|
کدخبر: 32127

تصمیم مهم روحانی درباره آزمون تافل و GRE + سند

براساس ابلاغیه‌ای که درباره آزمون تافل و GRE از سوی رییس جمهوری منتشر شده، به نظر می‌رسد از این پس هر دستگاه و مجموعه‌ای در این خصوص باید هماهنگی لازم را با وزارتخانه‌های مذکور داشته باشد.

گسترش نیوز: براساس ابلاغیه ۲۷ فروردین ماه حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهوری و رئیس شورای‌عالی انقلاب فرهنگی، مرجع اصلی برای ساماندهی آزمون‌های بین‌المللی مشخص و بر اساس مصوبه جلسه ۷۹۸ شورای‌عالی انقلاب فرهنگی، مسئولیت این موضوع در کشور به وزارتخانه‌های علوم و بهداشت واگذار شد.

طبق این ابلاغیه، مسئولیت ساماندهی، هماهنگی، صدور مجوز و نظارت بر برگزاری آزمون‌های بین‌المللی و کلیه آزمون‌های زبان خارجی (نظیر آیلتس، تافل و...) و سایر امور مربوطه از جمله انجام مذاکرات، تهیه و اجرای تفاهمنامه بر عهده وزارت علوم (سازمان سنجش) خواهد بود.

همچنین مقرر شده وزارت بهداشت نیز می‌تواند راسا نسبت به صدور مجوز و نظارت و انجام امور فوق‌الذکر در خصوص برگزاری آزمون‌های بین‌المللی مربوط به آن وزارت و آزمون‌های تخصصی علوم پزشکی اقدام کند.

tafel.jpg

این مصوبه متذکر شده که آیین‌نامه‌های اجرایی موضوع این ماده واحده، حسب مورد به تصویب وزرای علوم یا بهداشت خواهد رسید و ۲ وزارتخانه مذکور موظفند گزارش عملکرد خود را راجع به این ماده واحده، به دبیرخانه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی ارائه کنند.

بر این اساس، به نظر می‌رسد از این پس هر دستگاه و مجموعه دیگر در کشور همچون دانشگاه آزاد در این خصوص باید هماهنگی لازم را با وزارتخانه‌های مذکور داشته باشد.

جی آر ‌ای (gre) یک آزمون برای کسانی است که می‌خواهند در مقطع دکترا و کارشناسی ارشد در کشورهایی مانند کانادا و امریکا ادامه تحصیل بدهند. احتمال برگزاری این آزمون در سایر کشور‌ها نیز وجود دارد ولی بیشتر دانشگاه‌های این دو کشور به نمره «جی آر‌ ای» اهمیت بالایی می‌دهند.

منبع: صبحانه نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها