|
کدخبر: 45154

نوبخت: مفاد لایحه بودجه منتشر می‌شود

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: دولت برای شفافیت در آمار و عملکرد خود علاوه بر تقدیم ۱۶ جلدی لایحه بودجه به مجلس شورای اسلامی مفاد آن را هم منتشر می‌کند تا همه مردم به آن دسترسی داشته باشند.

گسترش‌نیوز : محمدباقر نوبخت روز سه شنبه در مراسم رونمایی از اسناد توسعه‌ای استان تهران افزود: این رویکرد دولت حتی در رسانه‌های بین‌المللی هم انعکاس داشته است و آنها به آسانی به بخش‌های مختلف اطلاعات بودجه ایران دسترسی دارند.

معاون رئیس‌جمهوری در ادامه با تاکید بر تلاش همه مسئولان برای حل آسیب‌های اجتماعی گفت: جمهوری اسلامی از ابتدا شیوه مدیریتی متفاوتی را در پیش گرفته است، از همین رو وجود آسیب‌های اجتماعی در آن پذیرفته نیست و نباید این مشکل ایران با سایر کشورها مقایسه شود.

نوبخت اضافه کرد: پیشرفت متوازن تولید و توزیع عادلانه ثروت از ابتدای انقلاب منش حضرت امام خمینی (ره) بوده است و اکنون هم از سوی رهبر معظم انقلاب با جدیت پیگیری می‌شود.

وی یادآور شد: مبارزه، پیشگیری و مهار آسیب‌های اجتماعی از تاکیدهای مستمر رهبری است و هر شش ماه یکبار تمامی مسئولان نظام را در این زمینه مورد بازخواست قرار می‌دهند.

نوبخت در ادامه افزود: توسعه به معنای رشد و پیشرفت یک بخش از جامعه نیست و همه ابعاد را باید در بر گیرد.

معاون رئیس‌جمهوری گفت: اینکه ضریب جینی (شاخص محاسبه توزیع درآمد بین مردم یا فاصله طبقاتی) از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون کاهش یافته مورد قبول است اما رضایتبخش نیست.

وی خاطرنشان کرد: برخی نظریه پردازان معتقدند برنامه‌های توسعه را باید اجرا کرد بدون آنکه به این توجه داشته باشیم اقشار نیازمند و پایین دست جامعه خود را با آن سازگار کرده‌اند یا خیر.

نوبخت اضافه کرد: اگر بناست رشد تولید داخلی را به عنوان توسعه دنبال کنیم حتما باید یک برنامه ویژه هم داشته باشیم که در آن تامین عدالت اجتماعی لحاظ شده باشد و همه آحاد جامعه از اجرای آن منتفع شوند.

اسناد توسعه سایر استان‌ها نیز تدوین شود

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به تدوین اسناد توسعه‌ای در استان تهران اشاره و بیان کرد: این استان بخوبی ابعاد مختلف جامعه را بررسی، آسیب‌های اجتماعی را مدنظر قرار داده و به استفاده از ظرفیت‌های مختلف شهرستان‌ها توجه کرده است.

نوبخت دستیابی به یک برنامه دقیق را مستلزم شناسایی داشته‌ها و ظرفیت‌های موجود برشمرد و خاطر نشان کرد: باید در این اسناد به این مهم پرداخت که چگونه می‌توان از این ظرفیت‌ها استفاده و از وضع موجود به شرایط مطلوب دست یافت.

در این مراسم پنج سند آمایش سرزمین، توسعه، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، مدیریت بودجه و عملکرد و پایش آماری رونمایی و اعلام شد که همه طرح‌های توسعه‌ای در استان تهران باید براساس این اسناد اجرا شود.

همچنین برای نخستین بار سامانه پایش هوشمند پروژه‌های عمرانی استان تهران نیز رونمایی شد.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها