|
کدخبر: 272488

اسناد بدست آمده از اقامتگاه ترامپ بررسی می‌شود

آوریل هاینس مدیر اطلاعات ملی آمریکا در نامه‌ای به کمیته اطلاعاتی و نظارتی مجلس نمایندگان از همکاری نهاد متبوعش با وزارت دادگستری به منظور بررسی خطرات امنیتی اسناد بدست آمده از اقامتگاه ترامپ خبر داد.

«آوریل دی. هاینس» مدیر اطلاعات ملی در نامه ای به نمایندگان اعلام کرد که نهاد متبوعش در مورد اسناد حساس و خطرات احتمالی ناشی از مدیریت اسناد بدست آمده از اقامتگاه «دونالد ترامپ» در فلوریدا برای امنیت ملی ایالات متحده بررسی های لازم را انجام می دهد.  

براساس این نامه که بدست نیویورک تایمز رسیده، هاینس به اعضای ارشد کمیته اطلاعاتی و نظارتی مجلس نمایندگان گفته است که نهاد متبوعش با همکاری وزارت دادگستری اطمینان حاصل خواهند کرد تا این بررسی ها تداخلی با تحقیقات جنایی وزارت دادگستری نداشته باشد. این بررسی ها مشخص می‌کند که چه منابع یا سیستم‌های اطلاعاتی را می‌توان از روی اسناد شناسایی کرد و در صورت افتادن به دست عوامل دیگر چه خطراتی برای امنیت ملی آمریکا دارد.

ارسال نامه از سوی مدیر اطلاعات ملی به اعضای کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان در حالی است که اعضای ارشد این مجلس در تاریخ ۱۳ اوت (۲۲ مرداد) خواستار بازبینی فوری و ارزیابی خسارت حاصل به اسناد محرمانه ای شدند که در پی تفتیش اقامتگاه ترامپ در مار-آ-لاگو بدست آمد. .

وزارت دادگستری ایالات متحده روز جمعه، نسخه ویرایش شده ای از استشهاد مورد استفاده برای حکم بازرسی مار-آ لاگو را منتشر کرد که در آن فاش شده بود ترامپ پس از ترک قدرت جعبه های حاوی اسناد بسیار محرمانه را همراه با خود خارج کرده بود.  

پیش از یورش پلیس فدرال به اقامتگاه ترامپ در فلوریدا، آرشیو ملی و وزارت دادگستری تلاش زیادی برای بازیابی این اسناد فوق محرمانه انجام دادند.

 در ماه ژانویه، آرشیو ملی، ۱۵ جعبه از مار-آ-لاگو جمع آوری کرد و پس از بررسی این جعبه ها از سوی اف بی آی، مشخص گردید در مجموع ۱۸۴ سند با عنوان محرمانه و ۲۵ سند با مهر فوق محرمانه توسط ترامپ از کاخ سفید خارج شده اند. 

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها