|
کدخبر: 318523

مکه/حج واجب/حج وزیارت

منتظر استعفا یا برکناری اجباری رییس سازمان حج و زیارت باشید

با اینکه مشتاقان حج و عمره در انتظار فراهم شدن شرایط برای شرکت در این سفر معنوی هستند، سازمان حج و زیارت هنوز در مواجهه با نقصان و ناکارآمدی قرار دارد و شایعات درباره استعفا یا برکناری رئیس آن در حال گسترش است.

اقتصاد منتظر استعفا یا برکناری اجباری رییس سازمان حج و زیارت باشید

در یادداشتی درباره چالش‌های فعلی سازمان حج و زیارت و احتمال استعفا یا عزل رئیس فعلی سازمان حج و زیارت، سدرا مصاحب به شرح زیر نوشته است: بر اساس خبری که در چند روز گذشته از منابع قابل اعتماد دریافت شده، گروه مشورتی حج و زیارت که در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت می‌کند، با استفاده از مدیریت و راهبری نزدیکان وزیر، تصمیم گرفته است تا برای حل مشکلات و خروج از وضعیت کنونی آشفته سازمان حج و زیارت، به ویژه درباره راه‌اندازی سفرهای زیارتی عمره که هنوز در مقابل عدم وضوح قرار دارد، سعی کند. آنها تصمیم گرفته‌اند که سید عباس حسینی، رئیس فعلی سازمان حج و زیارت را به استعفا تشویق کنند یا با دستور وزیری که در گذشته بیشترین نقص را در ایجاد وضعیت فعلی سازمان حج و زیارت داشته است، از سمت خود برکنار کنند.

این تلاشها بر این اساس صورت می گیرد تا شاید از این رهگذر، موجبات کاستن بخشی از بار سنگین نارضایتی و اعتراض هزاران نفر از زائران سفر عمره مفرده که علیرغم صدور ویزا همچنان چشم انتظار گشایش آن هستند، را از دوش وزیر فراهم آورند.

اقدامات فوق در حالی است که این عزیزان به اصطلاح برنامه ریز و تصمیم گیر پشت پرده! خبر ندارند که بلاتکلیفی سفر عمره مفرده، صرفاً بخشی از ده ها مشکلی است که اکنون در مجموعه حج و زیارت به سبب مداخلات افراد گاها خارج از مجموعه و ناآشنا در امور حج و زیارت در حال رخ دادن است!

اکنون که قرار بر این شده تا در نیمه دوم دوران خدمتگزاری دولت سیزدهم، دومین رییس سازمان حج و زیارت نیز در فضای سیاستگذاری های غلط تصمیم گیران فرهنگی کشور از گردونه خارج شود، برای جلوگیری از ادامه این عزل و نصب های تأسف بار که به شدت مغایر با منزلت و جایگاه رفیع مجموعه حج و زیارت کشور است، توجه دغدغه مندان و دلسوزان به امور حج و زیارت را به موارد ذیل جلب نماییم تا از این پس و بیش از این مردم در این بخش معنوی و دینی شاهد تلاطم و آسیب های غیر منتظره دیگر نباشد:

  • فرد جایگزین ریاست فعلی، باید حداقل برخوردار از برنامه کوتاه مدت و میان مدت در عرصه های مختلف سفر های زیارتی اعم از عمره، حج تمتع و عتبات عالیات باشد.
  • فرد جایگزین ریاست فعلی، باید دارای بینش و توانمندی علمی و برخوردار از سابقه درخشان خدمتگزاری در مجموعه معظم حج و زیارت باشد.
  • ریاست جدید با صلاحدید، نظر مثبت و از همه مهمتر به پشتوانه خیل عظیم کارگزاران خدوم و فهیم حج و زیارت در سراسر کشور انتخاب شود.
  • بعد از انتخاب از استقلال رأی و قدرت تصمیم گیری کافی برای گزینش مدیران اصلح و شایسته برخوردار باشد.
  • با تمام توان و جدیّت مانع از پذیرش و ورود مدیران سفارشی و تحمیلی و در عین حال بی دانش به مجموعه وزین و با قداست سازمان حج و زیارت شود.

اگر چه متأسفانه حسرت آغاز عمره مفرده سال ۱۴۰۲  بنا به دلایلی که در نوشته های قبلی ذکر آن رفت به دل مشتاقان آن به جای ماند، ولی در شرایطی که دولت سعودی از تمامی فرصت ها برای ایجاد تغییرات و ارائه تسهیلات جدید به زائران کشورهای مختلف لحظه ای فروگذار نیست، انتظار است خدمتگزاران ما در سازمان حج و زیارت نیز از غافله خدمتگزاری در راستای انجام سفر زیارتی ارزان، آسان و در دسترس که رئیس جمهور محترم وعده شیرین آن را در شورای عالی حج داد، جا نمانند. ان شاالله

منبع: بولتن نیوز
  • خسروجردی ارسالی در

    اسعفا برکناری عذرخواهی نداریم مکه اینجا خارجه

  • ناشناس ارسالی در

    بهتره زودتر استعفا بده

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها