|
کدخبر: 43713

همکاری استارت‌آپ ها با قلب طهران

سعید شرف‌دوست - مدیر گردشگری شهرداری منطقه۱۲

saiid-sharafdoost.jpg

منطقه ۱۲ معروف به «قلب طهران» است و شهرداری در تلاش است تا این منطقه دیدنی تهران را به گردشگران معرفی کند.

البته در این مسیر سعی داریم نوآوری هایی نیز داشته باشیم. برای اینکه بتوانیم از ظرفیت استارت‌آپ‌ها برای جذب گردشگر به منطقه ۱۲ استفاده کنیم باید ابتدا داشته‌های‌مان را به آنها نشان بدهیم. در این راستا بیش از ۷۰ استارت‌آپ برای مشارکت با بخش گردشگری شهرداری ثبت‌نام کرده‌اند که چندی قبل در قالب یک تور با ما به دیدن جاذبه‌های منطقه ۱۲ آمدند.

براساس برنامه‌ریزی انجام شده استارت‌آپ‌ها ابتدا از میدان مشق بازدید کرده و پس از آن به جاهای کمتر دیده شده سر زدند. در نهایت استارت‌آپ‌ها نشستی با شهردار منطقه ۱۲ داشتند و نسبت به امکاناتی که ما می‌توانیم برایشان فراهم کنیم و ظرفیت‌های موجود اطلاعات خودشان را تکمیل کردند. شهرداری نیز در جریان ایده‌های آنها قرار گرفت و در نهایت از ایده‌هایی که مورد پذیرش شهرداری قرار گرفته، بر اساس اولویت‌ها حمایت خواهد شد.

استارت‌آپ‌ها با طراحی برخی مشاغل، از ظرفیت‌های گردشگری، ظرفیت‌های اقتصادی ایجاد خواهند کرد. دعوت ما از استارت‌آپ‌ها به‌طور اتفاقی با خبر توافق شهردار تهران و وزیر امور خارجه همراه بوده است اما هر دوی این رویدادها به افزایش بازدید مردمی از جاذبه‌های منطقه ۱۲ منجر خواهد شد.

پیش از این پنجشنبه‌ها و جمعه‌ها در میدان مشق بسته بود؛ یعنی کسی نمی‌توانست به میدان مشق وارد شود. همچنین از سال ۵ بعدازظهر درهای میدان مشق بسته می‌شد اما حالا براساس تفاهم چند روز گذشته که بین شهرداری تهران و وزارت امور خارجه -که ساختمان آن در میدان مشق قرار دارد- منعقد شد، از این به بعد در میدان مشق تا آخر شب و در ایام تعطیل باز خواهد بود.

در این منطقه، ساختمان شهربانی، ساختمان قزاقخانه، موزه ملک، موزه ارتباطات و توپ مروارید وجود دارند که امیدواریم امکان بازدید از آنها به مرور فراهم شود. برخی موزه‌ها که در سال‌های گذشته بسته بوده‌اند درحال‌حاضر امکان میزبانی از گردشگران را ندارند. در این راستا، درحال‌حاضر با موزه‌های ملک و ارتباطات در حال رایزنی هستیم. از سوی دیگر، شهرداری خود در نظر دارد برنامه‌های فرهنگی فاخری را در میدان مشق برگزار کند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها