|
کدخبر: 43093

نائب رئیس کنفدراسیون صادرات ایران در گفتگو با گسترش نیوز:

جشنواره فولاد یک ابتکار معدنی است

عضو هیات مدیره انجمن سنگ آهن گفت: امیدواریم اگر تحریم‌ها برداشته شد، تولیدکنندگان فولاد باز هم با همین شتاب و قدرت از موضوع تولید داخلی حمایت کنند.

گسترش نیوز: نخستین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران امروز ۱۷ دی ماه در برج میلاد افتتاح شد. در حاشیه این نمایشگاه، نظرات مختلفی در ارتباط با کم و کیف این نمایشگاه عنوان شد.

ghadirghiyafe.jpg

تعداد زیادی از شرکت کننده ها معتقد بودند باید در یک دوره پانزده ساله و بیست ساله ادامه یابد. تحریم‌ها نه تنها در بحث انتقال دانش فنی و کسب تجربیات جدید در حوزه تولید تجهیزات صنعت فولاد به نفع صنایع تولید‌کننده فولادی است بلکه به نفع کل کشور است.

قدیر قیافه، نائب رئیس کنفدراسیون صادرات ایران و عضو هیات مدیره انجمن سنگ آهن در ارتباط با برگزاری جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران در گفت‌وگو با گسترش نیوز اظهار کرد: پیشنهاد و اصرار برای برگزاری این نمایشگاه نه تنها به صنعت فولاد ایران بلکه به شکوفایی کل صنعت کشور کمک خواهد کرد.

جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد یک ابتکار و اتفاق نو است

وی با اشاره به تلاشی که انجمن فولاد در برپایی جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران داشت، گفت: مجموعه صنایع معدنی و سنگ آهن ایران به خصوص رئیس انجمن ملی فولاد ایران در برپایی جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد گام‌های بلندی برداشته اند، این جشنواره یک ابتکار و اتفاق نو در صنعت بود.

نائب رئیس کنفدراسیون صادرات ایران با اشاره به تحریم‌های امریکا علیه ایران اظهار داشت: تحریم‌ها نه تنها در بحث انتقال دانش فنی و کسب تجربیات جدید در حوزه تولید تجهیزات صنعت فولاد به نفع صنایع تولید‌کننده فولادی است بلکه به نفع کل کشور است اما نباید فراموش کنیم که در دهکده جهانی زندگی می‌کنیم، امیدواریم اگر تحریم‌ها برداشته شد نیز تولیدکنندگان فولاد باز هم با همین شتاب و قدرت از موضوع تولید داخلی حمایت کنند.

تولیدات داخلی باید از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه باشد

وی افزود: نباید فراموش کنیم که تولیدات داخلی باید از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه باشد، نباید به دنبال خودکفایی باشیم، چرا که برخی از رفتار‌ها تنها بر اساس خودکفایی است و یک تبی است که در دوره‌ای به خاطر تحریم‌های خارجی ایجاد می‌شود و همه به آن سمت می‌روند، به نظر من باید این روند ادامه دار باشد، این روند بایستی در طول یک دوره پانزده ساله و بیست ساله ادامه یابد.

قدیرقیافه تصریح کرد: نکته مهم این است که باید در بخش هایی از صنعت به درجه بالایی از فناوری برسیم، این که الزاما هر قطعه‌ای را خود تولید کنیم شاید به نفع اقتصاد کشور و اقتصاد بنگاه نباشد. باید برخی از این قطعات را به ناچار به خاطر نرخ تمام شده پایین تر از خارج از کشور تامین کنیم ولی به طور کلی موضوع خود کفایی در فناوری صنایع فولادی را مثبت ارزیابی می‌کنم. نباید فراموش کنیم که نرخ تمام شده محصول از اهمیت زیادی برخوردار است.

کمک به اشتغال‌زایی

عضو هیات مدیره انجمن سنگ آهن افزود: برگزاری جشنواره و نمایشگاه فولاد نه تنها به صاحبان صنعت فولاد کمک می‌کند به افزایش اشتغالزایی نیز کمک خواهد کرد. حضور در این جشنواره موجب می‌شود تا با کمک نیروهای زبده( که تمام فارغ التحصیلان دانشگاه ها، نو آوران را شامل می‌شود) بتوانیم در بومی‌سازی قطعات، لیعانات و تولید فولاد موثر باشیم.

گفتنی است نخستین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران با حضور رضا رحمانی وزیر صنعت معدن و تجارت، خداداد غریب پور رئیس هیات عامل ایمیدرو، جعفر سرقینی معاون معدن و صنایع معدنی وزیر صنعت معدن و تجارت، مهدی الیاسی معاون سیاستگذاری و توسعه معاونت فناوری ریاست جمهوری، محمود نیلی رئیس دانشگاه تهران جمعی از روسای تشکل‌های زنجیره فولاد در برج میلاد افتتاح شد. این نمایشگاه از امروز ۱۷ تا ۲۰ دی ماه ۹۷ در محل نمایشگاه‌های برج میلاد دایر است. در این نمایشگاه دستاوردهای صنعت فولاد در حوزه بومی‌سازی نیز ارائه خواهد شد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها