|
کدخبر: 152015

بررسی بازدهی بازارهای مالی / فشار اونس طلا بر سکه ادامه یافت + نمودار

با احتساب امروز ۱۵ بهمن ۱۳۹۹، معامله گران ۵ روز است که برای عبور دلار به کانال ۲۵ هزار تومانی تلاش کرده‌اند؛ ولی این اتفاق رخ نداده است.

اقتصاد بررسی بازدهی بازارهای مالی / فشار اونس طلا بر سکه ادامه یافت + نمودار

امروز ناکامی برای بالا بردن قیمت اسکناس آمریکایی، موجب شد که معامله گران تاکتیک جدیدی را در پیش بگیرند. آن ها روز چهارشنبه نه تنها از موقعیت خرید عقب نشینی کردندَ، بلکه سرعت فروش های خود را بالا بردند. در نتیجه این اتفاق،‌ اسکناس آمریکایی یک کانال پایین تر رفت و به سطح ۲۳ هزار و ۸۰۰ تومانی برخورد کرد. از این سطح،‌ معامله گران در موقعیتی متفاوت وارد بازار شدند و این بار با خریدهای خود قیمت را به بالای ۲۴هزار تومان برگرداندند. برای معامله گران ایجاد نوسان در بازار اهمیت داشت و زمانی که از جا به جایی دلار به کانال ۲۵ هزار تومانی ناامید شدند، قیمت را بین دو کانال ۲۳ هزار و ۲۴ هزار تومان تکان دادند.

در صورتی که دلار نتواند در کانال ۲۴ هزار تومانی پیشروی کند، بازگشت دوباره به کانال ۲۳هزار تومانی بعید نخواهد بود، امری که می تواند قیمت سکه را نیز تحت فشار بیشتر قرار دهد.

امروز سکه سطح مهم ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی را از دست داد و وارد محدوده ۱۰میلیون و ۷۴۰ هزار تومان شد. سکه در روز جاری هم چنان تحت فشار کاهش بهای اونس جهانی قرار داشت. اونس طلا تا ساعت ۳ بعدازظهر کشش خاصی برای رشد قیمت نداشت و این مساله موجب می شد که سکه بازان تمایل بیشتری برای فروش داشته باشند. به گفته تحلیل گران فنی، سکه با ازدست دادن محدوده ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی می تواند نزول بیشتری را نیز تجربه کند. اگر فردا دلار به زیر مرز ۲۴ هزار تومانی بازگردد، افت قیمت سکه تا محدوده ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان نیز ادامه خواهد یافت. سکه برای قرار گرفتن در مسیرصعودی، نیاز دارد که سطح ۱۱میلیون و ۲۰۰هزار تومان را فتح کند.

بازدهی+جدول

منبع: اقتصاد نیوز

ارسال نظر