|
کدخبر: 132399

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه بعد از انتخابات امریکا

واکنش طلا به روزهایی که به سوم نوامبر یعنی روز انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا نزدیک می‌شدیم، ورود به روندی صعودی بوده است.

اقتصاد پیش‌بینی قیمت طلا و سکه بعد از انتخابات امریکا

پیش از شروع بازار طلا در روز چهارشنبه ۱۴ آبان ماه قیمت طلا یک میلیون و ۳۱۵ هزار تومان بوده است. اما این قیمت در امروز ممکن است تحت تاثیر چه عواملی تغییراتی داشته باشد؟

نایب رئیس اول اتحادیه طلا و جواهر تهران گفته است: پیش‌بینی می‌شود چنانچه ترامپ پیروز انتخابات شود و بازار ارز توسط بانک مرکزی کنترل نشود، ممکن است قیمت طلا و سکه پس از انتخابات امریکا نوسان افزایشی داشته باشد.

اما در بازار جهانی وضعیت چطور بوده است؟

واکنش طلا به روزهایی که به سوم نوامبر یعنی روز انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا نزدیک می‌شدیم، ورود به روندی صعودی بوده است. طلا در سه روز معاملاتی گذشته، که روزهای منتهی به روز انتخابات بود، بیش از ۶/ ۱ درصد افزایش قیمت داشت. در حالی که ارزش اونس تا میانه کانال ۱۸۰۰ دلاری نیز افت کرده بود، توانست طی سه روز گذشته دوباره به قیمت ۱۹۰۰ دلاری بازگردد. دو عامل مهم سبب شد تا طلا روندی صعودی داشته باشد؛ عامل اول همان‌طور که بیان شد مربوط به نگرانی بازارها درباره نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا بود.

در حالی که بسیاری از تحلیلگران انتخابات امسال را بسیار حساس عنوان کرده‌اند و جو بایدن توانسته است نسبت به رقیب خود پیشی بگیرد، اما نتایج این انتخابات و اتفاقات بعد از آن هنوز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

عامل دیگری که این روزها سبب شده است تا تقاضا برای پناهگاه‌های امن سرمایه افزایش پیدا کند، وضع محدودیت‌های جدید در برخی از کشورهای اروپایی به‌دلیل افزایش تعداد مبتلایان به کرونا بوده است. با وضع این محدودیت‌ها دوباره چشم‌انداز اقتصادی دچار خلل خواهد شد و همین موضوع سبب شده است تا سرمایه‌گذاران دوباره به سمت دارایی‌های امن حرکت کنند. به‌طور کلی هم سرمایه‎‌گذاران و هم تحلیلگران در انتظار نتیجه انتخابات هستند تا پس از اعلام نتایج بتوانند مواضع شفاف‌تری درباره چشم‌انداز بازارها ترسیم کنند.

به‌نظر می‌رسد در کوتاه‌مدت همچنان انتخابات امریکا و نتایج آن مهم‌ترین نقش را در نوسانات آتی بازار داشته باشد.

به گفته فعالان، هر نتیجه‌ای که امروز از انتخابات امریکا مبنی بر برد ترامپ منتشر شود، می‌تواند زمینه‌ساز رشد قیمت سکه و دلار شود.

با این حال، خبرهای مربوط به پیروزی بایدن می‌تواند قیمت‌ها را بار دیگر در جهت نزولی قرار دهد. طبیعی است که در شرایط نااطمینانی که نتایج انتخابات امریکا به‌صورت قطعی منتشر نشده است، بخشی از معامله‌گران بزرگ ترجیح دهند که اقدام به معامله خاصی نکنند.

در واقع انتظار می‌رود که بازار امروز نوسان رفت و برگشتی زیادی را بر اساس اخبار دریافتی از انتخابات امریکا تجربه کند، ولی هم زمان عده زیادی از معامله‌گران تمایلی به خرید و فروش نداشته باشند. در بازار سکه افزایش گمانه‌زنی‌ها مبنی‌بر برد ترامپ، می‌تواند شانس سکه برای فتح مقاومت ۱۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان را بالا ببرد، این در حالی است که افزایش شانس بایدن، سکه را می‌تواند به‌راحتی به سوی کانال ۱۳ میلیون تومانی رهسپار کند.

 

منبع: تجارت نیوز
  • ناشناس ارسالی در

    به نظر من کاهش قیمت ها لحظه ای وکوتاه مد ت میشود سرنوشت ما دست مملکت خودمان است

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها