|
کدخبر: 152209

پیش‌بینی بازار ارز و سکه در هفته آینده

بازار ارز و سکه در حالی وارد هفته سوم بهمن می‌شود که دید نزولی بر دید صعودی غالب شده است.

اقتصاد پیش‌بینی بازار ارز و سکه در هفته آینده

در روز شنبه دلار تهران تحت تاثیر خبر شروط امریکایی‌ها برای بازگشت به برجام در مدار صعودی قرار گرفت و تا محدوده ۲۴ هزار و ۸۰۰ تومان بالا رفت اما بعد از حدودا دو ساعت مجدد تا نیمه کانال ۲۴ هزار تومان کاهش یافت و در طول هفته هم دیگر نتوانست از آن عبور کند.

 از نگاه تحلیل گران تکنیکال فارغ از هر گونه اخبار و رویداد سیاسی یا اقتصادی، عبور از ۲۵ هزار تومان برای دلار تهران کار ساده‌ای نیست چرا که وقتی در اوایل مرداد نرخ به این محدوده رسید برای بازیابی توانش و ادامه مسیر رشد به استراحت ۵۰ روزه تا اواسط شهریور نیاز داشت.

در هفته گذشته علاوه بر دلار، سکه هم در مدار کاهشی از ۱۱ میلیون و ۱۴۰ هزار تومان تا نیمه کانال ۱۰ میلیون تومان نوسان کرد.

در هفته‌ای که گذشت نرخ فروش دلار صرافی‌ها که به واسطه نرخ پایانی سنا در بازار متشکل مشخص می‌شود، هرگز به نرخ فروش در صرافی ملی نرسید و به دلیل اختلاف زیاد این نرخ با بازار غیر رسمی صفی از خریداران دلار بر جلوی درب صرافی‌ها تشکیل شده بود.

پیش‌بینی نرخ دلار و سکه در هفته آتی

بازار‌های طلا و ارز همواره همگام باهم حرکت می‌کنند وبا یکدیگر موازی‌اند گاهی طلا موتور محرک ارز است و گاهی برعکس. در این هفته طلای جهانی نه تنها موفق به ورود به کانال ۱۹۰۰ دلار نشد بلکه با کاهش ۷۰ دلاری از روز دوشنبه تا پنج شنبه معامله گران سکه را نسبت به ادامه روند صعودی ناامید کرد و اسکناس امریکایی هم با عدم همراهی درهم تا ۲۳ هزار و ۸۰۰ تومان کم شد با توجه به این عوامل برخی ازمعامله گران بیان می‌کنند که با جایگزینی بایدن به جای ترامپ تقاضای سفته بازی از بازارها رخت بربسته و به زودی قیمت‌ها به کف‌های ۱۵ تا ۱۸ هزار تومانی برای دلار و ۹ میلیون تومانی برای سکه می‌رسد و اما گروهی باور دارند تا زمانی که متغیرهای مهم اقتصاد کلان بهبود نیابند روند کاهشی دائمی نیست و حتی با آزاد‌سازی پول‌های بلوکه شده و افزایش صادرات نفت بازگشت به مسیر رشد اقتصادی ماه‌ها طول می‌کشد. در مجموع از نگاه فنی نرخ دلار برای ورود به ۲۵ هزار تومانی کار سختی پیش رو دارد.

اما برای پایین آمدن نیز انتظارات زور زیادی ندارد و ممکن است. سکه نیز با توجه به افت بهای طلا در بازار جهانی کار سختی برای صعود دارد اما برای نزول هم علاوه بر وضعیت تقاضا نیم نگاهی به بازار دلار دارد. در مجموع می‌توان گفت برای هفته آینده در بازار وضعیت صعودی قوی نیست نرخ دلار احتمالا در محدوده ۲۳ و ۲۴ نوسان دارد و سکه نیز در بین میانه دوم کانال ۱۰ میلیون تومان.

 

منبع: اقتصاد نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها