|
کدخبر: 75934

تا ۲۰ روز دیگر انجام می‌شود؛

معرفی پیمانکار ساخت پاویون ایران در «اکسپو ۲۰۲۰»

مشاورمدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی و عضو ستاد ملی اکسپو ۲۰۲۰ دوبی گفت: انتخاب پیمانکار ساخت از هفته آینده با بررسی درخواست‌های رسیده آغاز خواهد شد و بعد از ارزیابی شرکت‌های سازنده حداکثر در ۲۰ روز آینده نهایی و معرفی خواهد شد.

گسترش‌نیوز: سید حسین میرظفرجویان مشاورمدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی و عضو ستاد ملی اکسپو ۲۰۲۰ دوبی در پاسخ به سوالی در ارتباط با اجلاس بین‌المللی شرکت‌کنندگان اکسپو که مدتی پیش در دوبی برگزار شد گفت: این اجلاس با حضور نمایندگانی از ۱۳۰ کشوردر دوبی برگزار شد که آقای گنزالس رئیس BIE و خانم الهاشمی ریاست اکسپو ۲۰۲۰ دوبی نیز در آن حضور داشتند. از ایران نیز بنده به همرا آقایان حبیبی عضو هیات مدیره نمایشگاه بین‌المللی و مجیدی دبیر ستاد اکسپو در اجلاس شرکت داشتیم. در این نشست به مسائل مختلفی که در طول اکسپو مورد نیاز و توجه شرکت‌کنندگان است مانند گمرک، حمل‌ونقل، مسائل بانکی و موارد مختلف پرداخته شد. همچنین کانترهای مجزایی نیز برای بررسی مشکلات حاضرین قبل از اینکه این مشکلات به شرایط بحرانی برسد تدارک دیده شده بود.

pavionexpo.jpg

وی ادامه داد: دراین سفر بازدیدی هم از محوطه سایت اکسپو انجام دادیم و شاهد تلاش‌های خوبی بودیم که در این دوره در حال انجام است. البته اکثریت کشورها هنوز در مرحله فونداسیون ساخت پاویون‌های خود هستند. ما نیز اگر انشاالله از بهمن ماه شروع به ساخت کنیم طبق برنامه‌ریزی‌ها در زمان مناسب کار ساخت پاویون ایران به پایان خواهد رسید.

میر ظفر جویان در پاسخ به این سوال که انتخاب پیمانکار ساخت در چه مرحله‌ای قرار دارد گفت: انتخاب پیمانکاراز هفته آینده با بررسی درخواست‌های رسیده آغاز خواهد شد و بعد از ارزیابی شرکت‌های سازنده حداکثر در ۲۰ روز آینده نهایی و معرفی خواهد شد.

وی افزود: بعد از این مرحله تهیه و تدوین محتوای پاویون در بخش‌های مختلف اقتصادی، علمی، فناوری، فرهنگی و هنری را خواهیم داشت که درستاد ملی اکسپو کمیته‌های مختلف تخصصی این وظیفه را بر عهده دارند. البته من پیشنهادی مبنی بر تشکیل کمیته تلفیق را نیز مطرح کرده ام تا این کمیته با بررسی خروجی تمامی این کمیته‌های تخصصی به یک سناریو هماهنگ و خوب در کلیت محتوی برسد.

عضو ستاد ملی اکسپو در پاسخ به این سوال که بخش خصوصی چه سهمی از حضور در اکسپو ۲۰۲۰ را خواهد داشت گفت: اتاق بازرگانی ایران یکی از اعضای اصلی تمام کمیته‌های تخصصی اکسپو است. به خصوص در بخش تجاری بیشترین تاکیدات بر حضور بخش خصوصی است. همچنین تلاش می‌کنیم شورای بازرگانان دوبی را نیز فعال کنیم تا بتوانیم از ظرفیت‌های موجود در انجا نیز در بخش‌های مختلف استفاده شود.

اکسپوی ۲۰۲۰ دوبی به عنوان نخستین اکسپو در یک کشور عربی از ۲۹ مهرماه سال ۱۳۹۹ الی ۲۱ فروردین سال ۱۴۰۰ و با حضور ۱۹۲ کشور در امارات برگزار خواهد شد.

منبع: عصر نمایشگاه

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها