|
کدخبر: 85571

مدیرعامل نمایشگاه گیلان در نشست خبری:

خروجی نمایشگاه، رونق اقتصادی است

آیت‌ کاظم‌زاده هریس: اگر دولت نگاه کلان را جایگزین نگاه بخشی کند شاهد رقم خوردن اتفاقاتی خوب و ترسیم چشم‌انداز و سیاست‌های بهتری خواهیم بود.

گسترش‌نیوز: آیت کاظم‌زاده هریس، مدیرعامل نمایشگاه گیلان اظهار داشت: نمایشگاه محلی برای عرضه توانمندی و رقابت سالم است. نتیجه نهایی نمایشگاه ایجاد رونق در بخش‌هایی مثل اقتصاد، مهندسی، خدمات و بخش‌های دیگر است. رونق‌آفرینی به نوبه موجب حل بخشی از معضل بیکاری و تولید ثروت می‌شود. مشکلات صنعت نمایشگاه بسیار زیاد است. به نظر من یکی از مشکلات اصلی، نوع نگرش به ما به این صنعت است. به اعتقاد من این مشکل باید در بالادست، دولت و کلیت سیستم اقتصادی کشور حل شود. منظور من از مشکل نگرشی، نگاه بخشی به صنعت نمایشگاهی و کلیت اقتصاد کشور است. اگر دولت نگاه کلان را جایگزین نگاه بخشی کند شاهد رقم خوردن اتفاقاتی خوب و ترسیم چشم‌انداز و سیاست‌های بهتری خواهیم بود.

kazenzadeh.jpg

کاظم‌زاده در ادامه افزود: سایت‌های نمایشگاهی دوران خوبی را پشت سر نمی‌‌گذارند. این سایت‌ها آینه تمام‌نمای توان فنی مهندسی و تولیدی کشور هستند. اگر نتوانیم رویدادهایی تخصصی را برگزار کنیم به معنای ضعف کشور ما خواهد بود. باید زمینه‌های نگاه درست به صنایع و نمایشگاه فراهم شود. به عبارت دیگر فعالان نمایشگاهی باید از طریق شناسایی نیازهای بازار و جلب اعتماد مشتری، خود را تثبیت کنند. در گذشته بسیاری از محصولات در کشور ما تولید می‌شد اما به چین فرستاده می‌شد و بعد از بسته‌بندی مجددا به ایران وارد می‌شود. تحریم فرصتی در اختیار گذاشته که تولید داخلی به مردم معرفی شود. ما این عرصه را برای تولیدکنندگان فراهم می‌کنیم. اطلاع‌رسانی هم می‌کنیم اما این وظیفه خود تولیدکنندگان است که از این فرصت بهره‌برداری کنند و مشتریان بالقوه را جذب کنند. در حال حاضر که شرکت‌های خارجی حضور ندارند مشتریان به ناچار به تولیدکنندگان داخلی اعتماد می‌کنند اما می‌توان از این فرصت برای اعتمادسازی استفاده کرد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها