|
کدخبر: 39425

حکم دو متخلف اقتصادی صادر شد

حکم دو متخلف اقتصادی ارزی و قاچاق کالا در دادگاه‌های ویژه اقتصادی صادر شد که البته رأی هنوز به دیوان عالی کشور نرفته است.

گسترش‌نیوز : حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای روز یکشنبه در صد و سی و سومین نشست خبری با گرامیداشت ماه ربیع الاول افزود: تعداد دیگری نیز در دادگاه‌های ویژه اقتصادی تشکیل شده، محاکمه شده‌اند و غیر از دو نفر که حکمشان قطعی است، دو نفر به اعدام و تعدادی هم به حبس و رد مال محکوم شده‌اند که حکم محکومان به حبس قطعی است.

ejeeii78.jpg

وی ادامه داد: داریوش ابراهیمیان فرزند علی اکبر به اعدام و ضبط وجوه تحصیل کرده از این راه به مبلغ ٣٥ میلیون تومان و محکوم یونس بهاء الدینی فرزند ابراهیم به اعدام و رد مال به‌دست آورده از همین راه یعنی ٣٥ میلیون تومان محکوم شده‌اند.

وی ادامه داد: محمد بهاالدینی فرزند ابراهیم به ١٠ سال حبس و رد مال، ایمان پهلوانی فرزند نعمت الله به ٥ سال حبس تعزیری و ضبط وجوه، رضا نادری فرزند صفر علی به ٥ سال حبس تعزیری و ضبط أموالی که از راه خلاف کسب کرده، حمید میرزایی زرین کلایی فرزند عین الله ٧سال حبس تعزیری و و جزای نقدی ٤٨ میلیارد ریال، جعفر بهشتی فرزند فروتن به ٦ سال حبس، علی أصغری به ٦ سال و سه ماه حبس محکوم شده‌اند.

به گفته محسنی اژه‌ای دیگر محکومان عبارتند از: داوود کاتبی فرزند ولی الله به ٧ سال حبس، مرتضی کاتبی نژاد فرزند صفر ٧ سال حبس، سندباد صفرها فرزند محسن ٦ سال حبس و رد مال، سید رضا سنجری فرزند قدرت الله ٦ سال حبس و رد مال و محمد مرادی فرزند مرتضی ٦ سال حبس.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: در این مدت قاضی حجت‌الاسلام حجت الله یازرلو به اتهام رشوه به ۱۰ سال حبس، ٧٥ ضربه شلاق، سه سال انفصال از خدمت، ٧ میلیارد تومان جزای نقدی محکوم شد.

افزایش استفاده از حکم مجازات جایگزین حبس

معاون اول قوه قضاییه اظهارکرد: در سال ٩٧ مجازات‌های حایگزینی حبس در مقایسه با سال‌های گذشته، رشد خوبی داشته است و در نیمه نخست امسال ٢٩ هزار و ٦١ مورد حبس تبدیل به مجازات دیگر شده است.

وی از این دسته از محکومان خواست تا حکم جایگزین را اجرا کنند و مراقب باشند بار دیگر تخطی نکنند؛ چون دیگر حکم حبس جایگزین نمی‌شود.

وی افزود: ١١ درصد در نیمه نخست امسال از احکام جایگزین استفاده شد و این رقم در نیمه نخست سال ٩٦ حدود ٧ درصد و نیمه نخست سال ٩٥ حدود ٤ درصد بوده است.

محسنی اژه‌ای با بیان اینکه همه نسبت به اصلاح نظام بانکی متفق القول هستند، گفت: البته اقداماتی انجام شد در این زمینه کافی نیست و با توجه به تحریم‌های دشمنان لازم است تغییراتی انجام شود و پیشنهادهایی به این منظور ارائه و بخشنامه‌ای هم از سوی رئیس قوه قضاییه صادر شده است.

به گفته وی، رئیس قوه قضاییه از یکی از پیشنهادها با این اشکال که دست دیوان عدالت و دادگاه‌ها را می‌بندد، طرح پیشنهادی را نپذیرفت و إصلاحاتی روی آن انجام شد.

وی ادامه داد: اگر دادخواستی علیه بانک مرکزی از طرف افراد حقوقی و حقیقی در چارچوب شورای سیاستگزاری که با حضور سران قوا است، باشد، آن دادخواست پذیرفته می‌شود.

محکومیت یک جاسوس به ١٠ سال حبس

محسنی اژه‌ای گفت: فردی به نام کمال امین بیک فرزند محمد کارمند وزارت خارجه به اتهام جاسوسی به ١٠ سال حبس و ضبط ٢٧٠ هزار دلار محکوم شده است.

وی ادامه داد: حکم این فرد در دیوان عالی تایید و قطعی شده است.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها