|
کدخبر: 325074

آمریکا ، برهم زننده دیپلماسی / ایران در تلاش برای بی اثر کردن تحریم ها

به گفته سخنگوی وزارت امور خارجه، آمریکا بر هم زننده دیپلماسی است، نه ایران.

سیاست

کنعانی ، سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری امروز خاطر نشان کرد که ایران هیچ گاه از چارچوب های دیپلماتیک و روش های دیلپماسی که تامین کننده منابع ملی ایران بوده کناره گیری نکرده است و شرکای دولت آمریکا در برجام نتوانستند به تعهدات خود عمل کنند و همچنین خلا خروج غیرقانونی آمریکا از برجام را نتوانستند جبران کنند.

این محسوس است که جمهوری اسلامی ایران همواره از ظرفیت‌های دیپلماتیک برای بی‌اثر کردن و رفع تحریم‌های ظالمانه علیه کشورمان استفاده کرده است.

همچنین ایران در مسیر بی اثرسازی تحریم ها تاکنون حرکت کرده و توفیق های زیادی داشته ایم. ایران از همه ظرفیت های خود  در مسیر احقاق حقوق ملت در چارچوب برجام استفاده کرده است.

از طرف دیگر ما تلاش کرده‌ایم که از تمام ظرفیت‌های دیپلماتیک برای احقاق حقوق ملت ایران استفاده کنیم و طبیعتاً در نشست‌های بین‌المللی و دیدارها با طرف‌هایی که در موضوع برجام می‌توانند ایفای نقش کنند یا اساساً نقش تعریف شده‌ای در این زمینه دارند این موضوع مطرح می‌شود .

کنعانی گفت: سازمان ملل و دیدارهایی که در جریان آن انجام می‌شود همواره فرصتی است که موضوع رفع تحریم‌ها نیز در آن مطرح شود.

 

 

 

منبع: خبرگزاری دانشجو

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها