|
کدخبر: 50308

دبیر کل کانون نهادهای سرمایه‌گذاری ایران در فاینکس ۲۰۱۹ مطرح کرد؛

حضور کمرنگ سیاست‌گذاران در مهم‌ترین نمایشگاه بورس

دوازدهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه به ساعت‌های پایانی خود نزدیک می‌شود. شرکت‌کنندگان امسال هم تلاش خود را برای معرفی خدمات، توسعه ارتباطات و همکاری‌ها کردند و اکنون برای اتمام نمایشگاه آماده می‌شوند.

گسترش‌نیوز : در نمایشگاه امسال جای خالی حضور پررنگ مسئولان و سیاست‌‎گذاران حس می‌شد و این در حالی است که فعالان بازار سرمایه بارها تاکید کرده‌اند که برای کمک به کاهش ریسک‌های اقتصادی و بهبود وضعیت اقتصاد، این بازار باید مورد توجه جدی قرار گیرد و از ظرفیت‌های آن استفاده شود. سعید اسلامی بیدگلی، دبیر کل کانون نهادهای سرمایه‌گذاری ایران معتقد است نمایشگاه بورس، بانک و بیمه فرصت مناسبی برای معرفی ظرفیت‌های بازار سرمایه به مسئولان بود که متاسفانه حضورشان در این نمایشگاه کمرنگ بود.

سعید اسلامی بیدگلی، دبیر کل کانون نهادهای سرمایه‌گذاری ایران با بیان اینکه نمایشگاه بورس، بانک و بیمه تنها فرصت بازار سرمایه برای عرضه خود است، اظهارکرد: بانک‎ها و بیمه‌ها در طول سال فرصت‌های دیگری برای ابراز وجود و ارائه برنامه‌ها و گفت‌وگوها دارند اما مهم‌ترین نمایشگاه مربوط به بازار سرمایه در طول سال همین نمایشگاه است که فرصتی را برای گفت‌وگوی مدیران و ارائه برنامه‌ها به مردم و ارتباط با آنها فراهم می‌کند و مردم با خدمات بازارهای مالی آشنا می‌شوند.

او ادامه داد: این نمایشگاه همچنان جای توسعه دارد، ازجمله ممکن است تبلیغات در خارج از بازار سرمایه کامل نباشد؛ شاید بتوان از روی تعداد بازدیدکنندگان این موضوع را بررسی کرد. نکته دیگر اینکه در روزهای نمایشگاه، حضور سیاست‌گذارانی که مدام به آنها تاکید می‌شود تا ذهن خود را به سمت بازار سرمایه بیاورند، کم بوده و حتی در روز افتتاحیه ریاست محترم بانک مرکزی حضور نیافتند و این در حالی بود که رئیس سازمان بورس، رئیس کل بیمه مرکزی و وزیر اقتصاد در این برنامه شرکت کرده بودند؛ شاید با برنامه‌ریزی بهتر، حضور ایشان هم میسر می‌شد.

اسلامی بیدگلی تاکید کرد که حضور مسئولان در نمایشگاه و معرفی ظرفیت‌های بازار سرمایه به آنها، از نکات کلیدی است. او در ادامه گفت: پیش‌بینی‌ها برای اقتصاد ایران خوب نیست و بنابراین باید حداکثر استفاده را از ظرفیت‌های موجود داشت تا بخشی از ریسک‌ها و شاید کاهش رشدها از این راه جبران شود. باید تمام تمرکز ما بر توسعه این بخش باشد.

منبع: ستاد خبری فاینکس ۲۰۱۹

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها