|
کدخبر: 61825

در گفتگوی گسترش‌نیوز با مدیرعامل خانه کتاب پیگیری شد:

آخرین وضعیت وام اهل قلم

ثبت‌نام متقاضیان دریافت تسهیلات اهل قلم در حال حاضر به پایان رسیده است و کارگروه در نظر گرفته‌شده، در حال بررسی اطلاعات متقاضیان، جهت ارجاع به بانک صادرات است.

گسترش‌نیوز: حمایت مادی از اهل قلم در قالب ارائه وام‌های مناسب می‌تواند اقدامی لازم و ارزشمند برای رونق کسب‌وکار اهالی نشر باشد. در همین راستا خانه کتاب از ۱۴ شهریور ماه، ارائه وام به اعضای واجد شرایط را آغاز کرد. برای پیگیری جزئيات طرح و وضعیت کنونی آن با رئیس خانه کتاب ایران به گفتگو نشستیم.

niknam.jpg

اطلاعات در حال پردازش است

نیکنام حسین‌پور، مدیرعامل خانه کتاب اظهار داشت: استقبال خوبی از این طرح به عمل آمده است. از شروع طرح تاکنون، چند صد نفر ثبت‌نام کرده‌اند. فعلاً سایت را بسته‌ایم تا اطلاعات واردشده، پردازش شود. اطلاعات ثبت‌نام‌کنندگان در کارگروه خاصی که برای این کار در نظر گرفته شده است بررسی شده و در صورت تائید، نامه‌نگاری با بانک صادرات به عمل می‌آید که روال کار، طی شود. در مجموع مبلغ در نظر گرفته‌شده، محدود است اما در حال رایزنی با بانک هستیم که در صورت امکان مبلغ بیشتری اختصاص داده شود.

لازم به ذکر است که طبق اعلام خانه کتاب، سه نوع وام به مبالغ ۱۵، ۳۰ و ۵۰ (مقدار وام در موارد استثنایی به ۹۵ میلیون تومان هم می‌رسد) برای واجدان شرایط در نظر گرفته شده است. آیا همه افراد واجدشرایط می‌توانند از بین این سه نوع وام، انتخاب کنند؟ حسین‌پور در پاسخ این سوال اظهار داشت: طبق آئين‌نامه در نظر گرفته شده، عمل می‌شود. به‌عنوان‌مثال کسی که برگزیده کتاب سال جمهوری اسلامی ایران باشد یا در حوزه نشر، جوایز بین‌المللی گرفته باشد می‌تواند بالاترین مبلغ در نظر گرفته شده را در دریافت کند. بدیهی است که نوقلمان یا کسانی که فقط یک اثر چاپ کرده‌اند شرایط لازم برای دریافت بالاترین مقدار تسهیلات را نخواهد داشت. به‌هرحال طبقه‌بندی مناسبی انجام شده تا افراد، بسته به میزان تاثیرگذاری روی حوزه نشر و کتاب، تسهیلات دریافت کنند و درعین‌حال دیگران هم به فراخور شرایط خود، بهره‌مند شوند. همان‌طور که گفته شد ثبت‌نام به پایان رسیده و انشالله که این چرخه، ادامه پیدا کند و به‌موازات پرداخت اقساط سری اول بتوانیم دور جدید ثبت‌نام را شروع کنیم.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها