|
کدخبر: 75704

گسترش نیوز از ابعاد برگزاری نمایشگاه رنگ و رزین تهران گزارش می‌دهد؛

نمایش صنعتی به برکت ۸۰ سال تجربه بومی

نمایشگاه رنگ و رزین تهران با عنوان تجاری (IPCC) بدون شک مهم‌ترین و برجسته‌ترین رویداد حوزه رنگ و پوشش در تمام منطقه خاورمیانه است. این یک ادعا نبوده و واقعیت دارد چرا که بر اساس نظر کارشناسان بین‌المللی کیفیت رنگ و رزین تولیده شده در ایران، قابل رقابت با محصولات آسیایی و حتی اروپایی است.

گسترش‌نیوز - در طول ۱۸ دوره برگزاری، این نمایشگاه همواره مورد توجه فعال‌ترین دست اندرکاران زمینه تخصصی مربوطه قرار گرفته تا ضمن معرفی جدیدترین دستاوردها، بتواند محصولات و نوآوری‌های خود را به خاورمیانه و بازارهای بزرگتر جهانی ارائه کند. گسترش نیوز از کم و کیف برگزاری این رویداد گزارش می‌دهد؛

rang-tehran.jpg

نوزدهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی رنگ، رزین، پوشش‌های صنعتی، مواد کامپوزیت و صنعت آبکاری در روزهای دوشنبه ۱۸ آذرماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران در فضایی بالغ بر ۴۰ هزار متر مربع برگزار شده و تا روز پنج شنبه ادامه خواهد داشت.

در نمایشگاه امسال بیش از ۲۴۰ تولید‌کننده داخلی و ۵۵ شرکت خارجی حضور دارند. تولید‌کنندگان هجده کشور جهان از جمله اسپانیا، فرانسه‏، آلمان، امریکا، تایوان، هند، چین، کره جنوبی، روسیه، ایتالیا، سوئد، ترکیه، امارات، یونان، عراق، افغانستان، آذربایجان در کنار تولیدکنندگان کشورمان حضور دارند.

حمایت از صنعت رنگ ورزین، مواد کامپوزیت و صنعت آبکاری در داخل کشور با رویکرد تقویت صادرات و فراهم‌کردن بستری برای ارتقاء سطح کمی و کیفی بخش تولید، فروش محصولات ایرانی از مهم‌ترین اهداف برپایی این نمایشگاه است.

برگزاری کارگاه‌های آموزشی و سمینارهای تخصصی برای تبادل نظر مدیران و مشارکت‌کنندگان و همچنین برگزاری سمینار نوآوری در عرضه تولید و خدمات با حضور استادان مطرح دانشگاه‌های ایران و دانشگاه برلین آلمان، از دیگر برنامه‌های نمایشگاه امسال است.

شرکت برنامه‌ریزی و نمایشگاهی بانیان امید طی سالیان گذشته برگزاری این نمایشگاه را بر عهده داشته است. البته اگر نگاه دقیقی به چند دوره اخیر داشته باشیم باید گفت به نظر می‌رسد تعداد مشارکت‌کنندگان این رویداد طی سالیان اخیر کاهش شدیدی را تجربه کرده است که باید به طور دقیق مورد ارزیابی برگزارکنندگان قرار گیرد.

rang-tehran1.jpg

افزایش سهم ۱۸۰ میلیون دلاری صادرات رنگ ایران

مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران با اشاره به حضور ۴۰ شرکت خارجی در نمایشگاه رنگ و رزین از افزایش سهم ۱۸۰ میلیون دلاری صادرات رنگ ایران خبر داد.

بهمن حسین‌زاده با اشاره به برگزاری نوزدهمین نمایشگاه رنگ و رزین و پوشش‌های صنعتی، مواد کامپوزیت و صنعت آبکاری تهران، اظهارکرد: سهم صادرات کشور از سه محصول رنگ و رزین و چسب سالانه حدود ۱۸۰ میلیون دلار است که با برگزاری نوزدهمین دوره نمایشگاه این صنعت، این میزان افزایش خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران افزود: مهم‌ترین مقاصد صادراتی ایران در حوزه رنگ، رزین و چسب کشورهای افغانستان، پاکستان، کویت، عراق، ترکمنستان، تاجیکستان و قزاقستان می‌باشد، حجم مبادلات بازار رنگ منطقه خاورمیانه بیش از ۲ میلیون تن در سال می‌باشد که سهم ایران از این بازار تقریبا ۲۵ درصد آن است.

وی خاطرنشان کرد: اهمیت این نمایشگاه موجب شده است تا با وجود تحریم‌های ظالمانه، هجده کشور جهان در این نمایشگاه حضور یابند. این نمایشگاه بزرگترین رویداد سالیانه حوزه صنعت رنگ و رزین در منطقه خاورمیانه است که در آن بیشتر شرکت‌ها و برندهای بزرگ و مطرح داخلی و خارجی حضور پررنگی دارند.

مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران عنوان کرد: تولید رنگ در ایران با قدمتی نزدیک به هشتاد سال، سالانه حدود ۵۰ میلیون تن است، البته درحال‌حاضر صنعت رنگ کشور با نیمی از ظرفیت اسمی (یک میلیون تن در سال) فعالیت دارد، مطابق آمارهای موجود، وضعیت صادرات در سال‌های اخیر روند نسبتا خوبی داشته ولی میزان آن نسبت به ظرفیت و موقعیت منطقه‌ای کشور ناچیز است.

وی یادآور شد: درحال‌حاضر حدود ۴۰ میلیون تن رنگ در سراسر جهان با ارزش تقریبی ۱۲۰ میلیارد دلار تولید و عرضه می‌گردد و پیش‌بینی می‌شود در سال ۲۰۳۰ میلادی ارزش کل بازار به ۱۳۴ میلیارد یورو افزایش یابد. میزان کل صادرات جهانی رنگ ۷۰ میلیارد دلار است.

rang-tehran2.jpg

نگاهی به ابعاد کیفی نمایشگاه رنگ و ورزین

سالن‌های ۵، ۶، ۷، ۸، ۹، ۱۰، ۱۱، ۲۵(aو b) و ۲۷ تحت پوشش این نمایشگاه است. در غرفه‌های مختلف این رویداد پوشش‌های صنعتی، انواع رنگ، انواع رزین، صنعت آبکاری، موادشیمیایی و مواد خام، کامپوزیت ها، تولیدکنندگان مواد و پوشش‌های کامپوزیتی به نمایش درآمده است.

همچنین تجهیزات و ماشین‌آلات تولید و اجرای رنگ و انواع پوشش‌ها، تجهیزات آزمایشگاهی و بازرسی پوشش و رنگ، صنایع بسته‌بندی رنگ و مواد شیمیایی و تولیدکنندگان ظروف مربوطه، تجهیزات ایمنی و بازیافت، نانوپوشش ها، فرآیندها و پوشش‌های نوین، انواع چسب‌های صنعتی و عمومی، شرکت‌های مشاور فنی و مهندسی و پیمانکاران، مراکز علمی و تحقیقاتی و انجمن‌های صنفی مرتبط، نشریات تخصصی از دیگر بخش هایی است که در این رویداد گنجانده شده است.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها