|
کدخبر: 41216

پرداخت تسهیلات برای راه‌اندازی فروشگاه کتاب

مشاور فرهنگی و توسعه منابع انسانی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تسهیلات کم بهره برای راه‌اندازی فروشگاه کتاب در تمامی استان‌ها پرداخت می‌شود.

گسترش‌نیوز : داریوش رضوانی روز دوشنبه در آیین گشایش دوازدهمین نمایشگاه کتاب خراسان جنوبی افزود: در این استان نیز متقاضیان در محله‌ها و شهرستان هایی که فروشگاه کتاب وجود ندارد، می‌توانند برای دریافت تسهیلات اقدام کنند.

foroushgahketab7.jpg

وی گفت: این وزارتخانه کارگروهی را برای توزیع کاغذ بین ناشران با نرخ مناسب تشکیل داده و با این اقدام جلوی بازار سیاه کاغذ در کشور گرفته شده است.

مشاور فرهنگی و توسعه منابع انسانی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: برگزاری نمایشگاه‌های کتاب باید به متولیان یعنی نهاد نشر واگذار و در استان‌ها این اقدام انجام شود.

وی گفت: نمایشگاه کتاب فصل بارش دانش و آگاهی است و نمایشگاه‌ها و فروشگاه‌های کتاب حلقه پایانی حوزه نشر هستند.

رضوانی اظهارکرد: شکل گیری کتاب دارای حلقه‌های مختلفی است که کسب علم و دانش، قدرت نگارش، ویرایش و ویراستاری، صفحه آرایی و تدوین و چاپ از جمله حلقه‌های نشر کتاب است و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در شکل گیری تمامی این حلقه‌ها نقش ویژه‌ای دارد.

وی از کتاب به عنوان غذای روح بشر یاد و بیان کرد: نمی‌شود هر چیزی را تولید و منتشر کرد و به خورد مخاطب داد بلکه باید مراقب باشیم که محصول نهایی ناشران خوب باشد تا افراد جامعه مسموم نشوند.

مشاور فرهنگی و توسعه منابع انسانی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: کتاب‌های عرضه شده در نمایشگاه بیرجند باید به روز، تازه و با طراوت و داغ از تنور باشد و نباید به ناشران اجازه دهیم هر کتابی را که روی دستشان مانده در نمایشگاه‌های استانی به فروش برسانند.

وی راه‌اندازی انجمن ادبی در سراسر کشور، حمایت از نویسندگان، آموزش و ایجاد رقابت در قالب جشنواره ها، خرید کتاب ناشران، برگزاری نمایشگاه استانی و طرح عیدانه و پاییزه کتاب را از جمله حمایت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از نویسندگان و ناشران ذکر کرد.

وی گفت: در راستای حمایت از ناشران در پنج سال گذشته ۴۰ میلیارد تومان کتاب از ناشران خریداری و به صورت رایگان در استان‌ها توزیع شده است.

رضوانی با اشاره به اینکه ایران اسلامی در ۲۶ کشور دنیا نمایشگاه کتاب برگزار می‌کند اضافه کرد: امریکا و متحدان آن فکر می‌کنند که می‌توانند جلوی اندیشه و ایده ما را بگیرند، همچنین آثار دفاع مقدس با زبان‌های مختلف ترجمه و در این نمایشگاه‌ها عرضه می‌شود که این کتاب‌ها مخاطب خاص خود را دارد.

دوازدهمین نمایشگاه کتاب خراسان جنوبی که امروز (۱۹ آذر) با حضور استاندار و جمعی از مسئولان و اهالی فرهنگ افتتاح شد با ۱۳۸ ناشر از سراسر کشور در ۱۱۰ غرفه تا ۲۴ آذرماه دایر است.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها