جذاب درباره یک فروش عجیب / طرفداران هوش مصنوعی بخوانند

بخش گیمینگ AMD، که فروش آن به مبلغ ۹۲۲ میلیون دلار رسیده است، به عنوان ضعیف‌ترین بخش شرکت AMD شناخته شده است.

اقتصاد پیش بینی جذاب درباره یک فروش عجیب / طرفداران هوش مصنوعی بخوانند

AMD اعلام کرده است که درآمد و سود سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ خود را گزارش کرده و این مقادیر کمی بالاتر از پیش‌بینی‌های تحلیلگران بوده است. همچنین، این شرکت امیدوار است که در سال جاری، فروش تراشه‌های هوش مصنوعی به ارزش ۴ میلیارد دلار را به دست آورد.

عملکرد AMD در سه‌ماهه منتهی به مارس در مقایسه با عملکرد تحلیلگران به شرح زیر بوده است:

سود هر سهم: ۶۲ سنت در مقابل ۶۱ سنت مورد انتظار

درآمد: ۵.۴۷ میلیارد دلار در مقابل ۵.۴۶ میلیارد دلار مورد انتظار

برای سه‌ماهه دوم نیز AMD انتظار دارد که حدود ۵.۷ میلیارد دلار درآمد داشته باشد که تقریباً مطابق با انتظارات تحلیلگران است و رشد سالانه حدود ۶ درصدی آن را نشان می‌دهد.

فروش تراشه‌های هوش مصنوعی AMD

غول سازنده تراشه در گزارش خود اعلام کرده که بخش مرکز داده‌اش، به‌لطف فروش تراشه‌های هوش مصنوعی سری MI۳۰۰ که با واحدهای پردازش گرافیکی انویدیا رقابت می‌کنند، در مقیاس سالانه ۸۰ درصد رشد کرده و فروش آن به ۲.۳ میلیارد دلار رسیده است.

به گفته «لیزا سو»، مدیرعامل AMD، مایکروسافت، متا و اوراکل ازجمله شرکت‌های قابل‌توجهی هستند که از تراشه‌های MI۳۰۰X بهره می‌برند. این شرکت، از زمان عرضه اولیه این تراشه‌ها در سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۲۳، بیش از ۱ میلیارد دلار از آن‌ها فروخته است.

به‌همین ترتیب، AMD انتظار دارد در سال ۲۰۲۴، فروش تراشه‌های هوش مصنوعی آن به ۴ میلیارد دلار برسد. برای مقایسه، انویدیا که بزرگ‌ترین فروشنده تراشه‌های سرور هوش مصنوعی محسوب می‌شود، فروش ۱۸.۴ میلیارد دلاری را در بخش مرکز داده‌اش تنها در سه‌ماهه ژانویه گزارش کرده است که بخش زیادی از آن را تراشه‌های هوش مصنوعی تشکیل می‌دهند.

مدیرعامل AMD همچنین به سرمایه‌گذاران گفت که این شرکت درحال کار روی تراشه‌های هوش مصنوعی جدید و جانشین نسل فعلی است. سو گفت:

«ما درحال نزدیک‌ترشدن به مشتریان برتر هوش مصنوعی خود هستیم. آن‌ها در مورد نقشه راه ما بازخورد قابل‌توجهی ارائه می‌دهند.»

AMD همچنین سازنده پردازنده‌های مرکزی است که اغلب در سرورها همراه با تراشه‌های هوش مصنوعی به‌کار گرفته می‌شوند. سو به تحلیلگران گفته است که آن‌ها باور دارند AMD بازار بخش CPU سرور را - احتمالاً از اینتل - تصاحب کرده است.

ضعیف‌ترین بخش AMD نیز بخش گیمینگ آن بوده که فروش این بخش به ۹۲۲ میلیون دلار رسیده است. این شرکت از فروش پایین تراشه موردنیاز برای کنسول‌های بازی ازجمله پلی استیشن ۵ سونی و رایانه‌های شخصی به‌عنوان دلیل آن یاد کرده است.

قابلیت‌های جدید سافاری در iOS 18

یکی از قابلیت‌های هوش مصنوعی جدیدی که احتمالاً در سافاری ۱۸ شاهدش خواهیم بود، جستجوی هوشمند است. این قابلیت که به‌طور پیش‌فرض در بیلدهای آزمایشی سافاری ۱۸ فعال نیست، می‌تواند از منوی جدید در نوار آدرس فعال شود. از آنجا، این ابزار موضوعات و عبارات کلیدی را در یک صفحه‌وب شناسایی و خلاصه‌ای از مطالب را برای شما فراهم می‌کند.

قابلیتی دیگری که اپل آن را آزمایش می‌کند، پاک‌کن وب نام دارد. همانطور که از نام آن پیداست، این ابزار به کاربران اجازه می‌دهد بخش‌های خاصی از صفحات وب را مانند بنر تبلیغات، تصاویر و متون را حذف یا پاک کنند. همچنین هر تغییری که در یک صفحه وب ایجاد می‌کنید، حتی اگر صفحه را ببندید، سافاری تغییرات شما را به یاد خواهد آورد.

البته با بازدید مجدد از آن صفحه، سافاری به کاربر اطلاع می‌دهد که در این صفحه از ابزار پاک‌کن استفاده شده و تغییر کرده است. همچنین کاربر می‌تواند صفحه وب را به حالت اولیه بازگرداند. به‌طورکلی این قابلیت شبیه به اپلیکیشن شخص ثالث 1Blocker عمل می‌کند. این اپ دارای روشی مشابه برای پاک‌کردن تبلیغات است، بدین صورت که در آن کاربران تبلیغات موجود در یک صفحه را انتخاب می‌کنند تا ناپدید شوند.

منبع: دیجیاتو

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها