|
کدخبر: 48379

مقصر اصلی سیل شیراز کیست؟

خبرجنوب در شماره امروز، دهم فرودین ماه، در گفت و گو با پدر هیدروئولوژی ایران، به واکاوی دلایل سیل ویرانگر شیراز پرداخته است.

گسترش‌نیوز: در این گفت و گو با عنوان« متهم شماره یک سیل شیراز چه کسی است؟» پروفسور رئیسی با بیان این که سیل شیراز پدیده پیچیده‌ای نبود، گفت: از ۳۵ سال پیش تا کنون تغییرات زیادی در حوضه آبریز تنگ ا... اکبربه‌وجود آمده، که همین در بروز سیلاب موثر و دخیل است.

به گفته این استاد دانشگاه شیراز، رودخانه‌ها و آبراهه هایی که فقط در مواقع سیلابی، آب دارند دارای حریم هستنند که این حریم‌ها متاسفانه به‌ویژه در مناطق شهری، دچار تغییر کاربری شده‌اند.

انباشته شدن زباله‌های ساختمانی و لایروبی نشدن مسیر سیلاب از دیگر دلایلی است که پروفسور رئیسی آن را در وقوع فاجعه انسانی در دروازه قرآن دخیل می‌داند.

خبرجنوب در گزارشی با عنوان «بغض شیراز ترکید» به گفت و گو با میهمانان و مسافرانی که پرداخته است که با تجمع در دروازه قرآن به احترام قربانیان سیل شیراز، صدها شمع روشن کردند و به سوگواری نشستند.

در جریان این گفت و گو مردم خواستار شناسایی و برخورد با عاملین این حادثه دلخراش شدند.

حافظیه صدرنشین بازدید میهمانان نوروزی شد. شاید در میان اخبار تلخ و ناگوار این روزها، این خبر از معدود خبرهایی است که نشان می‌دهد چراغ عید هنوز در شهر گل و بلبل روشن است.

ارتش دوشادوش مردم در سیل شیراز نیز در قالب یک گزارش تصویری، خدمات رسانی نیروهای مسلح را در جریان حوادث اخیر را به تصویر می‌کشد.

از دیگر تیترهای قابل توجه در رابطه با سیل شیراز، اظهارات امام جمعه این شهر است که همه مردم شیراز را دارای حق زندگی می‌داند و از مدیران شهری خواسته برای رفع مشکلات شهری اولویت بندی داشته باشند. او همچنین به این نکته اشاره کرده که هر وقت گروه بازی و جناح بندی وارد کارمان شد باید بدانیم که دیگر صلاحیت لازم را برای مدیریت نداریم.

منبع: خبرآنلاین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها